Proje yarışmaları son yıllarda ilk ve ortaöğretimde giderek yaygınlaşmaktadır. Başlangıçta Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından başlatılan ve 2006 yılından beri 10 yıl süre ile uygulanan yarışma, matematik ve fen bilimleri alanında öğrencilerin geliştirmiş oldukları çalışmaların bölge ve ülke genelinde yarıştırılması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Yakın zamanda Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) devraldığı bu yarışma, ilköğretim 5-8. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilmektedir. 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren bu sürecin sorumluluğunu TÜBİTAK üstlenmiştir. Bu bağlamda ilgili kurum tarafından proje yarışmasında takip edilecek kurallar ile ilgili olarak gerekli dokümanlar www.tubitak.gov.tr adresinde yayımlanmış bulunmaktadır. Söz konusu dokümanlar, MEB tarafından ilgili yarışmaya yönelik olarak yayımlanan kılavuz kitapçık ve ilgili yarışmaya yönelik olarak gerçekleştirilen araştırma sonuçları birlikte değerlendirilmiştir. Söz konusu dokümanların içeriğinde yer alan yarışma ile ilgili dokümanların özellikle uygulama süreçleri bağlamında içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Veriler, MEB tarafından yürütülen proje yarışmasında tespit edilen bazı sorunların TÜBİTAK’ın yayımlamış olduğu kılavuzda da yer aldığı, bu nedenle önceden akademik çalışmalarda üzerinde durulan sorunların bu süreçte de devam edebileceğini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda 5. sınıfların yarışmaya “bağımlı-bağımsız-sabit” değişkenleri proje raporlarına yansıtmaları beklenmektedir. Ancak ilgili beceriye, projenin sisteme yüklendiği tarihte programda yer verilmemektedir. Enerji üretimi ise 8. sınıfın ikinci döneminde ele alınan bir konu olarak Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında yer almaktadır. Projenin sonuçlandırılarak sisteme yükleme tarihi ise bu dönemin öncesine denk gelmektedir. MEB uygulamalarında bölge koordinatörlüklerini şube müdürleri yürütürken, TÜBİTAK bu idari görevlere büyük oranda alan eğitimcisi yerine fen ve mühendislik kökenli akademisyenleri atamıştır.
years. From 2006 through 2014 such process is used by Ministry of National Education (MNE) of Turkey in the field of mathematics and science education regionaly and througout the country. It has been under the responsibility of The Scientific and Technological Researh Council of Turkey (TUBITAK) for the students from 5 through 8 grades for two years . In accordence with the results of the related studies regarding these PBL strategies, the problems mentioned by the researchers for this process is still being an important issue. Therefore the related process organised by TUBITAK need to be compared with the previous one. The rules of these PBL practices and related documents were published on www.tubitak.gov.tr. At a result of content analysis of such documents, it is clearly understood that similar problems are located in TUBITAK’s organisation
This is My Work Project Based Learning (PBL) Extra-curricular Knowledge.
Diğer ID | JA97VY79KE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 1 Sayı: 2 |