This article is written to evaluate and lead the way on creating awareness about PIAAC and comparative results of 2nd round of it which included also Turkey. PIAAC is the Programme fort he International Assesment of Adult Competencies prepared and applied by OECD. At the conclusion report which Turkey is included in for the first time, data from Turkey compared with other 32 countries’ data and Turkey is ranked between 29th and 33rd in different surveys. So it is clear that there is a lot to do especially in developing basic skills of adults. Since we do not have any other referans data on the subject of adults’ basic skills, using PIAAC results as the referans will be appropriate
Kaynakça
ISBN 978-92-9189-123-8, ISCED 2011, Unesco Institute for Statistics. ÇSGB PIAAC Ülke Bilgi Notu Tercümesi, , http://www.ikg.gov.tr/Portals/0/T%C3%BCrkiye%20%E2%80%93%20%C3%9Cl ke%20Notu%20%E2%80%93%20Beceriler%20%C3%96nemlidir.pdf
Spenser M.L. & Spenser M. S. “Competence at Work”, John Wiley & Sons Inc., 26-27, New York, 1993
Biçer, Gülkibar; Düztepe, Şerafettin; “Yetkinlikler ve Yetkinliklerin İşletmeler Açısından Önemi”, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi 2003, Cilt 1, Sayı 2, (13-20) Sunum, Aydemir, Cengiz; ÇSGB – PIAAC Türkiye Yöneticisi; http://www.etf.europa.eu/eventsmgmt.nsf/(getAttachment)/AE60311639364146C1
CBA00462A57/$File/Cengiz%20Aydemir%20TR.pdf
PIAAC Türkiye Bilgi Notu, http://www.ikg.gov.tr/Portals/0/PIAAC%20Bilgi%20Notu.pdf Ruiz, Antonio C; “Effects of Parents’ Education On Children’s Time Use in Spain”, Investigaciones De Economia De La Educacion, Numero 9, (949-967) http://tusiad.org/tr/basin-bultenleri/item/9380-bilgi-temelli-ekonomi-icin-yetiskin- becelerini-gelistirmek-semineri#sthash.SYHVk7zZ.dpuf
FREEMAN, C., (Çeviren Aykut Göker), “Yeni Teknoloji ve Yetişme Sorunu”, http://mimoza.marmara.edu.tr/%7Easoyak/freeman.htm, e.t: 15.04.2008
Brynjolfson, E. & Hitt L., Information Technology As A Factor Of Production: The Role Of Differences Among Firms, Pages 183-200, Received 07 Nov 1993, Accepted 01
Dec 1994, Published online: 28 Jul 2006.
Doc. Dr. Akkoyunlu, B., BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIGI YETERLİUKLEKİ İLE MEVCUT DERS PROGRAMLARI'NIN KAYNAŞTIRILMASININ ÖGRENCİ BAŞARI VE TUTUMLARıNA ETKİsİ, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 127-134 [1996} http://w3.gazi.edu.tr/~bgunes/files/bilisimtoplumu/bilisimtoplumu.html
Aldemir, A., http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-29.pdf Leuhraman, A. (1981). "Computer Literacy - What Sbould It Be?" Matbematics Teaeber. 682 - 686.
Şahin, K., EĞİTİMİ VE OKULU ETKİLEYEN BAZI SOSYAL DEĞİŞİMLERİN KAVRAMSAL ÇÖZÜMLEMESİ, Milli Eğitim 3 aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar 2012, yıl 41, Sayı 194, Sayfa 134.
Schlechty, P. C. (2005). Okulu Yeniden Kurmak, (Çev. Y. Özden, ), Nobel Yayınları.
Drucker, P. (2011). Büyük Değişim Çağında Yönetim, (Çev. Z. Dicleli), Optimist Yayınları.
Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür 1. Cilt. (Çev. E. Kılıç), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Science and Society Committee (SSC), Teaching about Science, Technology and Society in Social Studies: Education for Citizenship in the 21st Century, Approved by NCSS Board of Directors, 1989, http:// www.socialstudies.org
Brynjolfson, E. & Hitt L., Information Technology As A Factor Of Production: The Role Of Differences Among Firms, Pages 183-200, Received 07 Nov 1993,
Accepted 01 Dec 1994, Published online: 28 Jul 2006.
Aldemir, A., http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-29.pdf
PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ
Bu makale, PIAAC ve 2012-2016 arasında gerçekleştirilen 2. Turuna dahil olan Türkiye’nin karşılaştırmalı sonuçlarının değerlendirilmesi, ülkenin gelişime açık alanlarıyla ile ilgili bir farkındalık yaratmak ve gelişim yönünde atılacak adımlara öncü olmak amacıyla yazılmıştır. PIAAC, OECD tarafından gerçekleştirilen Uluslararası Yetişkin Becerilerinin Ölçülmesi Programı (Programme forthe International Assesment of Adult Competencies) dır. Ülkemizin ilk defa dahil edildiği program sonuç raporunda, ülkemizden elde edilen veriler diğer 32 ülkeden elde edilen verilerle karşılaştırılmış ve ülkemizin 29-33 arasına yerleştiği görülmüştür. Dolayısıyla, özellikle, yetişkin temel becerilerinin gelişmesi konusunda atılabilecek çokça adım olduğu açıktır. Elimizde yetişkin temel becerileriyle ilgili, daha kapsamlı başka bir veri bulunmadığı için, PIAAC sonuçlarının referans alınması yerinde olacaktır.
ISBN 978-92-9189-123-8, ISCED 2011, Unesco Institute for Statistics. ÇSGB PIAAC Ülke Bilgi Notu Tercümesi, , http://www.ikg.gov.tr/Portals/0/T%C3%BCrkiye%20%E2%80%93%20%C3%9Cl ke%20Notu%20%E2%80%93%20Beceriler%20%C3%96nemlidir.pdf
Spenser M.L. & Spenser M. S. “Competence at Work”, John Wiley & Sons Inc., 26-27, New York, 1993
Biçer, Gülkibar; Düztepe, Şerafettin; “Yetkinlikler ve Yetkinliklerin İşletmeler Açısından Önemi”, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi 2003, Cilt 1, Sayı 2, (13-20) Sunum, Aydemir, Cengiz; ÇSGB – PIAAC Türkiye Yöneticisi; http://www.etf.europa.eu/eventsmgmt.nsf/(getAttachment)/AE60311639364146C1
CBA00462A57/$File/Cengiz%20Aydemir%20TR.pdf
PIAAC Türkiye Bilgi Notu, http://www.ikg.gov.tr/Portals/0/PIAAC%20Bilgi%20Notu.pdf Ruiz, Antonio C; “Effects of Parents’ Education On Children’s Time Use in Spain”, Investigaciones De Economia De La Educacion, Numero 9, (949-967) http://tusiad.org/tr/basin-bultenleri/item/9380-bilgi-temelli-ekonomi-icin-yetiskin- becelerini-gelistirmek-semineri#sthash.SYHVk7zZ.dpuf
FREEMAN, C., (Çeviren Aykut Göker), “Yeni Teknoloji ve Yetişme Sorunu”, http://mimoza.marmara.edu.tr/%7Easoyak/freeman.htm, e.t: 15.04.2008
Brynjolfson, E. & Hitt L., Information Technology As A Factor Of Production: The Role Of Differences Among Firms, Pages 183-200, Received 07 Nov 1993, Accepted 01
Dec 1994, Published online: 28 Jul 2006.
Doc. Dr. Akkoyunlu, B., BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIGI YETERLİUKLEKİ İLE MEVCUT DERS PROGRAMLARI'NIN KAYNAŞTIRILMASININ ÖGRENCİ BAŞARI VE TUTUMLARıNA ETKİsİ, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 127-134 [1996} http://w3.gazi.edu.tr/~bgunes/files/bilisimtoplumu/bilisimtoplumu.html
Aldemir, A., http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-29.pdf Leuhraman, A. (1981). "Computer Literacy - What Sbould It Be?" Matbematics Teaeber. 682 - 686.
Şahin, K., EĞİTİMİ VE OKULU ETKİLEYEN BAZI SOSYAL DEĞİŞİMLERİN KAVRAMSAL ÇÖZÜMLEMESİ, Milli Eğitim 3 aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar 2012, yıl 41, Sayı 194, Sayfa 134.
Schlechty, P. C. (2005). Okulu Yeniden Kurmak, (Çev. Y. Özden, ), Nobel Yayınları.
Drucker, P. (2011). Büyük Değişim Çağında Yönetim, (Çev. Z. Dicleli), Optimist Yayınları.
Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür 1. Cilt. (Çev. E. Kılıç), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Science and Society Committee (SSC), Teaching about Science, Technology and Society in Social Studies: Education for Citizenship in the 21st Century, Approved by NCSS Board of Directors, 1989, http:// www.socialstudies.org
Brynjolfson, E. & Hitt L., Information Technology As A Factor Of Production: The Role Of Differences Among Firms, Pages 183-200, Received 07 Nov 1993,
Accepted 01 Dec 1994, Published online: 28 Jul 2006.
Aldemir, A., http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-29.pdf
Köker, K., Bulduk, H., & Gelişen, G. (2017). PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 1-12. https://doi.org/10.38122/ased.470453
AMA
Köker K, Bulduk H, Gelişen G. PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ. ASED. Temmuz 2017;1(1):1-12. doi:10.38122/ased.470453
Chicago
Köker, Kerem, Hatice Bulduk, ve Gökhan Gelişen. “PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ Ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 1 (Temmuz 2017): 1-12. https://doi.org/10.38122/ased.470453.
EndNote
Köker K, Bulduk H, Gelişen G (01 Temmuz 2017) PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 1 1–12.
IEEE
K. Köker, H. Bulduk, ve G. Gelişen, “PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ”, ASED, c. 1, sy. 1, ss. 1–12, 2017, doi: 10.38122/ased.470453.
ISNAD
Köker, Kerem vd. “PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ Ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/1 (Temmuz 2017), 1-12. https://doi.org/10.38122/ased.470453.
JAMA
Köker K, Bulduk H, Gelişen G. PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ. ASED. 2017;1:1–12.
MLA
Köker, Kerem vd. “PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ Ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 1-12, doi:10.38122/ased.470453.
Vancouver
Köker K, Bulduk H, Gelişen G. PIAAC 2012-2016 TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ ve TEKNOLOJİ YOĞUN ORTAMDA PROBLEM ÇÖZME YETKİNLİĞİNİN ÖNEMİ. ASED. 2017;1(1):1-12.