BibTex RIS Kaynak Göster

DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 18 - 35, 01.12.2017

Öz

Bu çalışmada, dünyanın ilk ve tek Sakin Şehir (Cittaslow) ünvanına sahip adası Gökçeada için yavaş turizm odaklı ziyaretçilerin beklenti ve tatmin düzeyleri karşılaştırılmaktadır. Çalışmanın evrenini Gökçeada’ya turistik ziyarette bulunan turistler oluştururken, örneklemini ise Gökçeada’ya 2016 yaz döneminde turistik gezi düzenleyen 444 ziyaretçi oluşturmaktadır. Çalışmada, nicel araştırma tekniklerinden anket tekniği uygulanmıştır. Anket formuyla ziyaretçilerin, ‘Sakin Şehir’ (Cittaslow) olan Gökçeada destinasyonuna yönelik beklenti ve tatminleri ile ilgili görüşlerinin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Bu veriler ışığında önem ve tatmin arasında ilişkiler incelenmiş, Cittaslow Gökçeada için eksiklik ve önem arz eden maddeler belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Cittaslow, Sakin Şehir, Destinasyon, Yavaş Yemek, Gökçeada

Kaynakça

  • Bulut, Zeki Atıl. "Bodrum'da Bulunan Konaklama İşletmelerinin Konumlanması ve Algılama Haritalarının Düzenlenmesi", Balıkesir Üniversitesi Akademik Fener Dergisi, S.5, 2006, ss.105
  • Ergüven, Mehmet Han. “Cıttaslow – Yaşamaya Değer Şehirlerin Uluslararası Birliği: Vize Örneği”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt. 3, Sayı: 2, 2011, 201- 210.
  • Günerhan, Sibel A., Ümit Erdem, Hüseyin Günerhan. (2010) “Çevre ve Enerji Açısından Yavaş
  • Şehir Hareketinin Gelişimi. Tesisat Mühendisliği Dergisi, 118, 32-37. Heitmann, Sine; Peter Robinson; Ghislaine Povey. “Slow Food, Slow Cities and Slow Tourism”, Research Themes for Tourism, CABI 2011, 114-127.
  • Karabıyık, Nevin; Burcu Sümler İnci. "Destinasyon Pazarlamasında Pazarlama Stratejisi ve Konumlandırma Çalışmalarına Kavramsal Yaklaşım", İstanbul Journal of Social Sciences, S.1, ss.1-19. Karagöz, Deniz; Çağıl Hale Öze. Turizm Pazarlaması, (Ed: Nazmi Kozak), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir 2011
  • Kırdar, Yalçın. "Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği", Review of Social, Economic & Business Studies, C.4, S.3, 2003, ss.233-250
  • Kozak, Nazmi; Meryem Akoğlan Kozak; Metin Kozak. Genel Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara Mayer, Heike; Paul L. Knox. “Slow Cities: Sustainable Places In a Fast World”, Journal of Urban Affairs, Volume 28, Number 4, 321-334, 2006
  • Miele, Mara. “Cittaslow: Producing Slowness Against the Fast Life”, Space and Polity, Vol.12, No. 1, 135-156, April 2008.
  • Morgan, Nigel; Annette Pritchard. “Turizm Sektöründe Reklamcılık”, Mediacat Yayınları, Çev: Deniz Demirtaş, İstanbul 2006.
  • Özdemir, Gökçe. Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara 2008.
  • Sarı, Yaşar; Metin Kozak. “Turizm Pazarlamasında İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:5, Sayı:9, 2005, s.248-271
  • Torlak, Ömer; Remzi Altunışık; Şuayip Özdemir. “Modern Pazarlama”, Değişim Yayınları, İstanbul 2002.
  • Yurtseven, H.Rıdvan; Ozan Kaya; Serhat Harman. Yavaş Hareketi, Detay Yayıncılık, Ankara Cittaslow Felsefesi, Erişim: www.cittaslowseferihisar.org (07.07.2016).

Cittaslow Movement Within The Scope Of Destination Positioning Strategy; Gökçeada Example

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 18 - 35, 01.12.2017

Öz

In this research, slow tourism-focused tourists’ importance and satisfaction levels are compared for Gökçeada, which is the world's first and only Cittaslow island. The universe for the research is tourists who are visiting Gökçeada and the sample is the 444 visitors who are visiting Gökçeada in summer of 2016 and related to tourism in Gökçeada. In the research, the survey technique is applied from the quantitative research techniques. With the questionnaire form, it is aimed to find out of visitors’ expectations and satisfactions. Relations between importance and satisfaction were examined with this data, and the incomplete and important clauses were determined for Cittaslow Gökçeada

Kaynakça

  • Bulut, Zeki Atıl. "Bodrum'da Bulunan Konaklama İşletmelerinin Konumlanması ve Algılama Haritalarının Düzenlenmesi", Balıkesir Üniversitesi Akademik Fener Dergisi, S.5, 2006, ss.105
  • Ergüven, Mehmet Han. “Cıttaslow – Yaşamaya Değer Şehirlerin Uluslararası Birliği: Vize Örneği”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt. 3, Sayı: 2, 2011, 201- 210.
  • Günerhan, Sibel A., Ümit Erdem, Hüseyin Günerhan. (2010) “Çevre ve Enerji Açısından Yavaş
  • Şehir Hareketinin Gelişimi. Tesisat Mühendisliği Dergisi, 118, 32-37. Heitmann, Sine; Peter Robinson; Ghislaine Povey. “Slow Food, Slow Cities and Slow Tourism”, Research Themes for Tourism, CABI 2011, 114-127.
  • Karabıyık, Nevin; Burcu Sümler İnci. "Destinasyon Pazarlamasında Pazarlama Stratejisi ve Konumlandırma Çalışmalarına Kavramsal Yaklaşım", İstanbul Journal of Social Sciences, S.1, ss.1-19. Karagöz, Deniz; Çağıl Hale Öze. Turizm Pazarlaması, (Ed: Nazmi Kozak), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir 2011
  • Kırdar, Yalçın. "Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği", Review of Social, Economic & Business Studies, C.4, S.3, 2003, ss.233-250
  • Kozak, Nazmi; Meryem Akoğlan Kozak; Metin Kozak. Genel Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara Mayer, Heike; Paul L. Knox. “Slow Cities: Sustainable Places In a Fast World”, Journal of Urban Affairs, Volume 28, Number 4, 321-334, 2006
  • Miele, Mara. “Cittaslow: Producing Slowness Against the Fast Life”, Space and Polity, Vol.12, No. 1, 135-156, April 2008.
  • Morgan, Nigel; Annette Pritchard. “Turizm Sektöründe Reklamcılık”, Mediacat Yayınları, Çev: Deniz Demirtaş, İstanbul 2006.
  • Özdemir, Gökçe. Destinasyon Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara 2008.
  • Sarı, Yaşar; Metin Kozak. “Turizm Pazarlamasında İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:5, Sayı:9, 2005, s.248-271
  • Torlak, Ömer; Remzi Altunışık; Şuayip Özdemir. “Modern Pazarlama”, Değişim Yayınları, İstanbul 2002.
  • Yurtseven, H.Rıdvan; Ozan Kaya; Serhat Harman. Yavaş Hareketi, Detay Yayıncılık, Ankara Cittaslow Felsefesi, Erişim: www.cittaslowseferihisar.org (07.07.2016).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86ED39FK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oğuz Taşpınar

Necati Karakaş

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşpınar, O., & Karakaş, N. (2017). DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 18-35.
AMA Taşpınar O, Karakaş N. DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. ASED. Aralık 2017;1(2):18-35.
Chicago Taşpınar, Oğuz, ve Necati Karakaş. “DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2017): 18-35.
EndNote Taşpınar O, Karakaş N (01 Aralık 2017) DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 2 18–35.
IEEE O. Taşpınar ve N. Karakaş, “DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”, ASED, c. 1, sy. 2, ss. 18–35, 2017.
ISNAD Taşpınar, Oğuz - Karakaş, Necati. “DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/2 (Aralık 2017), 18-35.
JAMA Taşpınar O, Karakaş N. DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. ASED. 2017;1:18–35.
MLA Taşpınar, Oğuz ve Necati Karakaş. “DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 2, 2017, ss. 18-35.
Vancouver Taşpınar O, Karakaş N. DESTİNASYON KONUMLANDIRMA STRATEJİSİ KAPSAMINDA CİTTASLOW HAREKETİ; GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. ASED. 2017;1(2):18-35.