Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihi çevre farkındalıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi sosyal bilgiler Öğretmenliği bölümüne devam eden 82 öğretmen adayıyla yapılan araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine uygun olarak yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak soru formu kullanılmıştır. Soru formu ile elde edilen veriler betimsel veri analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hemen hemen hepsinin tarihi çevre tanımını yapabildikleri ve tarihi çevre tanımına uygun mekânlara gittikleri belirlenmiştir. Öğretmen adayları öğrenim gördükleri Nevşehir ilinde bulunan tarihi çevre kategorisinde bulunan gitmiş oldukları mekânlar içerisinde en çok müze ziyaretleri yer alırken, yeraltı şehirleri, kiliseler ve kaleler gittikleri diğer tarihi çevreler arasındadır. Öğretmen adaylarından çok azı Nevşehir’deki tarihi çevreleri bilmediğini çok az bir kısmı da bildiğini fakat gitmediğini ifade etmiştir. Sosyal bilgiler öğretim programının tarihi çevre açısından rolünün en çok, tarihi bilgi sağlaması açısından önemli olduğuna değinmişlerdir. Tarihi çevre ziyaretinin öğretmen adaylarına tarihi tanıma kazanımı edindikleri belirlenmiştir.
In this study, it was aimed to examine the historical environment awareness of social studies teacher candidates. In the 2021-2022 academic year, the research conducted with 82 pre-service teachers attending the Social Studies Teaching Department of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University was carried out in accordance with the case study pattern, one of the qualitative research methods. Questionnaire form was used as data collection tool. The data obtained with the questionnaire were analyzed using descriptive data analysis. According to the findings of the research, it has been determined that almost all of the social studies teacher candidates can define the historical environment and go to places that are suitable for the historical environment definition. While teacher candidates visit museums the most among the places in the historical environment category in the province of Nevşehir where they studied, underground cities, churches and castles are among the other historical environments they went to. Few of the pre-service teachers stated that they did not know about the historical places in Nevşehir, and very few of them stated that they knew but did not go. They mentioned that the role of the social studies curriculum in terms of historical environment is most important in terms of providing historical information. It has been determined that the historical environment visit has gained the teacher candidates the acquisition of historical recognition.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 7 Sayı: 1 |