Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 78 - 109, 30.06.2020
https://doi.org/10.38122/ased.744689

Öz

Bu araştırma açık anlatım yönteminin hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin müzik dersindeki ritmik beceri eğitimine etkisinin ne düzeyde olduğunu ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden “Yoklama evreli çoklu yoklama modeli” (multiple probe model with probe conditions) kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu Aksaray ilinde Özel Eğitim İlkokulu’nda öğrenim gören üç öğrenme güçlüğüne sahip öğrencileri kapsamaktadır. Araştırmanın tüm oturumları Özel Eğitim İlkokulu’nda bireysel eğitim sınıfında ve birebir öğretim düzenlemesi biçiminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, yaşları 11-12-11 ve hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip olan üç öğrenci katılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, açık anlatım yönteminin müzik dersindeki ritmik beceri eğitiminde tüm denekler için etkili olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Atterbury, B. V. (1983) A Comparison of Rhythm Pattern Perception and Performance in Normal and Learning-Disabled Readers, Age Seven and Eight. Journal of Research in Music Education31: 259-270.
  • Eripek, S. (2011). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar Ataman,A. (Editör)‘Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş’ Ankara:Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Friend, M (2011). Special Education ( 3. Edition),U.S.A:Pearson Education Inc.
  • İftar, G. K., Birkan, B., Uysal, A. (2005).Zihin Özürlü Çocuklara Kavram Öğretimi. Ankara:Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • İftar, E. T. (2012). Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek-Denekli Araştırmalar. Elif Tekin İftar (Editör),Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Kartasidou, L., Varsamis, P., ve Sampsonidou, A. (2012). Motor Performance And Rhythmic Perception Of Children With Intellectual And Developmental Disability And Developmental Coordination Disorder. International Journal Of Special Eduation, 27(1), 74-80.
  • Lamont, M. A. ve Dennis, N. R.(1988). Aetiology of mild mental retardation. Archives of Disease in Childhood,63, 1032-1038.
  • M.E.B. (2012) Eğitim Uygulama Okulu Programları
  • Nelson, R. B., Cummings, J.A. ve Boltman, H. (1991). Teaching Basic Concepts to Students Who are Educable Mentally Handicapped. Vol. 23, Issue: 2, s: 12-15
  • Neuman, S. B., McCormick, S. (1995). Single-Subject Experimental Research: Applicationsfor Literacy. Newark:International Reading Association
  • Özbey, Ç. (2009). Özel Çocuklar ve Terapi Yöntemleri. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Tekin-İftar, E.ve Kırcaali- İftar, G., (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
  • (2. baskı). Ankara:Nobel Yayın Dağıtım LTD.STI.
  • Topaloğlu O., Karabulut H. ve Cebeci S. (2003). Zihinsel Öğrenme Yetersizliği Nedir?. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl: 4 Sayı: 39
  • İnternetten Yararlanılan Kaynaklar http://www.musictherapy.org/, Amerika Müzik Terapi Derneği (Erişim Tarihi: 20.05.2014).

AN ANALYSIS OF THE EFFECT OF DIRECT INSTRUCTION METHOD ON TEACHING RHYTHMIC SKILLS IN MUSIC COURSES FOR STUDENTS WITH MILD LEARNING DISABILITIES

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 78 - 109, 30.06.2020
https://doi.org/10.38122/ased.744689

Öz

This study was conducted to assess the effect of direct instruction on the rhythmic ability training of students with mild learning disabilities. The study utilizes “multiple-probe model with probe conditions” which is a single subject research model. The study population of the thesis is comprised of three students with learning disabilities receiving special education in “Aksaray Özel Eğitim İlkokulu” (special education primary school) in Aksaray. All study sessions were conducted in the schools individual study room in private one-to-one sessions. The participants were two 11 and 12 years old students with mild learning disabilities. As a result of the findings:For all of the participants, explicit teaching was found to be effective for rhythm training in music courses. 

Kaynakça

  • Atterbury, B. V. (1983) A Comparison of Rhythm Pattern Perception and Performance in Normal and Learning-Disabled Readers, Age Seven and Eight. Journal of Research in Music Education31: 259-270.
  • Eripek, S. (2011). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar Ataman,A. (Editör)‘Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş’ Ankara:Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Friend, M (2011). Special Education ( 3. Edition),U.S.A:Pearson Education Inc.
  • İftar, G. K., Birkan, B., Uysal, A. (2005).Zihin Özürlü Çocuklara Kavram Öğretimi. Ankara:Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • İftar, E. T. (2012). Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek-Denekli Araştırmalar. Elif Tekin İftar (Editör),Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Kartasidou, L., Varsamis, P., ve Sampsonidou, A. (2012). Motor Performance And Rhythmic Perception Of Children With Intellectual And Developmental Disability And Developmental Coordination Disorder. International Journal Of Special Eduation, 27(1), 74-80.
  • Lamont, M. A. ve Dennis, N. R.(1988). Aetiology of mild mental retardation. Archives of Disease in Childhood,63, 1032-1038.
  • M.E.B. (2012) Eğitim Uygulama Okulu Programları
  • Nelson, R. B., Cummings, J.A. ve Boltman, H. (1991). Teaching Basic Concepts to Students Who are Educable Mentally Handicapped. Vol. 23, Issue: 2, s: 12-15
  • Neuman, S. B., McCormick, S. (1995). Single-Subject Experimental Research: Applicationsfor Literacy. Newark:International Reading Association
  • Özbey, Ç. (2009). Özel Çocuklar ve Terapi Yöntemleri. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Tekin-İftar, E.ve Kırcaali- İftar, G., (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
  • (2. baskı). Ankara:Nobel Yayın Dağıtım LTD.STI.
  • Topaloğlu O., Karabulut H. ve Cebeci S. (2003). Zihinsel Öğrenme Yetersizliği Nedir?. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl: 4 Sayı: 39
  • İnternetten Yararlanılan Kaynaklar http://www.musictherapy.org/, Amerika Müzik Terapi Derneği (Erişim Tarihi: 20.05.2014).
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Kerim Öner 0000-0003-0673-6513

Prof. Dr. Hakan Sarı 0000-0003-4528-8936

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Kabul Tarihi 24 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öner, A. K., & Sarı, P. D. H. (2020). AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 78-109. https://doi.org/10.38122/ased.744689
AMA Öner AK, Sarı PDH. AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ. ASED. Haziran 2020;4(1):78-109. doi:10.38122/ased.744689
Chicago Öner, Ali Kerim, ve Prof. Dr. Hakan Sarı. “AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2020): 78-109. https://doi.org/10.38122/ased.744689.
EndNote Öner AK, Sarı PDH (01 Haziran 2020) AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 1 78–109.
IEEE A. K. Öner ve P. D. H. Sarı, “AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ”, ASED, c. 4, sy. 1, ss. 78–109, 2020, doi: 10.38122/ased.744689.
ISNAD Öner, Ali Kerim - Sarı, Prof. Dr. Hakan. “AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/1 (Haziran 2020), 78-109. https://doi.org/10.38122/ased.744689.
JAMA Öner AK, Sarı PDH. AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ. ASED. 2020;4:78–109.
MLA Öner, Ali Kerim ve Prof. Dr. Hakan Sarı. “AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 1, 2020, ss. 78-109, doi:10.38122/ased.744689.
Vancouver Öner AK, Sarı PDH. AÇIK ANLATIM YÖNTEMİNİN HAFİF DÜZEYDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ RİTMİK BECERİ EĞİTİMİNE ETKİSİNİN ANALİZİ. ASED. 2020;4(1):78-109.