Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF ENTREPRENEURSHIP LEVELS OF HEALTH CARE VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 90 - 106, 29.06.2019
https://doi.org/10.38122/ased.548271

Öz

Entrepreneurship is an indispensible concept in order to adapt to the requirements of the era, to achieve
success in working environment and to maintain this success. The development of countries depends on
the new generations. Because of this, entrepreneurship behavior of university students is seen as
important in terms of development of society and contributing welfare level. The aim of this study is to
determine the entrepreneurship levels of university students. For this purpose, it has been investigated
whether entrepreneurship levels different from according to different demographic factors. The research
group consisted of 213 university students (%76.1 women, %23.9 men). The data were obtained by
survey method. Kruskal Wallis Test and Mann Whitney U Test were used analyzing the data. It has been
determined that the level of entrepreneurship varies according to class, father’s occupation, mother’s
education status, family and student’s own economic situation and post-graduation career goal of
student.

Kaynakça

  • Çakır, C. (2015). The Moderating Role Of Entrepreneurıal Education, Gender, And Age On The Relationship Between Proactivity, Emotional Intelligence (Eq) And Entrepreneurıal Orientation. Master Thesis, Yeditepe University Graduate Instıtute Of Socıal Sciences, İstanbul.
  • Fındık, G. (2015). Girişimcilik Kültürü ve İşletmelerde İç Girişimcilik Olgusu: Hizmet Sektöründe Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Genç, K. Y. (2012). The Response Of The Entrepreneurship To The Changing Business Environment: Strategic Entrepreneurship. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 5(9), 71-84.
  • İşcan, Ö. F & Kaygın. E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2): 443-462.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 14(2), 209-226.
  • Mungan, S. (2013). Kadın Girişimcilik Değerleri İle Kadın Girişimcilik Algısı Arasındaki İlişkide Girişimcilik Eğitimlerinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Safian, S.A. (2012). Social Entrepreneurship: Definition and Boundaries. Technology Innovation Management Review: 26-27.
  • Saygın, S. (2018). Girişimcilik Ruhu Üzerinde Beş Büyük Faktör Kuramının Etkisi: Girişimcilik Eğitimi Verilen Kobi’lere Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Taş, A. (2016). Girişimcilik Eğitimi İle Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkinin Parametrik Tekniklerle Analizi: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yimamu, N. (2018). Entrepreneurshıp And Entrepreneurial Motivation. Master Thesis, Centrıa Unıversıty Of Applıed Sciences, Finland.
  • Gemlik, N & Kıraç, R (2013). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Girişimcilik Özellikleri Üzerine Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Dergisi, 3(1), (163-170).
  • Aksoy, C &Yalçınsoy, A (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(4), (341-359).
  • Çelik, A & İnce, M & Bozyiğit, S (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), (113-124).

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 90 - 106, 29.06.2019
https://doi.org/10.38122/ased.548271

Öz

Girişimcilik çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilmek, çalışma ortamında başarı elde edebilmek ve bu
başarıyı sürdürebilmek için olmazsa olmaz bir kavramdır. Ülkelerin gelişimi yetişmekte olan yeni
nesillere bağlıdır. Bu nedenle üniversite öğrencilerinin girişimcilik davranışı göstermesi toplumun
gelişebilmesi ve refah seviyesine katkıda bulunması açısından oldukça önemli görülmektedir. Bu
çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaçla
girişimcilik düzeylerinin farklı demografik faktörlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır.
Araştırma grubu 213 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır (%76,1 kadın, %23.9 erkek). Veriler anket
yöntemiyle elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U testi
kullanılmıştır. Girişimcilik düzeyinde sınıfa göre, babanın mesleğine göre, annenin eğitim durumuna
göre, ailenin ve öğrencinin kendi ekonomik durumuna göre ve öğrencinin mezuniyet sonrası kariyer
hedefine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Çakır, C. (2015). The Moderating Role Of Entrepreneurıal Education, Gender, And Age On The Relationship Between Proactivity, Emotional Intelligence (Eq) And Entrepreneurıal Orientation. Master Thesis, Yeditepe University Graduate Instıtute Of Socıal Sciences, İstanbul.
  • Fındık, G. (2015). Girişimcilik Kültürü ve İşletmelerde İç Girişimcilik Olgusu: Hizmet Sektöründe Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Genç, K. Y. (2012). The Response Of The Entrepreneurship To The Changing Business Environment: Strategic Entrepreneurship. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 5(9), 71-84.
  • İşcan, Ö. F & Kaygın. E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2): 443-462.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 14(2), 209-226.
  • Mungan, S. (2013). Kadın Girişimcilik Değerleri İle Kadın Girişimcilik Algısı Arasındaki İlişkide Girişimcilik Eğitimlerinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Safian, S.A. (2012). Social Entrepreneurship: Definition and Boundaries. Technology Innovation Management Review: 26-27.
  • Saygın, S. (2018). Girişimcilik Ruhu Üzerinde Beş Büyük Faktör Kuramının Etkisi: Girişimcilik Eğitimi Verilen Kobi’lere Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Taş, A. (2016). Girişimcilik Eğitimi İle Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkinin Parametrik Tekniklerle Analizi: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yimamu, N. (2018). Entrepreneurshıp And Entrepreneurial Motivation. Master Thesis, Centrıa Unıversıty Of Applıed Sciences, Finland.
  • Gemlik, N & Kıraç, R (2013). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Girişimcilik Özellikleri Üzerine Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Dergisi, 3(1), (163-170).
  • Aksoy, C &Yalçınsoy, A (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(4), (341-359).
  • Çelik, A & İnce, M & Bozyiğit, S (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), (113-124).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Nihan Arıbaş

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2019
Kabul Tarihi 29 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arıbaş, A. N. (2019). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 90-106. https://doi.org/10.38122/ased.548271
AMA Arıbaş AN. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. ASED. Haziran 2019;3(1):90-106. doi:10.38122/ased.548271
Chicago Arıbaş, Ayşe Nihan. “SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2019): 90-106. https://doi.org/10.38122/ased.548271.
EndNote Arıbaş AN (01 Haziran 2019) SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 1 90–106.
IEEE A. N. Arıbaş, “SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”, ASED, c. 3, sy. 1, ss. 90–106, 2019, doi: 10.38122/ased.548271.
ISNAD Arıbaş, Ayşe Nihan. “SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3/1 (Haziran 2019), 90-106. https://doi.org/10.38122/ased.548271.
JAMA Arıbaş AN. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. ASED. 2019;3:90–106.
MLA Arıbaş, Ayşe Nihan. “SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 90-106, doi:10.38122/ased.548271.
Vancouver Arıbaş AN. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. ASED. 2019;3(1):90-106.