Writing is considered one of the most difficult language skills to develop because it involves a complex structure that requires both cognitive and psychomotor processes. In particular, creative writing poses an even greater challenge, as it necessitates the use of prior knowledge to produce completely original content. Despite these difficulties, well-organized creative writing works play a key role in preserving and passing down societies' accumulated knowledge to future generations. Additionally, these works play a key role in sustaining and advancing sociological structures, while also aiding in the transfer of cultural heritage. This study explores the effect of the story map technique on the writing skills of fourth-grade students. The research employed a pre-test post-test control group design, a common quantitative research approach. The sample included 39 fourth-grade students from a primary school in the Central Anatolia Region, with 20 students in the experimental group and 19 in the control group. While students in the experimental group used a story map to guide their writing, those in the control group followed the standard Turkish curriculum and engaged in routine writing activities without any special intervention. The implementation process lasted for eight weeks. Data were collected using the "Creative Writing Product Evaluation Scale," which was used to assess the students' written stories. The results indicated that the writing scores of the experimental group, which utilized the story map technique, were significantly higher than those of the control group. Additionally, the writing proficiency of students in the experimental group improved from an intermediate level to a good level. These findings suggest that the story map technique has a positive effect on students' writing skills. Based on these results, it is recommended that the story map technique be more widely implemented in schools to enhance students' writing abilities.
Yazma, gerçekleştirilmesi en güç dil becerilerinden biridir. Bunun nedeni yazma becerisinin hem zihinsel hem de psikomotor süreçleri içeren karmaşık bir yapıya sahip olmasıdır. Özellikle yaratıcı yazma ile eser ortaya konulması daha da zor olmaktadır. Çünkü bu yazma sürecinde sahip olunan ön bilgiler kullanılarak tamamen özgün bir eserin ortaya konulması hedeflenmektedir. Bu zorluğuna rağmen iyi yapılandırılmış yaratıcı yazma eserleri, toplumların birikimlerini gelecek nesillere aktarmada önemli bir rol oynar. Aynı zamanda, toplumların sosyolojik yapılarının gelişimini ve sürdürülebilirliğini destekleyerek kültürel mirasın kuşaklar arasında aktarılmasına aracı olur. Bu çalışmada hikâye haritası tekniğinin dördüncü sınıfa devam eden öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel araştırma desenlerinden ön test son test kontrol gruplu model kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ilkokulun 4. sınıf öğrencilerinden 20’si deney 19’u kontrol grubunda olmak üzere toplam 39 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubundaki öğrencilere hikâye haritası verilip hikayeler yazdırılmış, kontrol grubundaki öğrencilere ise özel bir uygulama yapılmamış öğretmenin planlamasına uygun olarak Türkçe müfredat programı doğrultusunda derslerini işleyip rutin yazma etkinlikleri yaptırılmıştır. Uygulamalar 8 hafta sürmüştür. Veriler “Yaratıcı Yazma Ürünlerini Değerlendirme Ölçeği ile öğrencilerin yazmış oldukları hikâyelerin puanlanması ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda hikâye haritası tekniğinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin yazma puanlarının kontrol grubu öğrencilerinin yazma puanlarından anlamlı derecede daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin yazma düzeylerinin orta seviyeden iyi düzeye yükseldiği saptanmıştır. Bu sonuç, hikâye haritası tekniğinin öğrencilerin yazma becerileri üzerinde etkili olduğu şeklinde değerlendirilmiş ve bu sonuç doğrultusunda öğrencilerin yazma becerilerinin gelişmesi için hikâye haritası tekniğinin okullarda daha fazla kullanılması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025Cilt: 9 Sayı: 1 |