Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları ve Uygulamaları

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 379 - 402, 19.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.301189

Öz

: Farklılaştırılmış öğretim aynı sınıfta yer alan
farklı özelliklere sahip öğrencilere aynı ders sürecinde farklı öğrenme
yaşantıları oluşturmayı amaçlayan pedagojik bir yaklaşımdır. Bu sayede ders
süresinin sınıftaki tüm öğrencilerin öğrenmesi bakımından en verimli şekilde
kullanılması sağlanır. Türkiye'de genelde farklılaştırılmış öğretim ile ilgili,
özelde ise sosyal bilgiler ve tarih eğitimde farklılaştırılmış öğretimle ilgili
çalışma sayısı oldukça sınırlıdır. Bu kapsamda bu çalışma Avrupa Birliği ve
Türkiye Cumhuriyeti tarafından desteklenen “Farklılaştırılmış Beceri ve
Yeterlik Temelli Sosyal Bilgiler ve Tarih Dersleri” kapsamında sahadaki
sorunların ve ihtiyaçların betimlenmesi amacıyla 174 sosyal bilgiler ve tarih
öğretmeni ile tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak
anket kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin mesleki
yeterliklerine yönelik olumlu algıları ile bizatihi sınıf içindeki uygulamalarının
birbiri ile uyumlu olmadığı görülmüştür. Katılımcılar büyük oranda kendilerini
mesleki bakımdan başarılı görmelerine rağmen, büyük çoğunluğunun genelde eğitim
araştırmalarının özelde ise farklılaştırılmış öğretimle ilgili araştırmaların
işaret ettiği uygulamalardan uzak bir sınıf içi pratiğe sahip oldukları ortaya
çıkmıştır. Bulgular, öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretim uygulamaları,
cinsiyet, branş ve mesleki deneyim değişkenlerine göre farklılık göstermemiştir.  

Kaynakça

  • Adams, C.. & Pierce, R.L. (2006). Differentiating instruction. A practical guide to tiered lessons in the elementary grades. Texas: Prufrock Press Inc.
  • Barbe, W. B., Swassing, R. H., & Milone, M. N. (1979). Teaching Through Modality Strengths: Concepts and Practices. Columbus, Ohio: Zaner-Bloser.
  • Beler, Y. ve Avcı, S. (2011). Öğretimin Farklılaştırılmasında Etkili Bir Strateji: Katlı Öğretim. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3). 109-126
  • Bligh, D. (1998). What's the Use of Lectures (5th Ed.). Exeter: Intellect.
  • Earl, L. M. (2013). Assessment as Learning: Using Classroom Assessment to Maximize Student Learning. Tousands Oaks: Corwin.
  • Freeman, S., Eddya, S. L., McDonougha, M., Smith, M. K., Okoroafora, N., Jordta, H. ve Wenderotha, M. P. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. In Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 111 (23), 8410–8415
  • Gibbs, G. (2013). Lectures don't work, but we keep using them. 21 Şubat 2017’ de şuradan erişildi:
  • https://www.timeshighereducation.com/news/lectures-dont-work-but-we-keep-using them/2009141.article
  • Hargreaves, A., & Fullan, M. (2012). Professional capital: Transforming teaching in every school. New York: Teachers College Press.
  • Heacox, D. (2002). Differentiating Instruction in The Regular Classroom: How To Reach and Teach All Learners, Grades 3-12. Minneapolis: Free Spirit Publishing.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neşet Mutlu

Mustafa Öztürk

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mutlu, N., & Öztürk, M. (2017). Sosyal Bilgiler ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları ve Uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 379-402. https://doi.org/10.24315/trkefd.301189
AMA Mutlu N, Öztürk M. Sosyal Bilgiler ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları ve Uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2017;7(2):379-402. doi:10.24315/trkefd.301189
Chicago Mutlu, Neşet, ve Mustafa Öztürk. “Sosyal Bilgiler Ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları Ve Uygulamaları”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2017): 379-402. https://doi.org/10.24315/trkefd.301189.
EndNote Mutlu N, Öztürk M (01 Temmuz 2017) Sosyal Bilgiler ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları ve Uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 379–402.
IEEE N. Mutlu ve M. Öztürk, “Sosyal Bilgiler ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları ve Uygulamaları”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 379–402, 2017, doi: 10.24315/trkefd.301189.
ISNAD Mutlu, Neşet - Öztürk, Mustafa. “Sosyal Bilgiler Ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları Ve Uygulamaları”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (Temmuz 2017), 379-402. https://doi.org/10.24315/trkefd.301189.
JAMA Mutlu N, Öztürk M. Sosyal Bilgiler ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları ve Uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:379–402.
MLA Mutlu, Neşet ve Mustafa Öztürk. “Sosyal Bilgiler Ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları Ve Uygulamaları”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 379-02, doi:10.24315/trkefd.301189.
Vancouver Mutlu N, Öztürk M. Sosyal Bilgiler ve Tarih Derslerinde Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Öğretmen Algıları ve Uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):379-402.

Cited By










Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.