Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji Destekli Fen Eğitimi Bağlamında Edpuzzle’a Yönelik Bir Değerlendirme

Yıl 2023, Sayı: 20, 71 - 85, 15.11.2023

Öz

Bir dersin öğretimini daha etkin hale getirmek ve eğitimin niteliğini artırmak için çağa uygun bir öğretim tasarımının teknoloji ile bütünleştirilmesi önerilmektedir. Bu bağlamda mevcut araştırmada ilk olarak ASSURE öğretim tasarımı modeline göre Edpuzzle uygulamasının kullanıldığı etkinlikler hazırlanmıştır. Bu etkinlikliklerle temel eğitim bölümü okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının Edpuzzle etkileşimli videolar aracılığıyla fen eğitimi dersine aktif katılımlarının ve öğrenmelerinin artırılması hedeflenmiştir. Uygulamalar sonrasında katılımcıların uygulama süreci ve öğrenme ortamına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Bu doğrultuda desenlenen bu araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ölçüt örnekleme ile belirlenen 65 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak bir görüş formu kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri birlikte kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, katılımcıların eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili olarak genellikle olumlu görüş bildirdiklerini ve bu önemli görüşlerinin ise öğrenmeyi kolaylaştırma, kalıcı öğrenme sağlama ve soyut konuları somutlaştırma gibi özellikler ekseninde yoğunlaştığını göstermektedir. Bununla birlikte katılımcılar eğitimde teknoloji kullanımının günümüz çocukları için ilgi çekici ve eğlenceli olduğunu düşünmektedirler. Katılımcıların Edpuzzle uygulaması özelindeki görüşleri de genellikle uygulamanın üstün yönlerine odaklanmaktadır. Katılımcılar Edpuzzle uygulamasının bilişsel ve duyuşsal faktörlere olumlu etkisi ve kullanım özelliklerinden kaynaklı pek çok üstün yönü olduğu görüşündedir. Bilişsel faktörlere olumlu etkisi içindeki görüşler arasında kalıcı ve kolay öğrenme, anında dönüt alma ön plana çıkarken; duyuşsal faktörlere olumlu etkisi içindeki görüşler arasında motivasyon artırma, aktif katılım sağlama ve dikkat çekici olma ön plana çıkmaktadır. Öte yandan uygulamanın teknik özelliklerinden kaynaklı bazı sınırlılıkları olduğu görüşünde olan az sayıda katılımcı da mevcuttur. Sonuç olarak bu araştırmada katılımcıların eğitimde teknoloji kullanımı bağlamında Edpuzzle uygulaması ile ilgili olumlu görüş bildirdikleri ve uygulamanın bilişsel ve duyuşsal öğrenme süreçlerine katkısı açısından önemli bir potansiyel taşıdığını düşündükleri ifade edilebilir. Söz konusu bulgular doğrultusunda, Edpuzzle ile düzenlenen ders içeriğinin artırılması ve başka derslerde de kullanılması gibi önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akbaba, K. (2019). Fen öğretiminde web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin fen bilimleri dersine ve teknoloji kullanımına yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aksoy, T. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocukların eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Temel Eğitim, (11), 30-38. https://doi.org/10.52105/temelegitim.11.3
  • Alam, A. (2022). Bulut tabanlı e-öğrenme: Bulut bilgi işlem altyapısına dayalı uyarlanabilir e-öğrenme ekosistemi için ortamın iskelesi. Computer Communication, Networking and IoT: Proceedings of 5th ICICC 2021, 2, 1-9. Singapur: Springer Nature Singapur.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787735
  • Alvarez, J., Del Angel, D., & Martínez, M. (2021). Edpuzzle and canvas as distance learning tools during the Lockdown. In 2021 Ieee International Conference On Engineering Veracruz (ICEV) (pp. 1-6). IEEE. DOI: 10.1109/ICEV52951.2021.9632628
  • Amaliah, A. (2020). Implementation of Edpuzzle to improve students’ analyiıcal thinking skil in narrative text. Prosodi, 14(1), 35-44. DOI: https://doi.org/10.21107/prosodi.v14i1.7192
  • Aras, K. S. & Kocasaraç, H. (2022). Eğitimin dijital boyutunda öğrenme-öğretme araçları. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 117-134. https://doi.org/10.47770/ukmead.1120930
  • Artal-Sevil, J.S. & Valero-Gracia, M.S. (2022). İnteraktif eğitim videolarının harmanlanmış öğrenme etkisi: Yükseköğretimde eleştirel bir inceleme. ICERI2022 Bildirileri, 8628-8640.
  • Atalmış, S. & Şimşek, G. (2022). Sosyal bilgiler ve fen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanım yeterlilikleri. Journal of Innovative Research in Social Studies, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.47503/jirss.1039178
  • Balaman, F. & Tiryaki, S. H. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Bozkurt, A. (2022). Yükseköğretimin esnekliği, uyarlanabilirliği ve sürdürülebilirliği: koronavirüs (covıd-19) pandemisinin etkisi ve yeni normale geçiş üzerine sistematik bir haritalama çalışması. Gelişim İçin Öğrenme Dergisi (JL4D) , 9(1), 1-16.
  • Bybee, R.W., & Fuchs, B. (2006). Preparing the 21st century workforce: A new reform in science and technology education. Journal of Research in Science Teaching, 43, 349-352.https://doi.org/10.1002/tea.20147
  • Cantemir, V., Gökal, H., Buzun, M. & Adalıer, A. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde eğitmenler için web 2.0 araçları ve eğitsel uygulama örnekleri. Eğitim & Bilim, 2022(3), 49.
  • Cesare, D. M. D., Kaczorowski, T., & Hashey, A. (2021). A piece of the (ed) puzzle: using the edpuzzle interactive video platform to facilitate explicit instruction. Journal of Special Education Technology, 36(2), 77-83. https://doi.org/10.1177/0162643421994266
  • Ceylan, E. & Hamzaoğlu, E. (2022). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanlarında ters yüz öğrenme yaklaşımının kullanıldığı lisansüstü tezlerin incelenmesi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 31-43. https://doi.org/10.15659/ankad.v6i1.195
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları araştırma deseni. (S. B. Demir (Çeviri Editörü), Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Curacı, U. T. (2021). Eğitimde teknolojinin kullanımı. Kaytek Dergisi, 3(2), 166-174.
  • Çelik, T. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 uygulamalarıyla biçimlendirici değerlendirme deneyimlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 173-198. https://doi.org/10.37669/milliegitim.713075
  • Çetin, A., Ünsal, S. & Hekimoğlu, E. (2021). 2018-2019 Öğretim yılında güncellenen öğretmen yetiştirme lisans programının incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 337-358. https://doi.org/10.53444/deubefd.904931
  • Edpuzzle. (2022). Edpuzzle. Aralık 14, 2022 tarihinde EDpuzzle Inc.: https://edpuzzle.com/ adresinden alındı.
  • Elvan, D. & Mutlubaş, H. Eğitim-öğretim faaliyetlerinde teknolojinin kullanımı ve teknolojinin sağladığı yararlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(6), 100-109.
  • Famularsih, S. (2020). Öğrencilerin İngilizce sınıflarında COVID-19 nedeniyle çevrimiçi öğrenme uygulamalarını kullanma deneyimleri. Öğrenme ve Öğretme Çalışmaları, 1(2), 112-121.
  • Filiz, O. (2020). Öğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gilbert, J.K., Boulter, C.J. & Elmer, R. (2000). Fen eğitiminde, tasarım ve teknoloji eğitiminde modelleri konumlandırma. Fen Eğitiminde Model Geliştirme, 3-17. https://doi.org/10.1007/978-94-010-0876-1_1
  • Göker, S. D. (2021). Eğitim 4.0 temelinde tanımlanan yeni öğretmenlik yetkinlik alanları. E. Y. (EYUDER) içinde, XII. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (S. 61-71). Ankara: Eyuder Yayınları.
  • Göksu, İ. & Koçak, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik metaforik algıları. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 9(2), 125-143.
  • Gündüzalp, C. & Yıldız, E. P. (2020). ASSURE modeli ile tasarlanmış bir dersin öğrencilerin bilgi iletişim teknolojileri kullanımına yönelik tutum ve bilgisayar kaygı düzeylerine etkisi. Ekev Akademi Dergisi, 107-136.
  • Hamid, S.F. (2022). Öğrencilerin dinleme değerlendirmesinde Edpuzzle kullanımına ilişkin algıları. Primacy: Journal of English Education and Literacy, 1(1), 15-24.
  • ISTE. (2023). ISTE. Mart 25, 2023 tarihinde Uluslararası Eğitimde Teknoloji Topluluğu (ISTE): https://www.iste.org/standards/iste-standards-for-teachers adresinden alındı.
  • Karal, H. & Abdüsselam, M.S. (2015). Artırılmış gerçeklik (augmented reality), Akkoyunlu B., İşman A., Odabaşı H.F. (Eds) Eğitim Teknoloji Okumaları 2015, TOJET, Ankara.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design educational technology? the development of technological pedogogical content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131-152. https://doi.org/10.2190/0EW7-01WB-BKHL-QDYV
  • Lagones, J., & Yanagida, R. (2022). Factors that influence the use of Edpuzzle for ELE learners in Japan: A methodological proposal for individual learning. Journal of Inquiry and Research, 116, 17-31. info:doi/10.18956/00008054
  • Lucas, M., & Vicente, P. N. (2022). A double-edged sword: Teachers’ perceptions of the benefits and challenges of online teaching and learning in higher education. Education and Information Technologies, 1-21.
  • Manipatruni, V.R., & Kumar, N.S. (2022). Edtech araçlarının covid-19 pandemisi döneminde Hindistan'da kaliteli eğitim sağlanması için çevrimiçi yüksek eğitimde etkinlik. Epra Uluslararası Araştırma ve Geliştirme Dergisi (IJRD), 7(3), 91-95.
  • Mayang, G., Efendi, A., & Prakisya, N. T. (2021). The effectiveness of problem-based learning assisted by edpuzzle on students’ critical thinking skills. Indonesian Journal of Informatics Education, 5(1), 9-15.
  • Merriam, S. B. (2013). A guide to qualitative research design and practice, Turan, S. (Trans. Ed.), Koçak-Canbaz, F., & Öz, M. Ankara: Nobel Publishing.
  • Mischel, L. J. (2019). Watch and learn? Using Edpuzzle to enhance the use of online videos. Management Teaching Review, 4(3), 283-289. https://doi.org/10.1177/2379298118773418
  • Muslu, N., Çetin, N. İ., & Okulu, H. Z. (2022). Öğretmen adaylarının ders planlarına web 2.0 teknolojilerini entegre etmelerinin incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(3), 199-213.
  • Nurahmayanti, A., Herlina, R., & Irianti, L. (2022). The use of Edpuzzle to improve EFL student motivation in listening skill during covid-19 pandemi: A case study in English education program. Galuh University.
  • Ocak, M. A. (2011). Öğretim Tasarımı Modelleri. M. A. Ocak içinde, Öğretim tasarımı kuramlar, modeller ve uygulamalar (30-267). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özdemir, E. & Uyangör, S. M. (2011). Matematik eğitimi için bir öğretim tasarımı modeli. Education Sciences, 6(2), 1786-1796.
  • Pulukuri, S., & Abrams, B. (2020). Incorporating an online interactive video platform to optimize active learning and improve student accountability through educational videos. J. Chem. Educ., 97(12), 4505–4514. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c00855
  • Ramasany, V., Noor, N. M., & Zaid, N. M. (2022). Effects of learning using Edpuzzle ınteractive video application on students' interest, engagement and achievement in science subjects. Innovative Teaching and Learning Journal, 6(2), 59-72.
  • Rivera-Vargas, P., Anderson, T., & Cano, CA (2021). Exploring students' learning experience in online education: analysis and improvement proposals based on the case of a spanish open learning university. Education Technology Research and Development, 69, 3367–3389. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-544879/v1
  • Sürücü, A. & Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 8(14), 253-295. https://doi.org/10.26466/opus.404122
  • Tabassum, A. (2020). Experimental research on using flipped classroom approach in writing classroom using Edpuzzle. International Journal of English: Literature, Language & Skills. 9(2), 742.
  • Tütüncü, E. (2022). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uğur, S. & Okur, R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 104-126.
  • UNESCO. (2018). UNESCO öğretmenlere yönelik bilgi ve iletişim teknolojileri yetkinlik çerçevesi. (N. Butcher, Dü., & T. M. Müdürlüğü, Çev.) Paris, Fransa: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  • URL-1: https://edpuzzle.com/content
  • URL-2: https://edpuzzle.com/upload
  • URL-3: https://edpuzzle.com/projects/new
  • URL-4: https://edpuzzle.com/media/638378c37b43c0414134afec/edit
  • URL-6: https://edpuzzle.com/assignments/63837062483a6c412d93b665/watch
  • URL-7: https://edpuzzle.com/assignments/63837062483a6c412d93b665/watch
  • URL-8: https://edpuzzle.com/assignments/63837062483a6c412d93b665/watch
  • Uysal, İ., Korkmaz, G., Tekin, M. & Uysal, M. A. (2021). Trakya university medical student views on the use of videos in medical education clinical skills training during emergency remote teaching. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(62), 102-114. https://doi.org/10.25282/ted.937850
  • Ülker, Ü. & Bülbül, H. İ. (2021). E-öğrenme sürecinde uygulanan etkileşimli değerlendirme etkinliklerinin akademik başarıya etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 1-8.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Using Edpuzzle to Strengthen Science Education: Pre-service Teachers' Views

Yıl 2023, Sayı: 20, 71 - 85, 15.11.2023

Öz

In order to make the teaching of a course more effective and to increase the quality of education, it is recommended to integrate a modern instructional design with technology. In this context, activities in which Edpuzzle application was used were prepared according to the ASSURE instructional design model in the current study. With these activities, it is aimed to increase the active participation and learning of the pre-school education teacher candidates of the basic education department through Edpuzzle interactive videos. After the applications, the participants' views on the application process and learning environment were examined. In this study, which was designed in this direction, the basic qualitative research design was used. The participants of the study consisted of 65 pre-service teachers determined by criterion sampling. An opinion form was used as a data collection tool in the study. The collected data were analyzed by using content analysis and descriptive analysis techniques together. The results of the research show that the participants generally have positive opinions about the use of technology in education, and these important opinions are concentrated on the axis of features such as facilitating learning, providing permanent learning and embodying abstract subjects. However, the participants think that the use of technology in education is interesting and fun for today's children. The opinions of the participants about the Edpuzzle application generally focus on the superior aspects of the application. Participants are of the opinion that Edpuzzle application has a positive effect on cognitive and affective factors and many superior aspects due to its usage features. Permanent and easy learning and getting immediate feedback stand out among the opinions that have a positive effect on cognitive factors; Among the opinions that have a positive effect on affective factors, increasing motivation, providing active participation and being remarkable come to the fore. On the other hand, there are few participants who think that the application has some limitations due to its technical features. As a result, it can be stated that the participants in this study expressed a positive opinion about the Edpuzzle application in the context of technology use in education and they thought that the application had an important potential in terms of its contribution to cognitive and affective learning processes. In line with the aforementioned findings, suggestions were made such as increasing the course content organized with Edpuzzle and using it in other courses.

Kaynakça

  • Akbaba, K. (2019). Fen öğretiminde web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin fen bilimleri dersine ve teknoloji kullanımına yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aksoy, T. (2021). Okul öncesi dönemdeki çocukların eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Temel Eğitim, (11), 30-38. https://doi.org/10.52105/temelegitim.11.3
  • Alam, A. (2022). Bulut tabanlı e-öğrenme: Bulut bilgi işlem altyapısına dayalı uyarlanabilir e-öğrenme ekosistemi için ortamın iskelesi. Computer Communication, Networking and IoT: Proceedings of 5th ICICC 2021, 2, 1-9. Singapur: Springer Nature Singapur.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787735
  • Alvarez, J., Del Angel, D., & Martínez, M. (2021). Edpuzzle and canvas as distance learning tools during the Lockdown. In 2021 Ieee International Conference On Engineering Veracruz (ICEV) (pp. 1-6). IEEE. DOI: 10.1109/ICEV52951.2021.9632628
  • Amaliah, A. (2020). Implementation of Edpuzzle to improve students’ analyiıcal thinking skil in narrative text. Prosodi, 14(1), 35-44. DOI: https://doi.org/10.21107/prosodi.v14i1.7192
  • Aras, K. S. & Kocasaraç, H. (2022). Eğitimin dijital boyutunda öğrenme-öğretme araçları. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 117-134. https://doi.org/10.47770/ukmead.1120930
  • Artal-Sevil, J.S. & Valero-Gracia, M.S. (2022). İnteraktif eğitim videolarının harmanlanmış öğrenme etkisi: Yükseköğretimde eleştirel bir inceleme. ICERI2022 Bildirileri, 8628-8640.
  • Atalmış, S. & Şimşek, G. (2022). Sosyal bilgiler ve fen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanım yeterlilikleri. Journal of Innovative Research in Social Studies, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.47503/jirss.1039178
  • Balaman, F. & Tiryaki, S. H. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Bozkurt, A. (2022). Yükseköğretimin esnekliği, uyarlanabilirliği ve sürdürülebilirliği: koronavirüs (covıd-19) pandemisinin etkisi ve yeni normale geçiş üzerine sistematik bir haritalama çalışması. Gelişim İçin Öğrenme Dergisi (JL4D) , 9(1), 1-16.
  • Bybee, R.W., & Fuchs, B. (2006). Preparing the 21st century workforce: A new reform in science and technology education. Journal of Research in Science Teaching, 43, 349-352.https://doi.org/10.1002/tea.20147
  • Cantemir, V., Gökal, H., Buzun, M. & Adalıer, A. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde eğitmenler için web 2.0 araçları ve eğitsel uygulama örnekleri. Eğitim & Bilim, 2022(3), 49.
  • Cesare, D. M. D., Kaczorowski, T., & Hashey, A. (2021). A piece of the (ed) puzzle: using the edpuzzle interactive video platform to facilitate explicit instruction. Journal of Special Education Technology, 36(2), 77-83. https://doi.org/10.1177/0162643421994266
  • Ceylan, E. & Hamzaoğlu, E. (2022). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanlarında ters yüz öğrenme yaklaşımının kullanıldığı lisansüstü tezlerin incelenmesi. Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 31-43. https://doi.org/10.15659/ankad.v6i1.195
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları araştırma deseni. (S. B. Demir (Çeviri Editörü), Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Curacı, U. T. (2021). Eğitimde teknolojinin kullanımı. Kaytek Dergisi, 3(2), 166-174.
  • Çelik, T. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının web 2.0 uygulamalarıyla biçimlendirici değerlendirme deneyimlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 173-198. https://doi.org/10.37669/milliegitim.713075
  • Çetin, A., Ünsal, S. & Hekimoğlu, E. (2021). 2018-2019 Öğretim yılında güncellenen öğretmen yetiştirme lisans programının incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 337-358. https://doi.org/10.53444/deubefd.904931
  • Edpuzzle. (2022). Edpuzzle. Aralık 14, 2022 tarihinde EDpuzzle Inc.: https://edpuzzle.com/ adresinden alındı.
  • Elvan, D. & Mutlubaş, H. Eğitim-öğretim faaliyetlerinde teknolojinin kullanımı ve teknolojinin sağladığı yararlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(6), 100-109.
  • Famularsih, S. (2020). Öğrencilerin İngilizce sınıflarında COVID-19 nedeniyle çevrimiçi öğrenme uygulamalarını kullanma deneyimleri. Öğrenme ve Öğretme Çalışmaları, 1(2), 112-121.
  • Filiz, O. (2020). Öğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gilbert, J.K., Boulter, C.J. & Elmer, R. (2000). Fen eğitiminde, tasarım ve teknoloji eğitiminde modelleri konumlandırma. Fen Eğitiminde Model Geliştirme, 3-17. https://doi.org/10.1007/978-94-010-0876-1_1
  • Göker, S. D. (2021). Eğitim 4.0 temelinde tanımlanan yeni öğretmenlik yetkinlik alanları. E. Y. (EYUDER) içinde, XII. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (S. 61-71). Ankara: Eyuder Yayınları.
  • Göksu, İ. & Koçak, Ö. (2020). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik metaforik algıları. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 9(2), 125-143.
  • Gündüzalp, C. & Yıldız, E. P. (2020). ASSURE modeli ile tasarlanmış bir dersin öğrencilerin bilgi iletişim teknolojileri kullanımına yönelik tutum ve bilgisayar kaygı düzeylerine etkisi. Ekev Akademi Dergisi, 107-136.
  • Hamid, S.F. (2022). Öğrencilerin dinleme değerlendirmesinde Edpuzzle kullanımına ilişkin algıları. Primacy: Journal of English Education and Literacy, 1(1), 15-24.
  • ISTE. (2023). ISTE. Mart 25, 2023 tarihinde Uluslararası Eğitimde Teknoloji Topluluğu (ISTE): https://www.iste.org/standards/iste-standards-for-teachers adresinden alındı.
  • Karal, H. & Abdüsselam, M.S. (2015). Artırılmış gerçeklik (augmented reality), Akkoyunlu B., İşman A., Odabaşı H.F. (Eds) Eğitim Teknoloji Okumaları 2015, TOJET, Ankara.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design educational technology? the development of technological pedogogical content knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131-152. https://doi.org/10.2190/0EW7-01WB-BKHL-QDYV
  • Lagones, J., & Yanagida, R. (2022). Factors that influence the use of Edpuzzle for ELE learners in Japan: A methodological proposal for individual learning. Journal of Inquiry and Research, 116, 17-31. info:doi/10.18956/00008054
  • Lucas, M., & Vicente, P. N. (2022). A double-edged sword: Teachers’ perceptions of the benefits and challenges of online teaching and learning in higher education. Education and Information Technologies, 1-21.
  • Manipatruni, V.R., & Kumar, N.S. (2022). Edtech araçlarının covid-19 pandemisi döneminde Hindistan'da kaliteli eğitim sağlanması için çevrimiçi yüksek eğitimde etkinlik. Epra Uluslararası Araştırma ve Geliştirme Dergisi (IJRD), 7(3), 91-95.
  • Mayang, G., Efendi, A., & Prakisya, N. T. (2021). The effectiveness of problem-based learning assisted by edpuzzle on students’ critical thinking skills. Indonesian Journal of Informatics Education, 5(1), 9-15.
  • Merriam, S. B. (2013). A guide to qualitative research design and practice, Turan, S. (Trans. Ed.), Koçak-Canbaz, F., & Öz, M. Ankara: Nobel Publishing.
  • Mischel, L. J. (2019). Watch and learn? Using Edpuzzle to enhance the use of online videos. Management Teaching Review, 4(3), 283-289. https://doi.org/10.1177/2379298118773418
  • Muslu, N., Çetin, N. İ., & Okulu, H. Z. (2022). Öğretmen adaylarının ders planlarına web 2.0 teknolojilerini entegre etmelerinin incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(3), 199-213.
  • Nurahmayanti, A., Herlina, R., & Irianti, L. (2022). The use of Edpuzzle to improve EFL student motivation in listening skill during covid-19 pandemi: A case study in English education program. Galuh University.
  • Ocak, M. A. (2011). Öğretim Tasarımı Modelleri. M. A. Ocak içinde, Öğretim tasarımı kuramlar, modeller ve uygulamalar (30-267). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özdemir, E. & Uyangör, S. M. (2011). Matematik eğitimi için bir öğretim tasarımı modeli. Education Sciences, 6(2), 1786-1796.
  • Pulukuri, S., & Abrams, B. (2020). Incorporating an online interactive video platform to optimize active learning and improve student accountability through educational videos. J. Chem. Educ., 97(12), 4505–4514. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c00855
  • Ramasany, V., Noor, N. M., & Zaid, N. M. (2022). Effects of learning using Edpuzzle ınteractive video application on students' interest, engagement and achievement in science subjects. Innovative Teaching and Learning Journal, 6(2), 59-72.
  • Rivera-Vargas, P., Anderson, T., & Cano, CA (2021). Exploring students' learning experience in online education: analysis and improvement proposals based on the case of a spanish open learning university. Education Technology Research and Development, 69, 3367–3389. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-544879/v1
  • Sürücü, A. & Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 8(14), 253-295. https://doi.org/10.26466/opus.404122
  • Tabassum, A. (2020). Experimental research on using flipped classroom approach in writing classroom using Edpuzzle. International Journal of English: Literature, Language & Skills. 9(2), 742.
  • Tütüncü, E. (2022). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uğur, S. & Okur, R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 104-126.
  • UNESCO. (2018). UNESCO öğretmenlere yönelik bilgi ve iletişim teknolojileri yetkinlik çerçevesi. (N. Butcher, Dü., & T. M. Müdürlüğü, Çev.) Paris, Fransa: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  • URL-1: https://edpuzzle.com/content
  • URL-2: https://edpuzzle.com/upload
  • URL-3: https://edpuzzle.com/projects/new
  • URL-4: https://edpuzzle.com/media/638378c37b43c0414134afec/edit
  • URL-6: https://edpuzzle.com/assignments/63837062483a6c412d93b665/watch
  • URL-7: https://edpuzzle.com/assignments/63837062483a6c412d93b665/watch
  • URL-8: https://edpuzzle.com/assignments/63837062483a6c412d93b665/watch
  • Uysal, İ., Korkmaz, G., Tekin, M. & Uysal, M. A. (2021). Trakya university medical student views on the use of videos in medical education clinical skills training during emergency remote teaching. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(62), 102-114. https://doi.org/10.25282/ted.937850
  • Ülker, Ü. & Bülbül, H. İ. (2021). E-öğrenme sürecinde uygulanan etkileşimli değerlendirme etkinliklerinin akademik başarıya etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 1-8.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Meral Ardıç 0000-0002-8884-304X

Nagihan Tanık Önal 0000-0002-5926-521X

Nezih Önal 0000-0002-1103-8771

Erken Görünüm Tarihi 11 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2023
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Ardıç, M., Tanık Önal, N., & Önal, N. (2023). Teknoloji Destekli Fen Eğitimi Bağlamında Edpuzzle’a Yönelik Bir Değerlendirme. Temel Eğitim(20), 71-85.

24007          Open_Access_logo_with_dark_text_for_contrast%2C_on_transparent_background.png                      240px-Cc-nc.svg.png No APCs or Submission Charges           Copyright.svg Authors Hold Copyright without Restrictions