Bu çalışmada Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanına ait “İyi ki var” ünitesinden “teknolojik ürünlerin hayatımızda ve çevremizde yaptığı değişiklikleri dikkate alarak geçmişle bugünü karşılaştırır” kazanımından yola çıkılarak öğrencilerin teknolojiye bakış açıları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubunu, Samsun ilinin Atakum ilçesinde Adnan Kahveci ilkokulunda okuyan 4. sınıf öğrencilerinden 75’i oluşturmaktadır. Öğrencilere 2 hafta boyunca Sosyal bilgiler dersinde “İyi ki var” ünitesi programa uygun olarak işlenmiştir. Dersin sonunda öğrencilerden veriler “İyi ki var….; çünkü……..yararlıdır/kolaylık sağlar” cümlesini tamamlamaları yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır (Yıldırım & Şimşek, 2012).Bu çalışma sonucunda, öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda içerik 10 tema altında yapılandırılmıştır. Öğrencilerin teknolojik ürünleri fiziksel ihtiyaçları için önemli olan teknolojik ürünlere öncelik verdikleri ve diğer bütün teknolojik ürünlere karşı zaafları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/