BibTex RIS Kaynak Göster

Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3 - Cilt: 4 Sayı: 3, 73 - 82, 14.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, çevre eğitimi alanında yayımlanmış makale ve tezlerde geçen anahtar kelimeleri incelemektir. Çalışma, 2007-2011 yılları arasında çevre eğitimi alanında yayımlanmış 48 makale ve 73 tez üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri doküman incelemesi ile toplanmıştır. Toplanan bu veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada, incelenen makalelerde ve tezlerde 192 farklı anahtar kelime kullanıldığı, en fazla kullanılan anahtar kelimelerin “çevre eğitimi” (f = 76) , “çevre” (f = 20), “çevreye yönelik tutum” (f = 19) ve “çevre bilinci” (f = 13) olduğu görülmüştür. Ayrıca hemen hemen tüm anahtar kelimelerin frekansının düşük olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • uzun olmaması, sadece bir veya birkaç sözcükten oluşması gerekir (Tatar ve Tatar, 2008). Bu açıdan,
  • yapılan çalışma araştırmacılara yol gösterebilir. Fakat çevre eğitimi alanında yapılmış daha fazla
  • çalışmaya ulaşılıp daha geniş bir zaman dilimindekiler ele alınırsa alanla ilgili daha ayrıntılı bir
  • değerlendirme yapılabilir.
  • Ocak, N. (2012). Bilimsel makale nasıl yazılır ve nereye gönderilir?. 1. Lisansüstü Eğitim Günleri, 20-21 Mart 2012, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Sevim, O. & İşcan, A. (2012). Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanında yapılan yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimelere dönük bir içerik analizi. TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7 (1), 1863-1873.
  • Seyidoğlu, H. (2009). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı (10th ed.). İstanbul: Güzem Can Yayınları.
  • Simpson, P. R., H. Hungerford & T. L. Volk (Eds.) (1988). Environmental education: a process for pre- service teacher training curriculum development (UNESCO-UNEP International Environmental Education Programme, Environmental Education Series 26). Retrieved August 25, 2011, from http://unesdoc.unesco.org/images/0008/000822/082271eb.pdf
  • Tatar, E. & Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-I: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 89-103.
  • Unesco-UNEP (1978, April). Intergovernmental conference on environmental education-final report. Retrieved July 7, 2011, from http://www.gdrc.org/uem/ee/EE-Tbilisi_1977.pdf
  • Üstüner, M. & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 497- 515.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K., Ş. Sipahioğlu & M. Yılmaz. (2009). Çevre bilimi ve eğitimi (2nd ed.). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ş. (2012). 1992-2011 yılları arasında çevre eğitimi ile ilgili yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerindeki genel yönelimlerin belirlenmesi. Unpublished master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu.
  • Yükseköğretim kurulu ulusal tez merkezi veri tabanı (n.d.). Retrieved July 7, 2013, from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/

Analysis of Keywords Used in Environmental Education Research

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3 - Cilt: 4 Sayı: 3, 73 - 82, 14.07.2016

Öz

The purpose of this study is to examine keywords in articles and dissertations published in the field of environmental education. The study was carried out on 48 articles and 73 dissertations published between 2007-2011 in the field of environmental education. The data of this study were collected from document analysis. These collected data were analyzed from content analysis. In this study, it was seen that 192 distinct keywords were used in examined articles and dissertations, “environmental education” (f=76), “environment” (f=20), “attitude toward the environment” (f=19) and “environmental awareness” (f=13) were the most used keywords. In addition to, it was determined that the frequencies of nearly all keywords were low.

Kaynakça

  • uzun olmaması, sadece bir veya birkaç sözcükten oluşması gerekir (Tatar ve Tatar, 2008). Bu açıdan,
  • yapılan çalışma araştırmacılara yol gösterebilir. Fakat çevre eğitimi alanında yapılmış daha fazla
  • çalışmaya ulaşılıp daha geniş bir zaman dilimindekiler ele alınırsa alanla ilgili daha ayrıntılı bir
  • değerlendirme yapılabilir.
  • Ocak, N. (2012). Bilimsel makale nasıl yazılır ve nereye gönderilir?. 1. Lisansüstü Eğitim Günleri, 20-21 Mart 2012, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Sevim, O. & İşcan, A. (2012). Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanında yapılan yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimelere dönük bir içerik analizi. TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7 (1), 1863-1873.
  • Seyidoğlu, H. (2009). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı (10th ed.). İstanbul: Güzem Can Yayınları.
  • Simpson, P. R., H. Hungerford & T. L. Volk (Eds.) (1988). Environmental education: a process for pre- service teacher training curriculum development (UNESCO-UNEP International Environmental Education Programme, Environmental Education Series 26). Retrieved August 25, 2011, from http://unesdoc.unesco.org/images/0008/000822/082271eb.pdf
  • Tatar, E. & Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-I: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 89-103.
  • Unesco-UNEP (1978, April). Intergovernmental conference on environmental education-final report. Retrieved July 7, 2011, from http://www.gdrc.org/uem/ee/EE-Tbilisi_1977.pdf
  • Üstüner, M. & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 497- 515.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K., Ş. Sipahioğlu & M. Yılmaz. (2009). Çevre bilimi ve eğitimi (2nd ed.). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ş. (2012). 1992-2011 yılları arasında çevre eğitimi ile ilgili yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerindeki genel yönelimlerin belirlenmesi. Unpublished master's thesis, Abant İzzet Baysal University, Bolu.
  • Yükseköğretim kurulu ulusal tez merkezi veri tabanı (n.d.). Retrieved July 7, 2013, from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36RD52RY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Güven

Mustafa Hamalosmanoğlu Bu kişi benim

Zehra Kaplan Bu kişi benim

Serdar Varinlioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3 - Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güven, E., Hamalosmanoğlu, M., Kaplan, Z., Varinlioğlu, S. (2016). Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 4(3), 73-82.
AMA Güven E, Hamalosmanoğlu M, Kaplan Z, Varinlioğlu S. Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;4(3):73-82.
Chicago Güven, Esra, Mustafa Hamalosmanoğlu, Zehra Kaplan, ve Serdar Varinlioğlu. “Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 4, sy. 3 (Temmuz 2016): 73-82.
EndNote Güven E, Hamalosmanoğlu M, Kaplan Z, Varinlioğlu S (01 Temmuz 2016) Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 4 3 73–82.
IEEE E. Güven, M. Hamalosmanoğlu, Z. Kaplan, ve S. Varinlioğlu, “Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 4, sy. 3, ss. 73–82, 2016.
ISNAD Güven, Esra vd. “Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 4/3 (Temmuz 2016), 73-82.
JAMA Güven E, Hamalosmanoğlu M, Kaplan Z, Varinlioğlu S. Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;4:73–82.
MLA Güven, Esra vd. “Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 4, sy. 3, 2016, ss. 73-82.
Vancouver Güven E, Hamalosmanoğlu M, Kaplan Z, Varinlioğlu S. Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;4(3):73-82.