Bu
araştırmada, ilkokul 4.sınıf Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim ünitesinde ASDÖ
(Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğrenme) yaklaşımına uygun etkinlikler
yaptırılarak bu yaklaşımın dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin
gelişimine etkisi incelenmiştir. Çalışmada, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel
desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2013-14 eğitim öğretim yılında İstanbul
ilinde bir ilkokul da öğrenim gören toplam 76 dördüncü sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Çalışmada araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme uygulamalarının
yapıldığı deney grubu (n=38) ve fen programının uygulandığı kontrol grubu (n=38)
olmak üzere iki grup ile çalışılmıştır. Çalışmada bilimsel süreç beceri testi veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler, SPSS.20 istatistik programı
kullanılarak t-testleri ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda deney grubu
öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinde kontrol grubu öğrencilerine göre
artış sağlandığını görülmüştür.
Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme fen eğitimi bilimsel süreç becerileri
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 38 |
.