Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİLENEBİLİR ENERJİ EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARININ YÖNTEMSEL ÖZELLİKLER BAKIMINDAN ANALİZİ

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 7, 154 - 171, 30.06.2021

Öz

Yenilenebilir enerji, insan hayatında her geçen gün daha fazla önem taşımaktadır. Bu nedenle bu konu eğitim araştırmalarına da konu olmakta ve özellikle fen eğitimi ile ilgili öğretim programı ve ders kitaplarında yer almaktadır. Yenilenebilir enerji eğitimi araştırmalarının giderek artması, ilgili çalışmaların birlikte değerlendirildiği yeni bilimsel araştırmaların yapılmasını gerektirmektedir. Bu alanda gerçekleştirilen yurt içi eğitim araştırmalarının topluca ele alındığı bir çalışmanın literatürde yer almaması nedeni ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yenilenebilir enerji eğitimi ile ilgili araştırmalar tespit edilmiş ve yöntemsel özellikler bakımından incelenmiştir. İlgili araştırmaların incelenmesi sürecinde, çalışmaların yayımlanan yılı, veri toplama tekniği, felsefi temeli, veri özelliği, veri toplama zamanı, kullanılan istatiksel işlemler ve hedef kitlesi için betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Yenilenebilir enerji eğitimi ile ilgili olarak 2010 ile 2020 yılları arasında gerçekleştirilen bilimsel çalışmalar söz konusu kriterlere göre gruplandırılmıştır. Araştırmalar sonucunda ilgili bilimsel çalışmaların en çok 2018 yılında gerçekleştirildiği; çalışmalarda genellikle nicel yöntem, birincil kaynak ve anlık veri toplamanın benimsendiği; istatistiksel işlemlerden ise parametrik olanlarının kullanıldığı saptanmıştır. İlgili araştırmalarda boylamsal nitelikli çalışmanın yer almadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın araştırmacılara, öğretmenlere ve bu alana ilgi duyan yetişkinlere yenilenebilir enerji eğitimine genel bir bakış açısı sunması ve ilgili bilimsel araştırmalara yol gösterici olması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Adip, R. (2020). Yenilenebilir enerji küresel durum raporu. 27.12.2020 tarihinde https://www.ren21.net/gsr-2020 sitesinden ulaşılmıştır.
  • Akanlar, E. ve Doğan, Y. (2018). Drama yönteminin 8.sınıf öğrencilerinin “enerji kaynakları ve geri dönüşüm” konusundaki kavramsal değişimlerine etkisi. 13.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi, 4-6 Ekim. 08.12.2020 tarihinde http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/handle/11499/3119 adresinden erişilmiştir.
  • Akçöltekin, A. ve Doğan, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin yenilenebilir enerji hakkındaki tutumlarının belirlenmesi. International Journal of Social Science, 6 (1), 143-153.
  • Akpınar, M., Kaymakcı, S. ve Çolak, K.(2015). Sosyal bilgiler ders kitaplarında ve öğretmen adaylarının görüşlerinde yenilenebilir enerji kaynaklarının yeri, Eğitim Bilimleri Dergisi, 41, 59-76.
  • Aslan, A. (2019). Öğretmen adaylarının bilimsel alan gezilerine yönelik tutumlarının ve hidroelektrik santrallere yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Informal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(1), 61-83.
  • Aslan, F. (2015). Yenilenebilir enerji kaynaklarının fen eğitimi açısından önemi ve bu bağlamda geliştirilen rüzgar türbini materyalinin fen ve teknoloji dersi kazanımları üzerindeki etkisi. Elazığ: Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Aygan, M. B. ve Zengin, F. K. (2017). Yenilenebilir enerji konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. International Congress of Eurasian Social Sciences 28 (8), 6-8 Nisan, 17.12.2020 tarihinde http://www.ijoess.com/Makaleler/1807194810_10-CXXXIX-CLV%20-%20fikriye%20kırbağ.pdf sitesinden erişilmiştir.
  • Bailey, K.D. ( 1982 ). Methods of social research ( 2nd ed.). New York: The Free Pres.
  • Balbağ, N. L. ve Balbağ, M. Z.(2019). Sınıf ve Fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 1209-1222.
  • Bıyıklı, D. (2018). Öğretmen ve öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Mersin: Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Bilen, K., Özel, M. ve Sürücü, A. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerjiye yönelik tutumları, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36, 101-112.
  • Bozdoğan, A. E. ve Yiğit, D.(2014). Öğretmen adaylarının alternatif enerji kaynaklarına yönelik görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (6), 113-130.
  • Bozkurt, A. U. (2008). Yenilenebilir enerji kaynaklarının enerji verimliliği açısından değerlendirilmesi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün Ö.,E., Karadeniz, Ş.ve Demirel F. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cebesoy, Ü. B. ve Karışan, D.(2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik bilgilerinin, tutumlarının ve bu kaynakların öğretimi konusundaki öz yeterlik algılarının incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1377-1415.
  • Cırıt, D. K. ,(2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin bilgileri. Turkısh Journal of Educational Studies, 4(3), 21-43.
  • Cırıt, D.K. (2016). Farklı sınıf seviyelerindeki fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji konusunda teknolojik pedagojik bağlam bilgisi ve öğelerinin araştırılması. Elazığ: Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Çakırlar, E. (2015).Ortaöğretim öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelik, E. (2017). Yenilenebilir enerji kaynaklarının fen eğitimindeki önemi. Mersin: Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelik, S. N. (2012) Türkiye’nin Enerjide Dışa Bağımlılığının Azaltılmasında Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Önemi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelikler, D. ve Kara, F. (2011). İlköğretim matematik ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji konusundaki farkındalıkları. 2.International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 2011, 27-29 Nisan, 04.12.2020 tarihinde http://www.iconte.org/FileUpload/ks59689/File/iconte2011.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Çelikler, D., Aksan, Z. ve Yılmaz, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalıkları. International Ejer Congress. Denizli: Pamukkale Üniversitesi, 11-14 May. 01.12.2020 tarihinde https://ejercongress.org/2017/ adresinden erişilmiştir.
  • Demirbağ, G. (2019). Ortaokul öğrencilerinin yenilenebilir enerji kullanımına yönelik niyetlerinin planlı davranış teorisi bağlamında incelenmesi: bir yapısal eşitlik modellemesi araştırması. Kırşehir: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Elmas, Ö. G. (2018). 6.sınıf öğrencilerinin “yenilenebilir enerji” konusundaki bilişsel yapılarının incelenmesi. Mersin: Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Emlik, H. (2017). Öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına karşı tutumları ile enerjinin etkin kullanımı ve teknolojik kirlilik farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Fırat, A. , Sepetçioğlu, H. ve Kiraz, A. (2012). Öğretmen adaylarının yenilenebilir enerjiye ilişkin tutumlarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (özel sayı), 216-224.
  • Genç, M. (2018). Öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumlarının belirlenmesi, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 811-821.
  • Güneş, T., Alat, K. ve Gözüm, C. İ. A. (2013). Fen öğretmeni adaylarına yönelik yenilenebilir enerji kaynakları tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırma dergisi Uluslararası E-Dergi, 3(2), 269-289.
  • Güney, M.,E. (2015). Yenilenebilir enerji kaynaklarının öğretiminde robotların kullanılması. Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Güven, G. , Yakar, A. ve Sülün, Y. (2016). Enerji okuryazarlığı: bir ölçek uyarlama çalışması. International Ejer Congress. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 31 Mayıs- 3 Haziran. 01.12.2020 tarihinde https://ejercongress.org/2016/ adresinden erişilmiştir.
  • Güven, G. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı enerji eğitimi. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Karakaş, H. ve Sarıkaya, R. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik enerji başarı testi: geçerlik ve güvenirlik çalışması, Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4),1403-1422.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal Bilim Araştırmalarında Paradigma Değişimi: Nitel Yaklaşımın Yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 68-86.
  • Keskinkılıç, S. (2019). Yenilenebilir enerji-ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye örneği. Karaman: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. https://dosya.kmu.edu.tr/sbe/userfiles/file/tezler/iktisat/sibelkeskinkılıc.pdf
  • Kınık, E. , Rakunt, M. ve Öztekin C. (2018). Coğrafya öğretmenlerinin gözünden sürdürülebilir kalkınma: pedagojik alan bilgisinin incelenmesi. 13.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi, 4-6 Ekim. 08.12.2020 tarihinde http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/handle/11499/3119 adresinden erişilmiştir.
  • Kıral, B . (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi . Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/susbid/issue/54983/727462
  • Kıral, B.(2020). Nitel veri analizi yöntemi olarak doküman analizi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1156348
  • Kırıkkaya, E. ve B. ,Oğurlu, Ü. (2016). Üstün yetenekli öğrenciler enerji kaynakları ve enerji sorunu hakkında ne düşünüyor?. International Ejer Congress. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 31 Mayıs- 3 Haziran. 01.12.2020 tarihinde https://ejercongress.org/2016/ adresinden erişilmiştir.
  • Kumbur, H., Özer, Z., Özsoy, H. D., Avcı, E. D., (2005).Türkiye‟de Geleneksel ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Potansiyeli ve Çevresel Etkilerinin Karşılaştırılması. Yeksem 2005, III. Yenilenebilir Enerji Kaynakları Sempozyumu ve Sergisi. Mersin: Mersin Üniversitesi 19-21. 19.12.2020 tarihinde https://www.emo.org.tr/ekler/3f445b0ff5a783e_ek.pdf sitesinden alınmıştır.
  • Külekçi, Ö. C. (2009). Yenilenebilir Enerji Kaynakları Arasında Jeotermal Enerjinin Yeri ve Türkiye Açısından Önemi. Ankara Üniversitesi Çevre Bilimleri Dergisi, 1(2), s.83- 91.
  • MEB (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. 08.03.2021 tarihinde https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf adresinden erişilmiştir.
  • MEB (2018a). İlk ve Ortaokullar için Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. 08.03.2021 tarihinde https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018121111026326-GORSEL%20SANATLAR.pdfadresinden erişilmiştir.
  • MEB (2018b). Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018124112937511-TEKNOLOJ%C4%B0%20TASARIM%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%207-8.pdf adresinden erişilmiştir.
  • MEB (2018ç). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812103847686-SOSYAL%20B%C4%B0LG%C4%B0LER%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Mertoğlu, Ç.(2019). Üniversite öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Mutlu, O.(2016). Fen dersleri (fizik, kimya ve biyoloji) öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Oral, M. (2020). Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına İlişkin Bir Farkındalık Araştırması. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 286-296.
  • Özsevgeç, T. ve Aytar, A. (2016). Ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma kapsamındaki bazı konulara ilişkin kavramsal anlamaları. 12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,28-30 Eylül. 30.11.2020 tarihinde https://openaccess.mef.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.11779/514/Bildiri-Özet-Kitapçığı.pdf?sequence=3&isAllowed=y adresinden erişilmiştir.
  • Özyurt, Ö., Ercan Yalman, F . (2020). Yenilenebilir Enerji Konusunda Bilişsel Yapının Kelime İlişkilendirme Testi İle Belirlenmesi: Mersin İli Örneği . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 21 (3) , 1320-1338 . DOI: 10.17679/inuefd.780413
  • Peker, E. A. ve Yalçın, M.(2019). 8.sınıf “enerji kaynakları ve geri dönüşüm” konusu öğretiminde jigsaw tekniğinin etkileri. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 5(1), 54-74.
  • REN21, (2018). Yenilenebilir enerjiler 2018 küresel durum raporu. 9.01.2021 tarihinde https://www.dunyaenerji.org.tr/wp-content/uploads/2018/07/REN21_rev.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Sağlam, M., Uyar, T. S., (2005). Dalga Enerjisi ve Türkiye‟nin Dalga Enerjisi Teknik Potansiyeli. Elektrik Mühendisleri Odası. 19.12.2020 tarihinde https://www.emo.org.tr/ekler/20bb2d9a50d5ac1_ek.pdf sitesinden ulaşılmıştır.
  • Saraç, E. ve Bedir, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili algılamaları üzerine nitel bir çalışma, KHO Bilim Dergisi,24 (1), 19-45.
  • Sarıkaya, Ö. A. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynakları hakkındaki farkındalıkları: betimsel bir çalışma. Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve Bilim Dergisinde Yayınlanan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim Ve Bilim, 39(173), 430-453. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3278/720 adresinden erişildi.
  • Sidekli, E. Z. ,Çapanoğlu, F. ,Akkuş, N. ve Damlı, N.(2018).Fen bilgisi öğretmen adaylarının sistem düşünme becerileri ile yenilenebilir enerji kaynakları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. 13.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi, 4-6 Ekim., 08.12.2020 tarihinde http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/handle/11499/3119 adresinden erişilmiştir.
  • Şahintürk, G,Y. (2014). Sosyo-bilimsel tartışma destekli fen etkinliklerinin 8.sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili farkındalıkları ve içerik bilgisi gelişimine etkisinin incelenmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi.
  • Şenol,A. ,Büyük, U. ,Tanık, N. ve Güney, M. (2015). Yenilenebilir enerji kaynaklarının öğretiminde eğitsel bir araç olarak robotların kullanılması. International Ejer Congress. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, 8-10 Haziran. 3.12.2020 tarihinde https://ejercongress.org/2015/ adresinden erişilmiştir.
  • Tanrıverdi, B. (2009). Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından ilköğretim programlarının değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim ,Cilt 34-151, 89-103
  • Tiftikçi, İ., H. (2014). Farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan son sınıf üniversite öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları hakkındaki farkındalıkları. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Tortop, H. S. (2013). Üstün yetenekli öğrencilerle yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili anlamlı alan gezisi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 181-196.
  • Tortop, H. S. ve Özek, N. (2013). Proje tabanlı öğrenmede anlamlı alan gezisi; güneş enerjisi ve kullanım alanları konusu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 300-307.
  • Tunçbilek, Ö. F. (2015). Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Tarımda ve Kırsal Kalkınmada Kullanımı: Kütahya Simav Jeotermal Seracılık Örneği. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Turgut, A. ve Keleş Ö. (2018). 8.sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir okul algıları. 13.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi, 4-6 Ekim. 08.12.2020 tarihinde http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/handle/11499/3119 adresinden erişilmiştir.
  • Usta, N. D., Karslı, F. ve Durukan, Ü, G. (2016). Bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji ve kaynaklarını öğrenmelerine etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 196-210.
  • Yenice, N. ve Tunç, G. A. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıkları ile yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 207-222.
  • Yıldırım, T. , Tanık-Önal, N. ve Büyük, U. (2019). Sekizinci sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarının bilim karikatürleri aracılığıyla incelenmesi. Kurumsal Eğitim Bilim Dergisi, 12(1), 342-368.
  • Yıldırım, T. ,Büyük, U. ve Tanık, N.(2016). 8.sınıf öğrencilerine göre enerji sorunları ve yenilenebilir enerji: Nitel bir çalışma. International Ejer Congress. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 31 Mayıs- 3 Haziran. 01.12.2020 tarihinde https://ejercongress.org/2016/ adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, T. (2016). 8.Sınıf öğrencilerinin enerji sorunları ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarının bilim karikatürleri aracılığıyla incelenmesi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yılmaz, S , Aydoğdu, B . (2020). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi . International Journal of Active Learning , 5 (2) , 127-141 . DOI: 10.48067/ijal.813577
  • YÖK. (2018). Fen Bilgisi Lisans Programı. 05.01.2020 tarihinde https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Fen_Bilgisi_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf adresinden ulaşılmıştır.
Toplam 71 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdinç Çorakbaş 0000-0002-7319-9431

Ramazan Çeken 0000-0003-3584-7132

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Çorakbaş, E., & Çeken, R. (2021). YENİLENEBİLİR ENERJİ EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARININ YÖNTEMSEL ÖZELLİKLER BAKIMINDAN ANALİZİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 154-171.

14951                     19255                   21232                    19256                     20381                       20535   

   21505                           22473                        22506                        22655           22742                              22870