BibTex RIS Kaynak Göster

OKULLARIN ÖRGÜTSEL KÜLTÜRÜ İLE AKADEMİK İYİMSERLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2015, Sayı: 35, 46 - 69, 30.09.2015

Öz

Geniş ölçüde paylaşılan ve güçlü bir şekilde tutulan değerler olarak tanımlanan örgüt kültürü aynı zamanda etkili bir okul oluşturma sürecinde etkin bir rol oynamaktadır. Öğrencilerle ve öğrencilerin ebeveynleri ile birlikte çalışılabileceğine ilişkin güven duygusu ve öğrencilerin akademik olarak başarılı olabileceklerine ilişkin olumlu inanç ve davranışların okul kültürü ile ilişkili olduğu düşünülmektedir. İlişkisel tarama yöntemi ile yapılan bu çalışma okul kültürü ile akademik iyimserlik arasındaki ilişkiyi ve okul kültürünün akademik iyimserliği yordama derecesini betimlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni Konya ili merkez ilçeleri Meram, Karatay ve Selçuklu’da bulunan 7269 öğretmenden, örneklemi aynı ilçelerde çalışan 352 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde oranlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada örgüt kültürünün güç kültürü ve rol kültürü alt boyutları ile akademik iyimserliğin güven ve akademik alt boyutları arasında negatif yönlü ve anlamlı düzeyde, başarı kültürü alt boyutu ile akademik iyimserliğin güven ve akademik vurgu alt boyutları arasında pozitif yönlü ve anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur. Destek kültürü alt boyutu ile akademik iyimserliğin tüm alt boyutları arasında ise pozitif yönlü ve anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Yılmaz

Ahmet Kurşun

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E., & Kurşun, A. (2015). OKULLARIN ÖRGÜTSEL KÜLTÜRÜ İLE AKADEMİK İYİMSERLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 46-69. https://doi.org/10.21764/efd.53902