Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ethical Behaviors of Teachers and Attitudes of Students Towards Music Lesson

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 240 - 256, 25.08.2023

Öz

In this study, it was aimed to examine the relationship between teacher ethical behaviours and primary school 4th grade students' attitudes towards music course, and to examine ethical behaviours and attitudes towards music course according to some demographic variables. In the descriptive survey model study, primary school 4th grade teachers (n=84) and students (n=130) were included in the study group. The data were collected through the Teacher Ethical Behaviours Scale and Attitude Towards Music Lesson Scale. Nonparametric tests were used to analyse the data. As a result, it was observed that teachers generally had a positive view of teaching and students' mental images of music lessons contained positive elements. It was found that teacher ethical behaviours did not differ according to gender, age and seniority years, and the attitudes of female students towards music lessons were found to be more positive than male students. While the status of playing or having played a musical instrument did not make a difference in attitudes towards music lessons, it was determined that attitudes towards music lessons were more positive in the case of having close relatives who played a musical instrument. It was found that there was no significant relationship between teachers' ethical behaviours towards teaching profession and students' attitudes towards music lessons.

Kaynakça

  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlerin mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 113-128.
  • Aybek, B. ve Demir, R. (2012). Öğretmenlik mesleğinde etiğin önemi ve öğretmenlerin sahip olması gereken etiksel davranışların incelenmesi. EYFOR-III Eğitim Yönetimi Forumu. Eğitimde Nitelik ve Yenileşme Bildiriler Kitabı. Nevşehir: 12-13 Ekim 2012. 143-155
  • Aydın, E. (2006). Tıp Etiğine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ajzen, I. (2012). Values, attitudes, and behavior. Methods, Theories, and Empirical Applications in the Social Sciences: Festschrift for Peter Schmidt (pp. 33-38) (Eds.: S. Salzborn, E. Davidov, J. Reinecke). Germany: Wiesbaden.
  • Babacan, E. Babacan, M.D. ve Pirgon, Y. (2011). İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 32, 325-336.
  • Başer, F. (2015). Müziğin okul öncesi dönemde çocuk gelişimine katkısı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 1-10.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (4), 693-712.
  • Cochran, N. ve Lemisko, L. (2021). Conduct unbecoming? Teacher professionalism, ethical codes, and shifting social expectations, ın educaition, 26 (2), 51-74.
  • Çelebi, N. ve Akbağ, M. (2012). A study for identification of ethical conduct of the teachers working at public high schools. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 425-441.
  • Çetin, Ş. (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma, Milli Eğitim Dergisi, 149. Erişim: https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/149/cetin.htm.
  • Çetinkaya, Y. (2019). Müzik bölümü öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin metaforik algıları. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(3), 539-547.
  • Dinç Altun, Z. ve Uzuner, F. G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3), 1416-1432.
  • Dobrota, S. (2018). Students’ attitudes towards music culture and musical art. Life and School: Journal for the Theory and Practice Educatin, 64(1), 131-139. https://hrcak.srce.hr/219666.
  • Düzgören, H. ve Gerekten, S. E. (2017). Anadolu lisesi öğrencilerinin “müzik dersi” kavramına ilişkin algıları. Online Journal of Music Sciences, 2 (3), 86-117.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım.
  • Erdoğdu, Y. (2007). Ana-baba tutumları ve öğretmen davranışları ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkiler. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14. 33-46.
  • Eren, B. (2018). Özel eğitim öğretmeni adaylarının “müzik” kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies Educational Sciences, 13/19 (Summer 2018), 697-716.
  • Göğüş, G. (2008). Müziksel ve matematiksel öğrenme başarısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 79-89.
  • Gözütok, D. (1999). Öğretmenlerin etik davranışları (Teachers' ethical behaviours). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1), DOI: 10.1501/Egifak_0000000021.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.) Ankara: Anı.
  • Karakoç, E. ve Şendurur, Y. (2015). İlköğretim okullarındaki özengen müzik eğitiminin öğrencilerin müziksel davranışlarına yansıması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 277-290.
  • Karataş, K. (2020). Öğretmenlik mesleğine kuramsal bir bakış. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi. 9/17. 40-56.
  • Kepenek, Ö. (2008). Öğretmenlik meslek etik ilkelerinin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi (Kocaeli İl Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kılıç, D. B. Ç. (2014). Bir müzik öğretmeni nasıl olmalıdır? Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi, Journal of Research in Education and Teaching. 3(2), 43-48.
  • Kılıç, T. (2017). Etik ve Sosyal Sorumluluk, İlgili Kavramlar ve Arasındaki İlişkiler. Ankara: Gazi.
  • Kıral, Y. E. (2015). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen metaforları. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1), 57-65.
  • Kızıler, H. ve Canikli İ. (2016). Değerler Eğitimi. Karabük: Deneme.
  • Koca, Ş. (2012). The pre-school teacher candidates’ metaphorical thinking about the concept of music learning. Procedia–Social and Behav-ioral Sciences, 47, 1485-1489.
  • Kocaarslan, B. (2009). Genel müzik eğitimi alan ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutum, müzikal özgüven ve motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Köksal, A. (2000). Müzik eğitimi alma, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre ergenlerin empatik becerilerinin ve uyum düzeylerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Dergisi. 18, 99-107.
  • Mantiri, O. (2011). Professional ethics of teaching. SSRN Elektronic Journal, DOI:10.2139/ssrn.2566122.
  • McCarthy, C., O’Flaherty, J. ve Downey, J. (2019). Choosing to study music: students attitudes towards the subjects of music in second-level education in the Republic of Ireland. Bristish Journal of Music Education, 36 (2), 139-153. DOI: https://doi.org/10.1017/S0265051719000093.
  • MEB (2018). Müzik dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018129173048695-1-8%20M%C3%BCzik%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%202 0180123.pdf (Erişim Tarihi: 12.07.2020).
  • Muzikante, I. ve Reņģe, V. (2011). Attitude function as a moderator in values-attitudes-behavior relations. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 1003-1008. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.195.
  • Nacakçı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal müzik eğitimi sempozyumu bildirisi, 26-28 Nisan, Denizli: Pamukkale Üniversitesi. 220-230.
  • Otacıoğlu, S. G. (2007). İlköğretim 5.6.7. Sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 134-139.
  • Öz, B. N. (2001). İnsanın kültürel gelişiminde müzik eğitiminin önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 101-106.
  • Özaydın, N. (2016). Müzik öğretmen adaylarının “ses” kavramına ilişkin metaforları. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 332-358.
  • Özmenteş, G. (2006). Müzik dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online. 5/1. 23-29.
  • Özmenteş, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin evdeki müziksel ortamları, müzik dersine yönelik tutumları ve kişisel değişkenleri arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 53-66.
  • Ruscanda, M.L.D., Belibou, A. ve Cazan, A.M. (2021). Students’ attitudes toward online music edutaion during the COVID 19 locdown. Frontiers in Psychol. 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.753785.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 131-155.
  • Sadık, C. (2018). Sanat nedir? Sanat kelimesinin kökeni, https://www.tarihlisanat. com/sanat-nedir/, 07.08.2018, (Erişim Tarihi: 20. 10.2021)
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen adaylarının değer tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3 (10), 73-88.
  • Saruhan, Ş. ve Deniz, J. (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları, Elementary Education Online, 10(2), 695-702.
  • Snyder, S. (1997). Developing musical intelligence: why and how? Early Childhood Education Journal, 24(3), 165-171.
  • Sultana, M. (2014). Ethics in teaching profession. ABC Journal of Advanced Research, 3(1), 2312-203X (e). https://oaji.net/articles/2015/814-1431431772.pdf.
  • Şeker, S. S. ve Saygı, C. (2013). A study on developing a scale to determine classroom teacher candidate’s attitudes towards teaching music. Turkish Studies, 8(8), 1237-1246.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(33), 283-298.
  • Taş, H., Bingöl, S. ve Cebeci, E. (2005). Etik, etik mühendislik ve etik kavramının tarihsel gelişimi. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Bildiriler Kitabı, içinde 83-86.
  • Tayfun, R. (2011). Medya etiği perspektifinden düzeltme ve cevap hakkı. II. Medya ve Etik Sempozyumu Bildiri Kitabı. Elâzığ. 13-15 Ekim 2011.
  • TDK (2023). Güncel Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 26.04.2023.
  • Tez, İ. ve Aydıner Uygun, M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik dersi ve müzik öğretmenine ilişkin algılarının metaforik analizi, Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (2), 417-455.
  • Toksoy, A. (2005). Günümüz müzik eğitiminde kullanılan metotlar ve yaklaşımlara genel bir bakış. http://muzikfakultesi.com/portal/muzik-egitiminde-kullanilan-metotlarvt7399.html. Erişim Tarihi: 01.09.2021.
  • Tufan, E. ve Güdek, B. (2008). Müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1), 25-40.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum (4. Baskı), Ankara: Arkadaş.
  • Uluocak, S. ve Tufan, E. (2011). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelemesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (3), 991-1002.
  • Umuzdaş, M. S. ve Umuzdaş, S. (2015). 8. Sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015 (5), 273-281.
  • Ural, Ö., Aydemir, İ., Toker-Gökçe, A. ve Öztoprak-Kavak Z. (2016). Metaphorical Perceptions of Secondary School Students and Teachers about Learning and Teaching Concepts. Journal of Teacher Education and Educators, 5(2), 131-153.
  • Varış, Y, A. ve Cesur, D. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(4), 318-333.
  • Wapnick, J. (1976). A review of research on attitude and preference. Bulletin of the council for research in music education. No. 48, pp. 1-20. Published By: University of Illinois Press, https://www.jstor.org/stable/40317417. Erişim tarihi: 13.06.2020.
  • Yavuzer, H. (1999). Çocuk Psikolojisi. Ankara: Remzi.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2009). Öğretmen adaylarının mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. İş Ahlakı Dergisi, 2(2), 71–88.
  • Yünlü, F. ve Sağlam, M. (2004). Sınıf öğretmenlerinin müzik dersine ilişkin görüşleri, içerikle ilgili güçlükleri ve eğitim gereksinmeleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3, (6), 211-226.

ÖĞRETMEN ETİK DAVRANIŞLARI VE ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 240 - 256, 25.08.2023

Öz

Bu çalışmada, öğretmen etik davranışları ile ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları arası ilişkinin incelenmesi, ayrıca demografik bazı değişkenlere göre etik davranışlar ve müzik dersine yönelik tutumların incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelindeki çalışmada, ilkokul 4. sınıf öğretmenleri (n=84) ve öğrencileri (n=130) çalışma grubuna dahil edilmiştir. Veriler Öğretmen Etik Davranışlar Ölçeği ve Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Sonuç olarak; öğretmelerin genel olarak öğretmenliğe olumlu bakış açısına sahip oldukları; öğrencilerin müzik dersine yönelik zihinsel imgelerinin olumlu öğeler içerdiği görülmüştür. Öğretmen etik davranışlarının cinsiyet, yaş ve kıdem yılı değişkenine göre farklılık göstermediği tespit edilmiş olup kız öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları, erkeklere oranla daha olumlu bulunmuştur. Bir müzik aleti çalıyor/çalmış olma durumu müzik dersine yönelik tutumlarda farklılık oluşturmazken yakın akrabalarında müzik aleti çalan olması durumunda müzik dersine tutumun daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin öğretmenlik etik davranışları ile öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişkili olmadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlerin mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 113-128.
  • Aybek, B. ve Demir, R. (2012). Öğretmenlik mesleğinde etiğin önemi ve öğretmenlerin sahip olması gereken etiksel davranışların incelenmesi. EYFOR-III Eğitim Yönetimi Forumu. Eğitimde Nitelik ve Yenileşme Bildiriler Kitabı. Nevşehir: 12-13 Ekim 2012. 143-155
  • Aydın, E. (2006). Tıp Etiğine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ajzen, I. (2012). Values, attitudes, and behavior. Methods, Theories, and Empirical Applications in the Social Sciences: Festschrift for Peter Schmidt (pp. 33-38) (Eds.: S. Salzborn, E. Davidov, J. Reinecke). Germany: Wiesbaden.
  • Babacan, E. Babacan, M.D. ve Pirgon, Y. (2011). İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 32, 325-336.
  • Başer, F. (2015). Müziğin okul öncesi dönemde çocuk gelişimine katkısı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 1-10.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (4), 693-712.
  • Cochran, N. ve Lemisko, L. (2021). Conduct unbecoming? Teacher professionalism, ethical codes, and shifting social expectations, ın educaition, 26 (2), 51-74.
  • Çelebi, N. ve Akbağ, M. (2012). A study for identification of ethical conduct of the teachers working at public high schools. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 425-441.
  • Çetin, Ş. (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma, Milli Eğitim Dergisi, 149. Erişim: https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/149/cetin.htm.
  • Çetinkaya, Y. (2019). Müzik bölümü öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin metaforik algıları. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(3), 539-547.
  • Dinç Altun, Z. ve Uzuner, F. G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3), 1416-1432.
  • Dobrota, S. (2018). Students’ attitudes towards music culture and musical art. Life and School: Journal for the Theory and Practice Educatin, 64(1), 131-139. https://hrcak.srce.hr/219666.
  • Düzgören, H. ve Gerekten, S. E. (2017). Anadolu lisesi öğrencilerinin “müzik dersi” kavramına ilişkin algıları. Online Journal of Music Sciences, 2 (3), 86-117.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım.
  • Erdoğdu, Y. (2007). Ana-baba tutumları ve öğretmen davranışları ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkiler. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14. 33-46.
  • Eren, B. (2018). Özel eğitim öğretmeni adaylarının “müzik” kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies Educational Sciences, 13/19 (Summer 2018), 697-716.
  • Göğüş, G. (2008). Müziksel ve matematiksel öğrenme başarısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 79-89.
  • Gözütok, D. (1999). Öğretmenlerin etik davranışları (Teachers' ethical behaviours). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1), DOI: 10.1501/Egifak_0000000021.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.) Ankara: Anı.
  • Karakoç, E. ve Şendurur, Y. (2015). İlköğretim okullarındaki özengen müzik eğitiminin öğrencilerin müziksel davranışlarına yansıması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 277-290.
  • Karataş, K. (2020). Öğretmenlik mesleğine kuramsal bir bakış. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi. 9/17. 40-56.
  • Kepenek, Ö. (2008). Öğretmenlik meslek etik ilkelerinin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi (Kocaeli İl Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kılıç, D. B. Ç. (2014). Bir müzik öğretmeni nasıl olmalıdır? Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi, Journal of Research in Education and Teaching. 3(2), 43-48.
  • Kılıç, T. (2017). Etik ve Sosyal Sorumluluk, İlgili Kavramlar ve Arasındaki İlişkiler. Ankara: Gazi.
  • Kıral, Y. E. (2015). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen metaforları. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1), 57-65.
  • Kızıler, H. ve Canikli İ. (2016). Değerler Eğitimi. Karabük: Deneme.
  • Koca, Ş. (2012). The pre-school teacher candidates’ metaphorical thinking about the concept of music learning. Procedia–Social and Behav-ioral Sciences, 47, 1485-1489.
  • Kocaarslan, B. (2009). Genel müzik eğitimi alan ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutum, müzikal özgüven ve motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Köksal, A. (2000). Müzik eğitimi alma, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre ergenlerin empatik becerilerinin ve uyum düzeylerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Dergisi. 18, 99-107.
  • Mantiri, O. (2011). Professional ethics of teaching. SSRN Elektronic Journal, DOI:10.2139/ssrn.2566122.
  • McCarthy, C., O’Flaherty, J. ve Downey, J. (2019). Choosing to study music: students attitudes towards the subjects of music in second-level education in the Republic of Ireland. Bristish Journal of Music Education, 36 (2), 139-153. DOI: https://doi.org/10.1017/S0265051719000093.
  • MEB (2018). Müzik dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018129173048695-1-8%20M%C3%BCzik%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%202 0180123.pdf (Erişim Tarihi: 12.07.2020).
  • Muzikante, I. ve Reņģe, V. (2011). Attitude function as a moderator in values-attitudes-behavior relations. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 1003-1008. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.195.
  • Nacakçı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal müzik eğitimi sempozyumu bildirisi, 26-28 Nisan, Denizli: Pamukkale Üniversitesi. 220-230.
  • Otacıoğlu, S. G. (2007). İlköğretim 5.6.7. Sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 134-139.
  • Öz, B. N. (2001). İnsanın kültürel gelişiminde müzik eğitiminin önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 101-106.
  • Özaydın, N. (2016). Müzik öğretmen adaylarının “ses” kavramına ilişkin metaforları. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 332-358.
  • Özmenteş, G. (2006). Müzik dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online. 5/1. 23-29.
  • Özmenteş, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin evdeki müziksel ortamları, müzik dersine yönelik tutumları ve kişisel değişkenleri arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 53-66.
  • Ruscanda, M.L.D., Belibou, A. ve Cazan, A.M. (2021). Students’ attitudes toward online music edutaion during the COVID 19 locdown. Frontiers in Psychol. 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.753785.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 131-155.
  • Sadık, C. (2018). Sanat nedir? Sanat kelimesinin kökeni, https://www.tarihlisanat. com/sanat-nedir/, 07.08.2018, (Erişim Tarihi: 20. 10.2021)
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen adaylarının değer tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3 (10), 73-88.
  • Saruhan, Ş. ve Deniz, J. (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları, Elementary Education Online, 10(2), 695-702.
  • Snyder, S. (1997). Developing musical intelligence: why and how? Early Childhood Education Journal, 24(3), 165-171.
  • Sultana, M. (2014). Ethics in teaching profession. ABC Journal of Advanced Research, 3(1), 2312-203X (e). https://oaji.net/articles/2015/814-1431431772.pdf.
  • Şeker, S. S. ve Saygı, C. (2013). A study on developing a scale to determine classroom teacher candidate’s attitudes towards teaching music. Turkish Studies, 8(8), 1237-1246.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(33), 283-298.
  • Taş, H., Bingöl, S. ve Cebeci, E. (2005). Etik, etik mühendislik ve etik kavramının tarihsel gelişimi. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Bildiriler Kitabı, içinde 83-86.
  • Tayfun, R. (2011). Medya etiği perspektifinden düzeltme ve cevap hakkı. II. Medya ve Etik Sempozyumu Bildiri Kitabı. Elâzığ. 13-15 Ekim 2011.
  • TDK (2023). Güncel Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 26.04.2023.
  • Tez, İ. ve Aydıner Uygun, M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik dersi ve müzik öğretmenine ilişkin algılarının metaforik analizi, Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (2), 417-455.
  • Toksoy, A. (2005). Günümüz müzik eğitiminde kullanılan metotlar ve yaklaşımlara genel bir bakış. http://muzikfakultesi.com/portal/muzik-egitiminde-kullanilan-metotlarvt7399.html. Erişim Tarihi: 01.09.2021.
  • Tufan, E. ve Güdek, B. (2008). Müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1), 25-40.
  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum (4. Baskı), Ankara: Arkadaş.
  • Uluocak, S. ve Tufan, E. (2011). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelemesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (3), 991-1002.
  • Umuzdaş, M. S. ve Umuzdaş, S. (2015). 8. Sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015 (5), 273-281.
  • Ural, Ö., Aydemir, İ., Toker-Gökçe, A. ve Öztoprak-Kavak Z. (2016). Metaphorical Perceptions of Secondary School Students and Teachers about Learning and Teaching Concepts. Journal of Teacher Education and Educators, 5(2), 131-153.
  • Varış, Y, A. ve Cesur, D. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(4), 318-333.
  • Wapnick, J. (1976). A review of research on attitude and preference. Bulletin of the council for research in music education. No. 48, pp. 1-20. Published By: University of Illinois Press, https://www.jstor.org/stable/40317417. Erişim tarihi: 13.06.2020.
  • Yavuzer, H. (1999). Çocuk Psikolojisi. Ankara: Remzi.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2009). Öğretmen adaylarının mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. İş Ahlakı Dergisi, 2(2), 71–88.
  • Yünlü, F. ve Sağlam, M. (2004). Sınıf öğretmenlerinin müzik dersine ilişkin görüşleri, içerikle ilgili güçlükleri ve eğitim gereksinmeleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3, (6), 211-226.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Algısı, Müzik Eğitimi, Müzik (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hüseyin Özpınar 0000-0001-6839-6003

Arzu Özyürek 0000-0002-3083-7202

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2023
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özpınar, H., & Özyürek, A. (2023). ÖĞRETMEN ETİK DAVRANIŞLARI VE ÖĞRENCİLERİN MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. LOKUM Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(2), 240-256.

12625012024112717.jpg

LOKUM Sanat ve Tasarım Dergisi - Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

Tel: +90 370 418 86 68        E-posta: lokumstd@karabuk.edu.tr 
İnternet Adresi: https://lokumstd.karabuk.edu.tr/ 

88x31.png
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.