Öz
Fen Bilimleri dersinin içeriğinde soyut birçok kavramın bulunması, öğrencileri ezberlemeye yönlendirebilmektedir. Bu durum öğrenciler için kalıcı bir öğrenme sağlayamamaktadır. Bu sebeple 2017 yılında yeniden düzenlenen Fen Bilimleri Öğretim Programı, sorgulamaya dayalı öğrenme yoluyla fen okuryazarı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu sürecin önemli bir bölümünü sürecin uygulayıcısı olan öğretmenler oluşturmaktadır. İyi planlanmış bir eğitim süreci sağlayabilmek için ise öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı öğrenme konusundaki ilk deneyimlerine ilişkin görüşlerini bilmemiz gereklidir. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı öğrenmeye ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma 2014-2015 güz yarıyılında bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği programında 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 40 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarıyla, Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları dersi kapsamında planlanan konulara yönelik sorgulamaya dayalı deneyler tasarlanmış ve uygulanmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanılarak veri toplanmıştır. Betimsel analizi yapılan verilerden elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı öğrenme sürecine ilişkin olumlu görüşlerinin olduğunu ve uygulama boyutunda öğretmenlerin karşılaşabileceği bazı zorlukların bulunduğunu göstermiştir. Bu zorlukları aşabilmek için ise öğretmen adayları uygulama sürecine ilişkin bir takım çözüm önerileri sunmuşlardır.