BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kazanımları ile ilgili Farkındalıkları

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 1, 174 - 183, 25.06.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımlar ve bu kazanımların yer aldığı ünite adı, konu alanı adı ve sınıf seviyesi ile ilgili farkındalıklarını incelemektir. Araştırma, tarama modeline göre yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin sınıf öğretmenliği alanında öğrenim gören, lisans öğrenimi boyunca fen bilimleri ile ilgili en az bir ders almış öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmaya 25 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veriler açık uçlu anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Formda ilkokul 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndan rastgele seçilen 28 kazanıma yer verilmiş ve öğretmen adaylarından bu kazanımların yanına kazanımların yer aldığı ünite adını, konu alanı adını ve sınıf seviyesini yazmaları istenmiştir. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının çoğunun kazanımların yer aldığı ünite adı, konu alanı adı ve sınıf seviyesini yazamadıkları veya yanlış yazdıkları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının ilkokul 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımlara ilişkin farkındalıklarının düşük olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Anagün, Ş. S., Kılıç, Z., Atalay, N. & Yaşar, S. (2015). Sınıf öğretmeni adayları fen bilimleri öğretim programını uygulamaya hazır mı?. Electronic Turkish Studies, 10(11), 127-148.
  • Bekmezci, S. M. & Ateş, Ö. (2018). 2013 fen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 57-76.
  • Çepni, S., Küçük, M. & Ayvacı, H. Ş. (2003). İlköğretim birinci kademedeki fen bilgisi programının uygulanması üzerine bir çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 131-145.
  • Duban, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 11(3), 981-994.
  • Jae-Ho, S., Myeong-Kyeong, S. & Sun-Kyung, L. (2010). Science teachers' perception on major features of the 2007 revised science curriculum for class implementation. Journal of the Korean Association for Science Education, 30(1), 140-156.
  • Jae-Young, K. (2009). Pre-service Elementary School Teacher's Perception of Science Curriculum Use in Korea and Japan. Journal of Korean Elementary Science Education, 28(4), 373-381.
  • Kahyaoğlu, H. & Yavuzer, Y. (2004). Öğretmen adaylarının ilköğretim 5. Sınıf fen bilgisi dersindeki ünitelere ilişkin bilgi düzeyleri. İlköğretim Online, 3(2), 26-34.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. Baskı). Ankara: Nobel yayın dağıtım.
  • Lewthwaite, B. (2005). ‘It’s more than knowing the science’: a case study in elementary science curriculum review. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 5(2), 171-184.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular ve cevaplar. Ankara.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Patton, Q. M. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Sage publications.
  • Şentürk, Ö., & Berk, Ş. (2019). İlkokul 3. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 49(49), 144-166.
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 23-37.
  • Türk, E. (2015) (Ed.). Türk eğitim sistemi ve ortaöğretim. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
  • Uyanık, G. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Ünitelerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(4), 1-15.
  • Ünişen, A. & Kaya, E. (2015). Fen bilimleri dersinin ilkokul üçüncü sınıf programına alınmasıyla ilgili öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 546-571.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık.
  • Yıldırım, N. & Güngör Akgün, Ö. (2015). İlkokul 3. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Dersine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2).
  • YÖK (2018). Sınıf öğretmenliği lisans programı. Erişim: https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim- ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari (01.10.2019)
  • Yurdakal, İ. H. (2018). Değişen sınıf öğretmenliği lisans program içeriğinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 6(29), 1483-1499.

Preservice Classroom Teachers’ Awareness of the Science Curriculum Learning Outcomes

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 1, 174 - 183, 25.06.2020

Öz

The purpose of this study is to examine the preservice classroom teachers’ awareness of the learning outcomes, the names of the unit and subject area, and grade level in the 3rd and 4th grade Science Course Curriculum of primary school. Survey design was implemented in the study. The study group of the research consisted of preservice teachers who are studying in the field of classroom teaching at a university in the 2019-2020 academic year and received at least one course related to science during their undergraduate education. 25 preservice classroom teachers participated in the study. The data were collected through a form. The form included 28 randomly selected learning outcomes from the 3rd and 4th grade Science Education Curriculum of primary school, and preservice teachers were asked to write the name of the relevant unit, the subject area name and the grade level next to each learning objective. As a result of the research, it was determined that most of the preservice classroom teachers could not write or misspell the unit name, subject area name and grade level in which the learning outcomes take place. Therefore, it has been determined that the preservice teachers’ awareness about the learning outcomes in the 3rd and 4th grade Science Course Curriculum is low

Kaynakça

  • Anagün, Ş. S., Kılıç, Z., Atalay, N. & Yaşar, S. (2015). Sınıf öğretmeni adayları fen bilimleri öğretim programını uygulamaya hazır mı?. Electronic Turkish Studies, 10(11), 127-148.
  • Bekmezci, S. M. & Ateş, Ö. (2018). 2013 fen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 57-76.
  • Çepni, S., Küçük, M. & Ayvacı, H. Ş. (2003). İlköğretim birinci kademedeki fen bilgisi programının uygulanması üzerine bir çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 131-145.
  • Duban, N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 11(3), 981-994.
  • Jae-Ho, S., Myeong-Kyeong, S. & Sun-Kyung, L. (2010). Science teachers' perception on major features of the 2007 revised science curriculum for class implementation. Journal of the Korean Association for Science Education, 30(1), 140-156.
  • Jae-Young, K. (2009). Pre-service Elementary School Teacher's Perception of Science Curriculum Use in Korea and Japan. Journal of Korean Elementary Science Education, 28(4), 373-381.
  • Kahyaoğlu, H. & Yavuzer, Y. (2004). Öğretmen adaylarının ilköğretim 5. Sınıf fen bilgisi dersindeki ünitelere ilişkin bilgi düzeyleri. İlköğretim Online, 3(2), 26-34.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. Baskı). Ankara: Nobel yayın dağıtım.
  • Lewthwaite, B. (2005). ‘It’s more than knowing the science’: a case study in elementary science curriculum review. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 5(2), 171-184.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular ve cevaplar. Ankara.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Patton, Q. M. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Sage publications.
  • Şentürk, Ö., & Berk, Ş. (2019). İlkokul 3. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 49(49), 144-166.
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 23-37.
  • Türk, E. (2015) (Ed.). Türk eğitim sistemi ve ortaöğretim. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
  • Uyanık, G. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Ünitelerine İlişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(4), 1-15.
  • Ünişen, A. & Kaya, E. (2015). Fen bilimleri dersinin ilkokul üçüncü sınıf programına alınmasıyla ilgili öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 546-571.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık.
  • Yıldırım, N. & Güngör Akgün, Ö. (2015). İlkokul 3. Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen Fen Bilimleri Dersine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2).
  • YÖK (2018). Sınıf öğretmenliği lisans programı. Erişim: https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim- ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari (01.10.2019)
  • Yurdakal, İ. H. (2018). Değişen sınıf öğretmenliği lisans program içeriğinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 6(29), 1483-1499.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Curriculum Learning Outcomes Bu kişi benim

Esra Kızılay

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Outcomes, C. L., & Kızılay, E. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kazanımları ile ilgili Farkındalıkları. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 174-183.