Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği)

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 2, 776 - 784, 26.06.2011

Öz

Sanal öğrenme veya uzaktan eğitim; internet/intranet veya bir bilgisayar ağı bulunan platform üzerinden sunulan, web tabanlı bir eğitim sistemi olarak tanımlanabilir. Bu yaklaşım; bireyi merkeze alan, onu bilgiye ulaşma yönünde motive eden ve ona öncelik veren bir modeldir. Günümüz toplumlarının zamana karşı vermiş oldukları bilgi edinme yarışında bilgisayar ve internetin birlikte kullanıldığı bu yetenekli yapı oldukça önemsenmektedir. Eğitim kurumları organizasyon yetenekleri ve öğretim programlarını revize ederek yaşam boyu öğrenme için yeniden yapılandırılmaktadır. Bu yönelim bir bakıma zorunluluktur, zira geleneksel eğitim sistemleri bilgi yükü altında ezilmektedir. Bilgi çok hızlı değişmekte, beceriler eskimekte ancak birçok öğretmen ve hatta eğitim kurumu bu hıza yetişememektedir. Uzaktan eğitimin bu sorunlara farklı bir bakış açısıyla çözüm getireceği umulmaktadır. Elde edilen veriler temel istatistiklerin yanı sıra çeşitli değişkenler açısından nitel analize tabi tutulmuştur

Kaynakça

  • Antalyalı, L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü..
  • Arıcı, N. ve Yekta, M. (2005). Mesleki ve teknik eğitimde çoklu ortam araçları kullanılmış web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Journal of Commerce & Tourism Education Faculty Yıl:2005, Sayı:1.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 28, Sayı 3, s.125-145.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Can, E. (2004). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eğitimlerini değerlendirmeleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya.
  • Düzakın, E., Yalçınkaya, S. (2008). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve çukurova üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, s.225-244.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları (Suzep Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 19, s.259-273.
  • Jones, D. (2005). Computing by distance education : problems and solutions. http://cg-pan.cgu.edu.au adresinden 16 Mayıs 2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Lojda, J. (2003). Support of de by the digital libraries. http://www.ercim.org/publication/ws-proceedings/DELOS9/Pap5.pdf adresinden 14 Ocak 2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Öz, R. ve Yüksel B. (2007). Uzaktan eğitim: Makine Mühendisliği Örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 9-2.
  • Özturan, M., Egeli, B., Darcan, O. (2000). Türk üniversitelerinde bilgisayar ağlarının uzaktan eğitim aracı olarak kullanılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18:108-113. Sakarya Üniversitesi, (2006). Milli eğitim bakanlığı
  • Sakarya Üniversitesi sertifika programları. http://www.ido.sakarya.edu.tr/sertifika/ adresinden 6 Şubat 2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Şahin, M., C.(2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: ADANA.
  • Tuncer, M. (2007). Elektronik devreler dersinin sanal ortamda proje tabanlı öğrenme yöntemine göre sunulmasının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tuncer, M., Taşpınar M. (2007). Sanal eğitim-öğretim ve geleceği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 20, s.112-133.
  • Uidaho University, (2003). What is distance education. http://www.uidaho.edu/eo/dist8.html adresinden 17 Ocak 2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Ulukan, C. ve Baraz, B. (2001). Web sitelerinin analizi yoluyla internet’e dayalı (online) eğitim veren üniversitelerin değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 3, sayı 1.
  • UNDP, (2005). Distance education. http://www.undp.org/info21/public/distance/pb-dis.html adresinden 5 Mayıs 2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Vesel, V. (2005). Virtual learning environment in the age of global ınfonetworks. http://www.ercim.org/publication/ws-proceedings/DELOS9/Pap8.pdf adresinden 26 Mayıs 2005 tarihinde indirilmişti

The Evaluation of Academicians\' Views on Distance Education Programs (The Samples of Fırat and Tunceli Universities)

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 2, 776 - 784, 26.06.2011

Öz

Virtual learning or distance education, internet / intranet or via a computer network, the platform offered as a
web-based education system be defined. This approach individual in center field, which motivated him to find information
and prioritizing it, is a model. Against our societies have given their time in the race to obtain information using computers
and the Internet with this structure is taken very seriously talented. Educational institutions and organizations the ability to
revise the curriculum for lifelong learning is being restructured. This orientation is mandatory in some sense, because the
traditional education systems are suffering under the load information. Information is changing very rapidly, although many
teachers are old skills and even educational institutions can not catch up with this pace. Of distance learning solutions to these
problems will bring a different perspective is expected. The purpose of this study for the views of academics to evaluate
distance education programs. Obtained, as well as basic statistical data for different variables were subjected to qualitative
analysis

Kaynakça

  • Antalyalı, L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü..
  • Arıcı, N. ve Yekta, M. (2005). Mesleki ve teknik eğitimde çoklu ortam araçları kullanılmış web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Journal of Commerce & Tourism Education Faculty Yıl:2005, Sayı:1.
  • Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 28, Sayı 3, s.125-145.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Can, E. (2004). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eğitimlerini değerlendirmeleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya.
  • Düzakın, E., Yalçınkaya, S. (2008). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve çukurova üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, s.225-244.
  • Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları (Suzep Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 19, s.259-273.
  • Jones, D. (2005). Computing by distance education : problems and solutions. http://cg-pan.cgu.edu.au adresinden 16 Mayıs 2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Lojda, J. (2003). Support of de by the digital libraries. http://www.ercim.org/publication/ws-proceedings/DELOS9/Pap5.pdf adresinden 14 Ocak 2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Öz, R. ve Yüksel B. (2007). Uzaktan eğitim: Makine Mühendisliği Örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 9-2.
  • Özturan, M., Egeli, B., Darcan, O. (2000). Türk üniversitelerinde bilgisayar ağlarının uzaktan eğitim aracı olarak kullanılmasına ilişkin bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18:108-113. Sakarya Üniversitesi, (2006). Milli eğitim bakanlığı
  • Sakarya Üniversitesi sertifika programları. http://www.ido.sakarya.edu.tr/sertifika/ adresinden 6 Şubat 2006 tarihinde indirilmiştir.
  • Şahin, M., C.(2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: ADANA.
  • Tuncer, M. (2007). Elektronik devreler dersinin sanal ortamda proje tabanlı öğrenme yöntemine göre sunulmasının öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tuncer, M., Taşpınar M. (2007). Sanal eğitim-öğretim ve geleceği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 20, s.112-133.
  • Uidaho University, (2003). What is distance education. http://www.uidaho.edu/eo/dist8.html adresinden 17 Ocak 2004 tarihinde indirilmiştir.
  • Ulukan, C. ve Baraz, B. (2001). Web sitelerinin analizi yoluyla internet’e dayalı (online) eğitim veren üniversitelerin değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 3, sayı 1.
  • UNDP, (2005). Distance education. http://www.undp.org/info21/public/distance/pb-dis.html adresinden 5 Mayıs 2005 tarihinde indirilmiştir.
  • Vesel, V. (2005). Virtual learning environment in the age of global ınfonetworks. http://www.ercim.org/publication/ws-proceedings/DELOS9/Pap8.pdf adresinden 26 Mayıs 2005 tarihinde indirilmişti
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Tuncer

Ramazan Tanaş

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tuncer, M., & Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği). İlköğretim Online, 10(2), 776-784.
AMA Tuncer M, Tanaş R. Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği). İOO. Haziran 2011;10(2):776-784.
Chicago Tuncer, Murat, ve Ramazan Tanaş. “Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Ve Tunceli Üniversiteleri Örneği)”. İlköğretim Online 10, sy. 2 (Haziran 2011): 776-84.
EndNote Tuncer M, Tanaş R (01 Haziran 2011) Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği). İlköğretim Online 10 2 776–784.
IEEE M. Tuncer ve R. Tanaş, “Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği)”, İOO, c. 10, sy. 2, ss. 776–784, 2011.
ISNAD Tuncer, Murat - Tanaş, Ramazan. “Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Ve Tunceli Üniversiteleri Örneği)”. İlköğretim Online 10/2 (Haziran 2011), 776-784.
JAMA Tuncer M, Tanaş R. Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği). İOO. 2011;10:776–784.
MLA Tuncer, Murat ve Ramazan Tanaş. “Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Ve Tunceli Üniversiteleri Örneği)”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 2, 2011, ss. 776-84.
Vancouver Tuncer M, Tanaş R. Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği). İOO. 2011;10(2):776-84.