Bu araştırma, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının Lisans
seviyesindeki Anatomi dersi kapsamında yer alan sınavlarda seçilmiş olan soru
tiplerine göre gösterdikleri başarı düzeyi ile soru tiplerine yönelik
görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
örneklem olarak, İstanbul’da bir devlet
üniversitesinde öğrenim görmekte olan toplam 27 fen bilgisi öğretmen adayı seçilmiştir.
Çalışmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin soru tiplerine olan
bakış açılarını belirlemek amacı ile nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak
hazırlanan 5 adet açık uçlu soru sorulmuştur. Öğretmen adayların açık uçlu
sorulara verdikleri yazılı cevaplar nitel araştırma teknikleri kullanılarak
analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler bir biyoloji alan uzmanı
tarafından da değerlendirilmiş ve güvenirlilik formülü kullanılarak güvenirlik
katsayısı hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular kullanılarak, soru tipleriyle
başarı oranı arasındaki ilişki ve bunların olası nedenleri tespit edilmeye çalışılmıştır
ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışma Fen
Bilgisi öğretmen adaylarının anatomi dersi kapsamında sorulan farklı türdeki
soru tiplerinde farklı düzeylerde başarı gösterdiklerini ortaya çıkarmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |