Bu çalışmada İngilizce ders kitaplarında kalıpsal ifadelerin kullanılma durumu araştırılmıştır. Bu amaçla doküman analizi yöntemi kullanılmış Kecskes’inContinuum ölçeğinden yararlanılarak dördüncü sınıf MEB İngilizce ders kitabı ve özel bir okulda kullanılan İngilizce ders kitabı ünite bazında incelenmiştir. Her bir ünitede kullanılan kalıpsal ifadeler gruplara ayrılarak ve tekrarlanma sıklığı not edilerek frekans tablosu hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda MEB İngilizce ders kitabında toplam 495 kalıpsal ifadeye yer verildiği, 194 kullanım ile en çok kullanılan kalıpsal ifade türünün sabit ya da yarı sabit anlamsal birimler (fixedor semi-fixedsemanticunits) olduğu görülmüştür. Özel okulda kullanılan ders kitabında ise toplamda 1813 kalıpsal ifadenin olduğu, 723 kullanım ile sabit ya da yarı sabit anlamsal birimlerin (fixedor semi-fixedsemanticunits) kitapta en fazla yer verilen kalıpsal ifade türü olduğu görülmüştür. Genel olarak değerlendirildiğinde İlkokul MEB İngilizce 4. Sınıf ders kitabının kalıpsal ifade kullanımı açısından yeterli olmadığı, özel okulda kullanılan İngilizce ders kitabının ise kalıpsal ifade bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu ancak “present perfect tense” gibi soyut konuları içerdiği için öğrencilerin seviyesine uygun olmadığı sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |