Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kalıpsal İfadeler (Formulaic Language) ve İngilizce Öğretimi: İlkokul Dördüncü Sınıf Kitaplarının İncelemesi

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 9, 20.04.2020

Öz

Bu çalışmada İngilizce ders kitaplarında kalıpsal ifadelerin kullanılma durumu araştırılmıştır. Bu amaçla doküman analizi yöntemi kullanılmış Kecskes’inContinuum ölçeğinden yararlanılarak dördüncü sınıf MEB İngilizce ders kitabı ve özel bir okulda kullanılan İngilizce ders kitabı ünite bazında incelenmiştir. Her bir ünitede kullanılan kalıpsal ifadeler gruplara ayrılarak ve tekrarlanma sıklığı not edilerek frekans tablosu hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda MEB İngilizce ders kitabında toplam 495 kalıpsal ifadeye yer verildiği, 194 kullanım ile en çok kullanılan kalıpsal ifade türünün sabit ya da yarı sabit anlamsal birimler (fixedor semi-fixedsemanticunits) olduğu görülmüştür. Özel okulda kullanılan ders kitabında ise toplamda 1813 kalıpsal ifadenin olduğu, 723 kullanım ile sabit ya da yarı sabit anlamsal birimlerin (fixedor semi-fixedsemanticunits) kitapta en fazla yer verilen kalıpsal ifade türü olduğu görülmüştür. Genel olarak değerlendirildiğinde İlkokul MEB İngilizce 4. Sınıf ders kitabının kalıpsal ifade kullanımı açısından yeterli olmadığı, özel okulda kullanılan İngilizce ders kitabının ise kalıpsal ifade bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu ancak “present perfect tense” gibi soyut konuları içerdiği için öğrencilerin seviyesine uygun olmadığı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akkoç, A. B. (2017). The effects of explicit teaching of formulaic language on academic writing. (Yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • AlHassan, L. (2014). the effectiveness of focused instruction of formulaic sequences in augmenting L2 learners’ academic writing skills: a quantitative research study. (Yüksek lisans tezi). Carleton University, Ottawa, Ontario.
  • Bostancı, T. (2017). The use of formulaic language in Asian and European EFL contexts: a corpus based study. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Buerki, A. (2016). Formulaic sequences: a drop in the ocean of constructions or something more significant?. European Journal of English Studies, 20 (1), 15-34. Alınan yer https://www.tandfonline.com/
  • Gilmore, A. (2007). Authentic materials and authenticity in foreign language learning. Language Teaching, 40 (2), 97-118. Alınan yer https://www.researchgate.net/
  • Kashiha, H. & Chan, S. H. (2015). A little bit about: differences in native and non-native speakers’ use of formulaic language. Australian Journal of Linguistics, 35 (4), 297-310. Alınan yer https://www.tandfonline.com/
  • Kecskes, I. (2000). A cognitive-pragmatic approach to situation-bound utterances. Journal of Pragmatics, 32(5), 605-625. Alınan yer https://www.sciencedirect.com/
  • Kecskes, I. (2007). Formulaic language in English lingua franca. Explorations in Pragmatics: Linguistic, Cognitive and Intercultural Aspects, 1, 191-218. Alınan yer https://www.albany.edu/
  • Kılıç, S. Z. (2015). The use of formulaic language by English as a foreign language (EFL) learners in writing proficiency exams. (Doktora tezi ). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • MacKenzie, I. & Kayman, M. A. (2016). Introduction: Formulaicity and creativity in language and literature. European Journal of English Studies, 20 (1), 1-14. Alınan yer https://www.tandfonline.com/
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). İngilizce öğretim programı. Ankara: Devlet Basımevi.
  • Ortaçtepe, D. (2013). Formulaic language and conceptual socialization: The route to becoming native like in L2. System, 41(3), 852-865. Alınan yer http://repository.bilkent.edu.tr/
  • Preiffer, K. (2014). The effect of L1 on L2 formulaic expression production. (Doktora tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Üstünbaş, Ü. (2014). The use formulaic language by English as foreign language (EFL) learners in oral proficiency exams. (Doktora tezi). Bilkent iversitesi, Ankara.
  • Üstünbaş, Ü. & Ortactepe, D. (2016). EFL learners’ use of formulaic language in oral assessments: a study on fluency and proficiency: İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma sınavlarında kalıp ifade kullanımı: akıcılık ve dil becerisi çalışması. Hacettepe Egitim Dergisi, 31 (3), 578-592. Alınan yer http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/
  • Weinert, R. (1995). The role of formulaic language in second language acquisition: A review. Applied Linguistics, 16 (2), 180-205. Alınan yer http://ijlcnet.com/ Wood, D. (2002). Formulaic language acquisition and production: Implications for teaching. TESL Canada Journal, 20 (1), 01-15. Alınan yer https://teslcanadajournal.ca/
  • Wray, A. (2002). Formulaic language and the lexicon. Cambridge University Press.
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 9, 20.04.2020

Öz

Kaynakça

  • Akkoç, A. B. (2017). The effects of explicit teaching of formulaic language on academic writing. (Yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • AlHassan, L. (2014). the effectiveness of focused instruction of formulaic sequences in augmenting L2 learners’ academic writing skills: a quantitative research study. (Yüksek lisans tezi). Carleton University, Ottawa, Ontario.
  • Bostancı, T. (2017). The use of formulaic language in Asian and European EFL contexts: a corpus based study. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Buerki, A. (2016). Formulaic sequences: a drop in the ocean of constructions or something more significant?. European Journal of English Studies, 20 (1), 15-34. Alınan yer https://www.tandfonline.com/
  • Gilmore, A. (2007). Authentic materials and authenticity in foreign language learning. Language Teaching, 40 (2), 97-118. Alınan yer https://www.researchgate.net/
  • Kashiha, H. & Chan, S. H. (2015). A little bit about: differences in native and non-native speakers’ use of formulaic language. Australian Journal of Linguistics, 35 (4), 297-310. Alınan yer https://www.tandfonline.com/
  • Kecskes, I. (2000). A cognitive-pragmatic approach to situation-bound utterances. Journal of Pragmatics, 32(5), 605-625. Alınan yer https://www.sciencedirect.com/
  • Kecskes, I. (2007). Formulaic language in English lingua franca. Explorations in Pragmatics: Linguistic, Cognitive and Intercultural Aspects, 1, 191-218. Alınan yer https://www.albany.edu/
  • Kılıç, S. Z. (2015). The use of formulaic language by English as a foreign language (EFL) learners in writing proficiency exams. (Doktora tezi ). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • MacKenzie, I. & Kayman, M. A. (2016). Introduction: Formulaicity and creativity in language and literature. European Journal of English Studies, 20 (1), 1-14. Alınan yer https://www.tandfonline.com/
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). İngilizce öğretim programı. Ankara: Devlet Basımevi.
  • Ortaçtepe, D. (2013). Formulaic language and conceptual socialization: The route to becoming native like in L2. System, 41(3), 852-865. Alınan yer http://repository.bilkent.edu.tr/
  • Preiffer, K. (2014). The effect of L1 on L2 formulaic expression production. (Doktora tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Üstünbaş, Ü. (2014). The use formulaic language by English as foreign language (EFL) learners in oral proficiency exams. (Doktora tezi). Bilkent iversitesi, Ankara.
  • Üstünbaş, Ü. & Ortactepe, D. (2016). EFL learners’ use of formulaic language in oral assessments: a study on fluency and proficiency: İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma sınavlarında kalıp ifade kullanımı: akıcılık ve dil becerisi çalışması. Hacettepe Egitim Dergisi, 31 (3), 578-592. Alınan yer http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/
  • Weinert, R. (1995). The role of formulaic language in second language acquisition: A review. Applied Linguistics, 16 (2), 180-205. Alınan yer http://ijlcnet.com/ Wood, D. (2002). Formulaic language acquisition and production: Implications for teaching. TESL Canada Journal, 20 (1), 01-15. Alınan yer https://teslcanadajournal.ca/
  • Wray, A. (2002). Formulaic language and the lexicon. Cambridge University Press.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Çukurlu

Gökhan Özsoy

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çukurlu, Ö., & Özsoy, G. (2020). Kalıpsal İfadeler (Formulaic Language) ve İngilizce Öğretimi: İlkokul Dördüncü Sınıf Kitaplarının İncelemesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 1-9.

images?q=tbn%3AANd9GcSRmI3PyWhHEzu0GcR4VCZcs8WmlTRr8mPSkrLwlhJV7Y2pyBwd&usqp=CAUqMV-nsBH.png