BibTex RIS Kaynak Göster

Locke ve Rousseau’nun Doğa Durumu ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması

Yıl 2015, Sayı: 6, 31 - 44, 01.10.2015

Öz

Bu makalenin amacı John Locke ve Jean-Jacques Rousseau’nun sistemlerinin önemli bir parçasını oluşturan doğa durumu ve mülkiyet anlayışlarını karşılaştırmaktır. Düşünürlerin doğa durumu hakkındaki düşüncelerini dikkate aldığımızda Locke, insanın doğa durumunda eşit ve özgür olduğunu belirtmektedir. Ancak Locke’a göre, insanın doğasının iyi olmasına rağmen sahip olduğu mülkiyetin diğerlerinin tecavüzüne açık olması doğa durumunda kaosun yaşanmasına sebep olmaktadır. Rousseau’ya göre ise, uygarlık doğası gereği iyi olan insanın zihnine zamanla yerleşen mülkiyet anlayışını geçerli kılmıştır ve bu yüzden insanın köleleştiğini belirtmiştir. Rousseau’ya göre uygarlık aynı zamanda temel taşları olan bilim ve sanatın yardımıyla insanlığı hapsetmiştir. Rousseau, bu durumun, insanı iyi olan doğasından uzaklaştırdığı görüşündedir. Aslında her iki filozofun felsefi sistemlerinde kalkış noktaları aynı olmasına rağmen doğa durumu ve mülkiyet anlayışları göz önüne alındığında farklı sonuçlara ulaştıkları görülmektedir.

Comparison of Locke's and Rousseau's Conceptions of the State of Nature and the Property

Yıl 2015, Sayı: 6, 31 - 44, 01.10.2015

Öz

This paper aims to compare John Locke and Jean-Jacque Rousseau’s understandings of the state of nature and the property, which constitute a significant portion of their systems. Considering their ideas on the state of nature, Locke mentions that man is equal and free in this state. According to Locke, however, the fact that his property is open to assaults by others leads to chaos in the state of nature although his nature is good. On the other hand, Rousseau thinks that civilization validates the idea of property which roots into the mind of man who is naturally good and that it therefore enslaves him. Rousseau states that civilization incarcerates man with the help of its pillars; science and arts. He argues that it estranges man from his good nature. Consequently, it is seen that both philosophers derive from the same philosophical standpoint, yet they come to different conclusions in terms of the state of nature and the property.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA72EY39KP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Evren

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Evren, M. (2015). Locke ve Rousseau’nun Doğa Durumu ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(6), 31-44.
AMA Evren M. Locke ve Rousseau’nun Doğa Durumu ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması. ifder. Ekim 2015;(6):31-44.
Chicago Evren, Mehmet. “Locke Ve Rousseau’nun Doğa Durumu Ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 6 (Ekim 2015): 31-44.
EndNote Evren M (01 Ekim 2015) Locke ve Rousseau’nun Doğa Durumu ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 31–44.
IEEE M. Evren, “Locke ve Rousseau’nun Doğa Durumu ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması”, ifder, sy. 6, ss. 31–44, Ekim 2015.
ISNAD Evren, Mehmet. “Locke Ve Rousseau’nun Doğa Durumu Ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6 (Ekim 2015), 31-44.
JAMA Evren M. Locke ve Rousseau’nun Doğa Durumu ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması. ifder. 2015;:31–44.
MLA Evren, Mehmet. “Locke Ve Rousseau’nun Doğa Durumu Ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 6, 2015, ss. 31-44.
Vancouver Evren M. Locke ve Rousseau’nun Doğa Durumu ve Mülkiyet Anlayışlarının Karşılaştırılması. ifder. 2015(6):31-44.