Bu çalışmamızın
temel amacı, SERVQUAL hizmet kalitesi ölçeği ile Çorum’da faaliyet gösteren
bankaların hizmet kalitesini ölçtükten sonra sonuçların AHS ve TOPSIS
teknikleri ile değerlendirilmesidir. Çalışmamızda SERVQUAL ölçeğinin boyutları
Saaty’nin geliştirdiği 1-9 ölçeğine uyarlanmış ve ikili karşılaştırmalar
yapılmıştır. AHS sonuçlarına göre kriterler; yanıt verebilirlik, güvenilirlik,
güvence, fiziksel görünüm ve empati şeklinde sıralanmıştır. Alternatifler ise; cevaplayıcıların
en çok kullandıklarını belirttikleri üç banka olmuştur. TOPSIS sonuçlarında da
sıralama AHS ile aynı olmuş ve tutarlılık göstermiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |