Bu çalışmanın amacı Pamukkale Üniversitesi Terapi ve Rehabilitasyon Bölümü Ön Lisans Fizyoterapi Programlarına yerleşen öğrencilerin
fizyoterapi uygulamaları konusunda bilgi düzeylerinin belirlenmesidir.
Çalışmaya Pamukkale Üniversitesi Sarayköy Meslek Yüksekokulu ve Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Terapi ve Rehabilitasyon
Bölümü fizyoterapi programına yeni kayıt yapmış ve 18-25 yaş aralığında olan 101 öğrenci katıldı. Katılımcıların demografik verileri (yaş,
cinsiyet, eğitim durumu) ve fizyoterapi uygulamaları hakkındaki bilgi düzeyi araştırmacılar tarafından hazırlanan bir form kullanılarak
kaydedildi.
Çalışmanın bulgularına göre öğrencilerin %71.3’ü fizyoterapi uygulamalarının kimin tarafından yapıldığını bilmektedir. Ancak öğrencilerin
büyük çoğunluğunun fizyoterapinin kullanım amaçları, fizyoterapi ünitelerinin içeriği ve fizyoterapi hizmetinin alınabileceği yerler
hakkındaki bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu görülmüştür. Öğrencilerin %51.49’unun bilgi kaynağı olarak interneti tercih ettiği tespit
edilmiştir.
Çalışmamız Terapi ve Rehabilitasyon Bölümü Ön Lisans Fizyoterapi Programı öğrencilerinin mesleki uygulama alanları, kapsamı ve
etkilerini, fizyoterapi hizmeti alınabilecek yerler ve fizyoterapinin içeriği konusunda yeterli bilgi düzeyine sahip olmadıklarını göstermiştir.
Öğrencilerin edindikleri bilgilere daha çok internetten ulaştıkları görülmüş bu sebeple; internet üzerinden yapılan meslek tanıtımlarının
önemi vurgulanmıştır.
Çalışma için Pamukkale Üniversitesi Girişimsel olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan 15.11.2022 tarih ve 16 sayılı karar numarası ile etik onay alınmıştır.
Destekleyen kurum yoktur.
The aim of this study is determinating the knowledge level of associate degree Physiotherapy Program students about physiotherapy
practices.
101 students aged between 18-25 who were newly enrolled in the physiotherapy department of Pamukkale University Sarayköy Vocational
School and Denizli Health Services Vocational School Therapy and Rehabilitation Department participated in the study. The participants’
demographic data (age, gender, educational status) and their knowledge levels about physiotherapy practices were recorded on a form
created by the researchers.
According to the results, 71.3% of the students know who performs physiotherapy applications. However, it was observed that the majority
of the students had insufficient knowledge about the purposes of physiotherapy, the contents of physiotherapy units and the places where
physiotherapy services can be received. It was determined that 51.49% of the students preferred the internet as a source of information.
The study has shown that Department of Therapy and Rehabilitation Associate Degree Physiotherapy Program students do not have
sufficient knowledge about their professional practice areas, scope and effects, contents of physiotherapy and places where physiotherapy
services can be received. For this reason, it has been observed that students mostly access information from the internet; the importance
of career promotions over the internet was emphasized
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1 |