Bu
araştırmanın amacı, Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (FeTeMM)
etkinliklerinin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik
başarılarına, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine ve
matematik motivasyonlarına etkisini belirlemektir. Çalışmada öntest- sontest yarı deneysel desen
kullanılmış; bu kapsamda deney ve kontrol gruplarıyla çalışılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu ortaokul seviyesinde öğrenim gören 53 (27 öğrenci
deney grubu, 26 kontrol grubu) 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubu
öğrencileriyle FeTeMM uygulamaları ile ders işlenirken; kontrol grubu
öğrencileriyle ise okullarda kullanılan mevcut programın yürütüldüğü biçimde
ders işlenmiştir. Çalışmanın verileri “Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı
Düşünme Becerisi Ölçeği”, “Matematik Motivasyon Ölçeği” ve ''Başarı Testi'' ile toplanmıştır.
Araştırmadan elde edilen verilere göre FeTeMM etkinlikleri uygulandıktan sonra
deney grubu öğrencilerinin matematik akademik başarı seviyeleri ve problem
çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin kontrol grubu öğrencilerine
göre istatistiki olarak arttığı, matematik dersine karşı motivasyonlarının ise
istatistiki olarak bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında FeTeMM ile
ilgili etkinliklerin geliştirilerek derslerde uygulanması amacıyla
yaygınlaştırılması önerilmektedir.
FeTeMM Matematik başarısı Problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi Matematik motivasyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 3 |