Bu
çalışma, İngiliz Dili Eğitimi öğretmen adaylarının bakış açısından etkili
öğretmen niteliklerini betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada görüşme ve anket
yoluyla nitel ve nicel veriler elde edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları
Ankara’da iki üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde okuyan 192 dördüncü
sınıf öğrencisidir. Araştırmanın nicel verileri adaylara göre etkili
öğretmenlerin en önemli özelliklerinin objektiflik, yeterlilik ve tutarlılık
olduğunu göstermiştir. Çalışma için toplan nitel veriler de olumlu sınıf ortamı
oluşturma, derslere hazırlıklı olma ve sınıf yönetiminin önemini vurgulayıcı
geniş bir perspektif sunmaktadır. Araştırmanın öğretmen eğitimcileri, hizmet öncesi
öğretmen adayları ve öğretmenlere ve aynı zamanda bu alanda çalışan
araştırmacılara katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Bu
çalışma, İngiliz Dili Eğitimi öğretmen adaylarının bakış açısından etkili
öğretmen niteliklerini betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada görüşme ve anket
yoluyla nitel ve nicel veriler elde edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları
Ankara’da iki üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde okuyan 192 dördüncü
sınıf öğrencisidir. Araştırmanın nicel verileri adaylara göre etkili
öğretmenlerin en önemli özelliklerinin objektiflik, yeterlilik ve tutarlılık
olduğunu göstermiştir. Çalışma için toplan nitel veriler de olumlu sınıf ortamı
oluşturma, derslere hazırlıklı olma ve sınıf yönetiminin önemini vurgulayıcı
geniş bir perspektif sunmaktadır. Araştırmanın öğretmen eğitimcileri, hizmet öncesi
öğretmen adayları ve öğretmenlere ve aynı zamanda bu alanda çalışan
araştırmacılara katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 1 |