Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Mobil Artırılmış Gerçeklikle Öğrenmeye Yönelik İçerik Analizi

Yıl 2023, Sayı: 56, 362 - 383, 22.06.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1153240

Öz

Bu araştırmada son beş yılda (2018’den Mayıs 2022’ye kadar) eğitim alanında artırılmış gerçeklik ve mobil öğrenme değişkenleri ile artırılmış gerçeklik ve mobil uygulama değişkenlerinin kullanıldığı makalelerin incelenip detaylı sonucunun çıkarılması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda Web of Science veri tabanı içerisinde yapılan arama sonucunda 65 çalışma kapsam dahiline alınmış ve belirli kriterlere göre incenmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda incelenen makaleler yıl, eğitim alanı, anahtar kelime, yayınlandığı dergi, araştırma yöntemi, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi, katılımcı düzeyi, katılımcı sayısı, mobil artırılmış gerçeklikle ilgili yapılan çalışmaların bulguları bağlamında içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucuna göre 2018-2022 yılları arasında en fazla makalenin 2020 yılında yayınlandığı, en fazla çalışmanın Tayvan’da yapıldığı, fen alanında daha fazla çalışmanın bulunduğu, makalelerde en fazla artırılmış gerçeklik ve mobil öğrenme anahtar kelimelerinin kullanıldığı, “Interactive Learning Environments” dergisinde daha fazla makalenin yayınlandığı, çalışmalarda en fazla nicel araştırma yönteminin kullanıldığı, veri toplamak için anketin daha fazla kullanıldığı, veri analizinde betimsel istatistik, t-testi ve içerik analizinin daha fazla yapıldığı, çalışmalarda daha çok üniversite öğrencileri ile çalışıldığı ve katılımcı sayısı olarak 31-50 arası ile 51-100 arasının çoğunlukla tercih edildiği görülmüştür. Ayrıca mobil artırılmış gerçeklik uygulamaları bilgi edinme sürecini kolaylaştırmakta, öğrenmeye yönelik ilgiyi geliştirmekte ve motivasyonu artırmaktadır.

Kaynakça

  • Ağca, R. K., ve Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 295-302.
  • Alsancak Sarıkaya, D., ve Seferoğlu, S. S. (2018). Türkiye’nin mobil öğrenme karnesi: imkanlar, fırsatlar ve sorunlarla ilgili bir inceleme. Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman ve Hatice Ferhan Odabaşı (Ed.), Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018 içinde (s. 505- 527). Ankara: Pegem Akademi.
  • Altınpulluk, H. (2015). Artırılmış gerçekliği anlamak: kavramlar ve uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(1), 123‐131.
  • Altınpulluk, H. (2018). Türkiye’de artırılmış gerçeklikle ilgili hazırlanan tezlerin bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 248-272.
  • Arvanitis, T. N., Petrou, A., Knight, J. F., Savas, S., Sotiriou, S., Gargalakos, M., ve Gialouri, E. (2007). Human factors and qualitative pedagogical evaluation of a mobile augmented reality system for science education used by learners with physical disabilities. Personal and Ubiquitous Computing, 13(3), 243–250.
  • Azuma, R. (1997). A survey of augmented reality. Presence-Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355- 385.
  • Bacca Acosta, J. L., Baldiris Navarro, S. M., Fabregat Gesa, R., ve Graf, S. (2014). Augmented reality trends in education: a systematic review of research and applications. Journal of Educational Technology and Society, 17(4), 133-149.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Cai, S. (2017). Case Studies of Augmented Reality Applications for Authentic Learning. Lecture Notes in Educational Technology, 115–134. doi:10.1007/978-981-10-5930-8_8
  • Cai, S., Liu, E., Yang, Y., ve Liang, J. C. (2019). Tablet‐based AR technology: Impacts on students’ conceptions and approaches to learning mathematics according to their self‐efficacy. British Journal of Educational Technology, 50(1), 248-263.
  • Cen, L., Ruta, D., Al Qassem, L. M. M. S., ve Ng, J. (2019). Augmented immersive reality (AIR) for improved learning performance: a quantitative evaluation. IEEE Transactions on Learning Technologies, 13(2), 283-296.
  • Chen, C. H. (2020). Impacts of augmented reality and a digital game on students’ science learning with reflection prompts in multimedia learning. Educational Technology Research and Development, 68(6), 3057-3076.
  • Chen, P., Liu, X., Cheng, W., ve Huang, R. (2017). A review of using augmented reality in education from 2011 to 2016. E. Popescu, Kinshuk, M. K. Khribi, R. Huang, M. Jemni, N.-S. Chen, ve D. G. Sampson (Ed.) in Innovations in Smart Learning. Lecture Notes in Educational Technology. Singapore: Springer.
  • Chen, Y. C. (2019). Effect of mobile augmented reality on learning performance, motivation, and math anxiety in a math course. Journal of Educational Computing Research, 57(7), 1695-1722.
  • Chin, K. Y., ve Wang, C. S. (2021). Effects of augmented reality technology in a mobile touring system on university students’ learning performance and interest. Australasian Journal of Educational Technology, 37(1), 27-42.
  • Chin, K. Y., Lee, K. F., ve Chen, Y. L. (2019). Effects of a ubiquitous guide-learning system on cultural heritage course students’ performance and motivation. IEEE Transactions on Learning Technologies, 13(1), 52-62.
  • Chin, K. Y., Wang, C. S., ve Chen, Y. L. (2019a). Effects of an augmented reality-based mobile system on students’ learning achievements and motivation for a liberal arts course. Interactive Learning Environments, 27(7), 927-941.
  • Christopoulos, A., Pellas, N., Kurczaba, J., ve Macredie, R. (2022). The effects of augmented reality‐supported instruction in tertiary‐level medical education. British Journal of Educational Technology, 53(2), 307-325.
  • Clark, R. C., ve Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons.
  • Clark, R. C., ve Mayer, R. E. (2016). e-Learning and the science of instruction (4.Baskı). NJ: Wiley.
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 33–38.
  • Çiloğlu, T., Yılmaz, Ö., Yılmaz, A., ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2021). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Konulu Makalelerin İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 147-158.
  • Durak, A., ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2019). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Ebrahimi, M. (2022). Ubiquitous learning: the effect of LingAR application on EFL learners’ language achievement and the realization of their motivation towards mobile learning. Interactive Learning Environments, 1-19.
  • Efstathiou, I., Kyza, E. A., ve Georgiou, Y. (2018). An inquiry-based augmented reality mobile learning approach to fostering primary school students’ historical reasoning in non-formal settings. Interactive Learning Environments, 26(1), 22-41.
  • Ekren, G., ve Kesim, M. (2016). Mobil iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve mobil öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 36-51.
  • Eldokhny, A. A., ve Drwish, A. M. (2021). Effectiveness of augmented reality in online distance learning at the time of the COVID-19 pandemic. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 16(9), 198-218.
  • Erbaş, Ç., ve Demirer, V. (2014). Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları: Google Glass örneği. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 3(2), 8-16.
  • Erden, M. K., ve Uslupehlivan, E. (2020). Eğitimde teknoloji kullaniminin bugünü ve geleceğine ilişkin öğretmen adaylarinin düşüncelerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 109-126.
  • Ergüney, M. (2017). Uzaktan eğitimde mobil öğrenme teknolojilerinin rolü. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5(13), 1009-1021.
  • Fernandes, J., Teles, A., ve Teixeira, S. (2020). An augmented reality-based mobile application facilitates the learning about the spinal cord. Education Sciences, 10(12), 376.
  • FitzGerald, E., Ferguson, R., Adams, A., Gaved, M., Mor, Y., ve Thomas, R. (2013). Augmented reality and mobile learning. International Journal of Mobile and Blended Learning, 5(4), 43–58.
  • Geng, X., ve Yamada, M. (2020). An augmented reality learning system for Japanese compound verbs: study of learning performance and cognitive load. Smart Learning Environments, 7(1), 1-19.
  • Georgieva, E. S., Smrikarov, A. S., ve Georgiev, T. S. (2011). Evaluation of mobile learning system. Procedia Computer Science, 3, 632–637.
  • Gómez-García, G., Hinojo-Lucena, F. J., Alonso-García, S., ve Romero-Rodríguez, J. M. (2021). Mobile learning in pre-service teacher education: Perceived usefulness of AR technology in primary education. Education Sciences, 11(6), 275.
  • Hockly, N. (2012). Mobile learning. ELT Journal, 67(1), 80–84.
  • Hwang, G. J., Chang, S. C., Chen, P. Y., ve Chen, X. Y. (2018). Effects of integrating an active learning-promoting mechanism into location-based real-world learning environments on students’ learning performances and behaviors. Educational Technology Research and Development, 66(2), 451-474.
  • İçten, T., ve Bal, G. (2017). Artırılmış gerçeklik üzerine son gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi. Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technology, 5(2), 111-136.
  • Kara, A. (2018). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanılmasına yönelik araştırmaların incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G., ve Yılmaz, R. (2019). Artırılmış gerçekliğin uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi. II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, I-SASEC 2019, 12-14 Eylül 2019, Mersin.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi temelli sosyal hizmet araştırmaları dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kılınç, H. (2015). Mobil öğrenme: eğitim ve öğrenimin dönüşümü. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(4), 132-138.
  • Kızılay, E. (2018). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Önal, N. (Ed.), Android ve IOS tabanlı mobil uygulamalar, (s.104- 118). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Korucu, A. T. ve Biçer, H. (2019). Mobil öğrenme: 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43.
  • Kukulska-Hulme, A., ve Traxler, J. (Eds.). (2005). Mobile learning: A handbook for educator and trainers. Psychology Press.
  • Lin, H. Y., ve Tsai, S. C. (2021). Student perceptions towards the usage of AR-supported STEMUP application in mobile courses development and its implementation into English learning. Australasian Journal of Educational Technology, 37(3), 88-103.
  • Liu, P. H. E., ve Tsai, M. K. (2013). Using augmented‐reality‐based mobile learning material in EFL English composition: An exploratory case study. British Journal of Educational Technology, 44(1), E1-E4.
  • Liu, Y., Sun, J. C. Y., ve Chen, S. K. (2021). Comparing technology acceptance of AR-based and 3D map-based mobile library applications: a multigroup SEM analysis. Interactive Learning Environments, 1-15.
  • López-Faican, L., ve Jaen, J. (2020). EmoFindAR: Evaluation of a mobile multiplayer augmented reality game for primary school children. Computers & Education, 149, 103814.
  • Marques, M. M., ve Pombo, L. (2021). The ımpact of teacher training using mobile augmented reality games on their professional development. Education Sciences, 11(8), 404.
  • Martín-Gutiérrez, J., Saorín, J. L., Contero, M., Alcañiz, M., Pérez-López, D. C., ve Ortega, M. (2010). Design and validation of an augmented book for spatial abilities development in engineering students. Computers & Graphics, 34(1), 77-91.
  • Matcha, W. ve Rambli, D. R. A. (2013). Exploratory study on collaborative interaction through the use of augmented reality in science learning. Procedia Computer Science, 25, 144-153.
  • Nadeem, M., Chandra, A., Livirya, A., ve Beryozkina, S. (2020). AR-LaBOR: Design and assessment of an augmented reality application for lab orientation. Education Sciences, 10(11), 316.
  • Oran, M. K., ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31 Ocak-2 Şubat 2007. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Özdemir, M. (2017). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğrenmeye yönelik deneysel çalışmalar: sistematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 609-632.
  • Özer, Ö. (2017). Mobil destekli öğrenme çevresinin yabancı dil öğrencilerinin akademik başarılarına, mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerine ve bilişsel yüke etkisi. . [Yayımlanmamış doktora tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Park, Y. (2011). A pedagogical framework for mobile learning: Categorizing educational applications of mobile technologies into four types. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(2), 78-102.
  • Pombo, L., Marques, M. M., Afonso, L., Dias, P., ve Madeira, J. (2019). Evaluation of a mobile augmented reality game application as an outdoor learning tool. International Journal of Mobile and Blended Learning (IJMBL), 11(4), 59-79.
  • Quinn, C. (2000). mLearning: Mobile, wireless, in-your-pocket learning. LiNE Zine, 2006, 1-2.
  • Radosavljevic, S., Radosavljevic, V., ve Grgurovic, B. (2020). The potential of implementing augmented reality into vocational higher education through mobile learning. Interactive Learning Environments, 28(4), 404-418.
  • Raja, V., ve Calvo, P. (2017). Augmented reality: An ecological blend. Cognitive Systems Research, 42, 58-72.
  • Saundarajan, K., Osman, S., Kumar, J., Daud, M., Abu, M., ve Pairan, M. (2020). Learning algebra using augmented reality: A preliminary investigation on the application of photomath for lower secondary education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(16), 123-133.
  • Seppala, P., ve Alamaki, H. (2003). Mobile learning in teacher training. Journal of Computer Assisted Learning, 19(3), 330–335.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim sürecinde z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Sungkur, R. K., Panchoo, A., ve Bhoyroo, N. K. (2016). Augmented reality, the future of contextual mobile learning. Interactive Technology and Smart Education, 13(2), 123–146.
  • Tesolin, A., ve Tsinakos, A. (2017). Opening real doors: Strategies for using mobile augmented reality to create inclusive distance education for learners with different-abilities. Perspectives on Rethinking and Reforming Education, 59–80.
  • Üstün, A. B., ve Düzenli Çil, B. (2022). Öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeyleri ve tutumlarının Covid-19 pandemi sürecinde incelenmesi. Educational Reflections, 6(1) , 24-39.
  • Üstün, A. B. (2019). Effects of mobile learning in blended learning environments. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1 (1) , 1-14.
  • Üstün, A. B., Şimşek, E., Karaoğlan-Yılmaz, F. G., ve Yılmaz, R. (2022). The effects of AR-enhanced English language learning experience on students’ attitudes, self-efficacy and motivation. TechTrends, 1-12. https://doi.org/10.1007/s11528-022-00757-2
  • Villanueva, A., Liu, Z., Kitaguchi, Y., Zhu, Z., Peppler, K., Redick, T., ve Ramani, K. (2021). Towards modeling of human skilling for electrical circuitry using augmented reality applications. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 18(1), 1-23.
  • Wan, A. T., San, L. Y., ve Omar, M. S. (2018). Augmented reality technology for year 10 chemistry class: Can the students learn better?. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT), 8(4), 45-64.
  • WeAreSocial. (2021, Ocak). Digital 2021. 13 Nisan 2022 tarihinde Türkçe çevirisine https://www.guvenliweb.org.tr/dosya/2uygx.pdf adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., Üstün, A. B., ve Guler, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde mobil öğrenme kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Active Learning, 6(2), 98-116.
  • Yılmaz, B. (2014). Öğrenme güçlüğü çeken çocuklar için el yazısı tanıma ile öğrenmeyi kolaylaştırıcı bir mobil öğrenme uygulaması tasarımı. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Yousef, A. M. F. (2021). Augmented reality assisted learning achievement, motivation, and creativity for children of low‐grade in primary school. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 966-977.

Content Analysis for Learning with Mobile Augmented Reality

Yıl 2023, Sayı: 56, 362 - 383, 22.06.2023
https://doi.org/10.53444/deubefd.1153240

Öz

This research aims to examine the articles in which augmented reality and mobile learning variables and augmented reality and mobile application variables have been used in the field of education in the last five years (between 2018 and May 2022) and to draw a detailed conclusion. For this purpose, as a result of the search made in the Web of Science database, 65 studies were included in the scope and examined according to specific criteria. Content analysis was carried out in the context of the year, the field of education, keyword, journal in which it was published, research method, data collection tool, data analysis method, participant level, number of participants, and the findings of studies on mobile augmented reality. According to the results of the research, it was seen that the most articles were published in 2020 between the years 2018-2022, the most studies were done in Taiwan, there are more studies in the field of science, the keywords of augmented reality and mobile learning were used the most in the articles, more articles are published in the journal "Interactive Learning Environments", quantitative research method was used mainly in the studies, the questionnaire was used more to collect data, descriptive statistics, t-test and content analysis were used more in data analysis, the studies were mostly carried out with university students, and participants between 31-50 and 51-100 were primarily preferred as the number of participants. Furthermore, the findings of the study revealed that mobile augmented reality applications facilitate the process of obtaining information, improve interest in learning and increase motivation.

Kaynakça

  • Ağca, R. K., ve Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 295-302.
  • Alsancak Sarıkaya, D., ve Seferoğlu, S. S. (2018). Türkiye’nin mobil öğrenme karnesi: imkanlar, fırsatlar ve sorunlarla ilgili bir inceleme. Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman ve Hatice Ferhan Odabaşı (Ed.), Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018 içinde (s. 505- 527). Ankara: Pegem Akademi.
  • Altınpulluk, H. (2015). Artırılmış gerçekliği anlamak: kavramlar ve uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(1), 123‐131.
  • Altınpulluk, H. (2018). Türkiye’de artırılmış gerçeklikle ilgili hazırlanan tezlerin bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 248-272.
  • Arvanitis, T. N., Petrou, A., Knight, J. F., Savas, S., Sotiriou, S., Gargalakos, M., ve Gialouri, E. (2007). Human factors and qualitative pedagogical evaluation of a mobile augmented reality system for science education used by learners with physical disabilities. Personal and Ubiquitous Computing, 13(3), 243–250.
  • Azuma, R. (1997). A survey of augmented reality. Presence-Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355- 385.
  • Bacca Acosta, J. L., Baldiris Navarro, S. M., Fabregat Gesa, R., ve Graf, S. (2014). Augmented reality trends in education: a systematic review of research and applications. Journal of Educational Technology and Society, 17(4), 133-149.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Cai, S. (2017). Case Studies of Augmented Reality Applications for Authentic Learning. Lecture Notes in Educational Technology, 115–134. doi:10.1007/978-981-10-5930-8_8
  • Cai, S., Liu, E., Yang, Y., ve Liang, J. C. (2019). Tablet‐based AR technology: Impacts on students’ conceptions and approaches to learning mathematics according to their self‐efficacy. British Journal of Educational Technology, 50(1), 248-263.
  • Cen, L., Ruta, D., Al Qassem, L. M. M. S., ve Ng, J. (2019). Augmented immersive reality (AIR) for improved learning performance: a quantitative evaluation. IEEE Transactions on Learning Technologies, 13(2), 283-296.
  • Chen, C. H. (2020). Impacts of augmented reality and a digital game on students’ science learning with reflection prompts in multimedia learning. Educational Technology Research and Development, 68(6), 3057-3076.
  • Chen, P., Liu, X., Cheng, W., ve Huang, R. (2017). A review of using augmented reality in education from 2011 to 2016. E. Popescu, Kinshuk, M. K. Khribi, R. Huang, M. Jemni, N.-S. Chen, ve D. G. Sampson (Ed.) in Innovations in Smart Learning. Lecture Notes in Educational Technology. Singapore: Springer.
  • Chen, Y. C. (2019). Effect of mobile augmented reality on learning performance, motivation, and math anxiety in a math course. Journal of Educational Computing Research, 57(7), 1695-1722.
  • Chin, K. Y., ve Wang, C. S. (2021). Effects of augmented reality technology in a mobile touring system on university students’ learning performance and interest. Australasian Journal of Educational Technology, 37(1), 27-42.
  • Chin, K. Y., Lee, K. F., ve Chen, Y. L. (2019). Effects of a ubiquitous guide-learning system on cultural heritage course students’ performance and motivation. IEEE Transactions on Learning Technologies, 13(1), 52-62.
  • Chin, K. Y., Wang, C. S., ve Chen, Y. L. (2019a). Effects of an augmented reality-based mobile system on students’ learning achievements and motivation for a liberal arts course. Interactive Learning Environments, 27(7), 927-941.
  • Christopoulos, A., Pellas, N., Kurczaba, J., ve Macredie, R. (2022). The effects of augmented reality‐supported instruction in tertiary‐level medical education. British Journal of Educational Technology, 53(2), 307-325.
  • Clark, R. C., ve Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons.
  • Clark, R. C., ve Mayer, R. E. (2016). e-Learning and the science of instruction (4.Baskı). NJ: Wiley.
  • Çalık, M., ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 33–38.
  • Çiloğlu, T., Yılmaz, Ö., Yılmaz, A., ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2021). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Konulu Makalelerin İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 147-158.
  • Durak, A., ve Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2019). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Ebrahimi, M. (2022). Ubiquitous learning: the effect of LingAR application on EFL learners’ language achievement and the realization of their motivation towards mobile learning. Interactive Learning Environments, 1-19.
  • Efstathiou, I., Kyza, E. A., ve Georgiou, Y. (2018). An inquiry-based augmented reality mobile learning approach to fostering primary school students’ historical reasoning in non-formal settings. Interactive Learning Environments, 26(1), 22-41.
  • Ekren, G., ve Kesim, M. (2016). Mobil iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve mobil öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 36-51.
  • Eldokhny, A. A., ve Drwish, A. M. (2021). Effectiveness of augmented reality in online distance learning at the time of the COVID-19 pandemic. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 16(9), 198-218.
  • Erbaş, Ç., ve Demirer, V. (2014). Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları: Google Glass örneği. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 3(2), 8-16.
  • Erden, M. K., ve Uslupehlivan, E. (2020). Eğitimde teknoloji kullaniminin bugünü ve geleceğine ilişkin öğretmen adaylarinin düşüncelerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 109-126.
  • Ergüney, M. (2017). Uzaktan eğitimde mobil öğrenme teknolojilerinin rolü. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5(13), 1009-1021.
  • Fernandes, J., Teles, A., ve Teixeira, S. (2020). An augmented reality-based mobile application facilitates the learning about the spinal cord. Education Sciences, 10(12), 376.
  • FitzGerald, E., Ferguson, R., Adams, A., Gaved, M., Mor, Y., ve Thomas, R. (2013). Augmented reality and mobile learning. International Journal of Mobile and Blended Learning, 5(4), 43–58.
  • Geng, X., ve Yamada, M. (2020). An augmented reality learning system for Japanese compound verbs: study of learning performance and cognitive load. Smart Learning Environments, 7(1), 1-19.
  • Georgieva, E. S., Smrikarov, A. S., ve Georgiev, T. S. (2011). Evaluation of mobile learning system. Procedia Computer Science, 3, 632–637.
  • Gómez-García, G., Hinojo-Lucena, F. J., Alonso-García, S., ve Romero-Rodríguez, J. M. (2021). Mobile learning in pre-service teacher education: Perceived usefulness of AR technology in primary education. Education Sciences, 11(6), 275.
  • Hockly, N. (2012). Mobile learning. ELT Journal, 67(1), 80–84.
  • Hwang, G. J., Chang, S. C., Chen, P. Y., ve Chen, X. Y. (2018). Effects of integrating an active learning-promoting mechanism into location-based real-world learning environments on students’ learning performances and behaviors. Educational Technology Research and Development, 66(2), 451-474.
  • İçten, T., ve Bal, G. (2017). Artırılmış gerçeklik üzerine son gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi. Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technology, 5(2), 111-136.
  • Kara, A. (2018). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimde kullanılmasına yönelik araştırmaların incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G., ve Yılmaz, R. (2019). Artırılmış gerçekliğin uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi. II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, I-SASEC 2019, 12-14 Eylül 2019, Mersin.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi temelli sosyal hizmet araştırmaları dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kılınç, H. (2015). Mobil öğrenme: eğitim ve öğrenimin dönüşümü. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(4), 132-138.
  • Kızılay, E. (2018). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Önal, N. (Ed.), Android ve IOS tabanlı mobil uygulamalar, (s.104- 118). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Korucu, A. T. ve Biçer, H. (2019). Mobil öğrenme: 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43.
  • Kukulska-Hulme, A., ve Traxler, J. (Eds.). (2005). Mobile learning: A handbook for educator and trainers. Psychology Press.
  • Lin, H. Y., ve Tsai, S. C. (2021). Student perceptions towards the usage of AR-supported STEMUP application in mobile courses development and its implementation into English learning. Australasian Journal of Educational Technology, 37(3), 88-103.
  • Liu, P. H. E., ve Tsai, M. K. (2013). Using augmented‐reality‐based mobile learning material in EFL English composition: An exploratory case study. British Journal of Educational Technology, 44(1), E1-E4.
  • Liu, Y., Sun, J. C. Y., ve Chen, S. K. (2021). Comparing technology acceptance of AR-based and 3D map-based mobile library applications: a multigroup SEM analysis. Interactive Learning Environments, 1-15.
  • López-Faican, L., ve Jaen, J. (2020). EmoFindAR: Evaluation of a mobile multiplayer augmented reality game for primary school children. Computers & Education, 149, 103814.
  • Marques, M. M., ve Pombo, L. (2021). The ımpact of teacher training using mobile augmented reality games on their professional development. Education Sciences, 11(8), 404.
  • Martín-Gutiérrez, J., Saorín, J. L., Contero, M., Alcañiz, M., Pérez-López, D. C., ve Ortega, M. (2010). Design and validation of an augmented book for spatial abilities development in engineering students. Computers & Graphics, 34(1), 77-91.
  • Matcha, W. ve Rambli, D. R. A. (2013). Exploratory study on collaborative interaction through the use of augmented reality in science learning. Procedia Computer Science, 25, 144-153.
  • Nadeem, M., Chandra, A., Livirya, A., ve Beryozkina, S. (2020). AR-LaBOR: Design and assessment of an augmented reality application for lab orientation. Education Sciences, 10(11), 316.
  • Oran, M. K., ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31 Ocak-2 Şubat 2007. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Özdemir, M. (2017). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğrenmeye yönelik deneysel çalışmalar: sistematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 609-632.
  • Özer, Ö. (2017). Mobil destekli öğrenme çevresinin yabancı dil öğrencilerinin akademik başarılarına, mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerine ve bilişsel yüke etkisi. . [Yayımlanmamış doktora tezi]. Mersin Üniversitesi.
  • Park, Y. (2011). A pedagogical framework for mobile learning: Categorizing educational applications of mobile technologies into four types. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(2), 78-102.
  • Pombo, L., Marques, M. M., Afonso, L., Dias, P., ve Madeira, J. (2019). Evaluation of a mobile augmented reality game application as an outdoor learning tool. International Journal of Mobile and Blended Learning (IJMBL), 11(4), 59-79.
  • Quinn, C. (2000). mLearning: Mobile, wireless, in-your-pocket learning. LiNE Zine, 2006, 1-2.
  • Radosavljevic, S., Radosavljevic, V., ve Grgurovic, B. (2020). The potential of implementing augmented reality into vocational higher education through mobile learning. Interactive Learning Environments, 28(4), 404-418.
  • Raja, V., ve Calvo, P. (2017). Augmented reality: An ecological blend. Cognitive Systems Research, 42, 58-72.
  • Saundarajan, K., Osman, S., Kumar, J., Daud, M., Abu, M., ve Pairan, M. (2020). Learning algebra using augmented reality: A preliminary investigation on the application of photomath for lower secondary education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(16), 123-133.
  • Seppala, P., ve Alamaki, H. (2003). Mobile learning in teacher training. Journal of Computer Assisted Learning, 19(3), 330–335.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim sürecinde z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Sungkur, R. K., Panchoo, A., ve Bhoyroo, N. K. (2016). Augmented reality, the future of contextual mobile learning. Interactive Technology and Smart Education, 13(2), 123–146.
  • Tesolin, A., ve Tsinakos, A. (2017). Opening real doors: Strategies for using mobile augmented reality to create inclusive distance education for learners with different-abilities. Perspectives on Rethinking and Reforming Education, 59–80.
  • Üstün, A. B., ve Düzenli Çil, B. (2022). Öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeyleri ve tutumlarının Covid-19 pandemi sürecinde incelenmesi. Educational Reflections, 6(1) , 24-39.
  • Üstün, A. B. (2019). Effects of mobile learning in blended learning environments. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1 (1) , 1-14.
  • Üstün, A. B., Şimşek, E., Karaoğlan-Yılmaz, F. G., ve Yılmaz, R. (2022). The effects of AR-enhanced English language learning experience on students’ attitudes, self-efficacy and motivation. TechTrends, 1-12. https://doi.org/10.1007/s11528-022-00757-2
  • Villanueva, A., Liu, Z., Kitaguchi, Y., Zhu, Z., Peppler, K., Redick, T., ve Ramani, K. (2021). Towards modeling of human skilling for electrical circuitry using augmented reality applications. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 18(1), 1-23.
  • Wan, A. T., San, L. Y., ve Omar, M. S. (2018). Augmented reality technology for year 10 chemistry class: Can the students learn better?. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT), 8(4), 45-64.
  • WeAreSocial. (2021, Ocak). Digital 2021. 13 Nisan 2022 tarihinde Türkçe çevirisine https://www.guvenliweb.org.tr/dosya/2uygx.pdf adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., Üstün, A. B., ve Guler, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde mobil öğrenme kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Active Learning, 6(2), 98-116.
  • Yılmaz, B. (2014). Öğrenme güçlüğü çeken çocuklar için el yazısı tanıma ile öğrenmeyi kolaylaştırıcı bir mobil öğrenme uygulaması tasarımı. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Maltepe Üniversitesi.
  • Yousef, A. M. F. (2021). Augmented reality assisted learning achievement, motivation, and creativity for children of low‐grade in primary school. Journal of Computer Assisted Learning, 37(4), 966-977.
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Akgün 0000-0003-2580-9896

Ahmet Berk Ustun 0000-0002-1640-4291

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 56

Kaynak Göster

APA Akgün, E., & Ustun, A. B. (2023). Mobil Artırılmış Gerçeklikle Öğrenmeye Yönelik İçerik Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(56), 362-383. https://doi.org/10.53444/deubefd.1153240