Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Workshops at Konya Science Center by Primary and Secondary School Students

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 28 - 45, 18.03.2020

Öz

Science centers have an important place in science teaching as
out-of-school learning environments. It aims to provide environments that are
needed for the realization of learning and which support the learning of the
students in a positive way. In this study, it was aimed to determine the
opinions of primary and secondary school students attending the Konya Science
Center workshops on workshops and to examine their differentiation according to
gender, class level and school type variables. In this context, the study group
consisted of 662 elementary and middle school students (329 male and 333 female
students) from 23 different public schools in the city center of Konya which
participated in Konya Science Center workshops during 2017-2018 academic year.
In order to collect data, a 31-item Workshop Evaluation Scale (AÇD) was applied
to 3-point Likert type developed by the researcher. In the research,
descriptive research screening model was used. Emotions, thoughts and behaviors
prepared by the application of the scale of the student's age as the age grows
positive thoughts towards the center of science and the future of scientific
ideas to be developed to be scientists, scientific research has been seen to
occur. In addition, it was found that male students were more difficult to
participate in workshops than female students. The results of the study showed
that the scientific centers should be seen by the participants of all ages and
increase the academic studies in terms of the quality of these visits; it will
be a guide for new researchers to work on this issue.

Kaynakça

  • Akoğlu, A. (2006). Uzay Tiyatroları. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi. Ağustos. 62-66.
  • Ateş, A., Ural, G. ve Başbay, A. (2012). “Mevlana Toplum ve Bilim Merkezi” Uygulamalarının Öğrenenlerin Bilime Yönelik Tutumlarına Etkisi ve Öğrenme Sürecine Katkıları. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 1(2). 83-97
  • Bozdoğan, A. E. ve Yalçın, N. (2006). Bilim Merkezlerinin İlköğretim Öğrencilerinin Fene Karşı İlgi Düzeylerinin Değişmesine Ve Akademik Başarılarına Etkisi: Enerji Parkı. Ege Eğitim Dergisi, 7 (2), 95-114.
  • Csikszentmihalyi, M., and Hermanson, K. (1995). Intrinsic motivation in museums: Why does one want to learn? In J.H. Falk and L. Dierking (Eds.), Public Institutions for Personal Learning (pp. 67–77). Washington, DC: AAM.
  • Çığrık, E. ve Özkan, M. (2016). Bilim Merkezi’nde Yürütülen Öğrenme Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına Etkisi ve Motivasyon Düzeyleriyle İlişkisi. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 29 (2). 279-301.
  • Çığrık. E. (2016). Bir Öğrenme Ortamı Olarak Bilim Merkezleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD). 1 (1). 79-97.
  • Emiroğlu, S. (2014). Dünya’daki Bilim Merkezlerinde var olan Atölye Çalışmalarının (The Tinkering Studio, Maker Faire, Making Studio vb.) Envanterinin Çıkarılması ve Türkiye’de Bulunan Bilim Merkezlerine Uyarlanması. TÜBİTAK Uzmanlık Tezi. Ankara.
  • Falk J. and Storksdieck M. (2005). Using the Contextual Model of Learning to Understand Visitor Learning From a Science Center Exhibition, Science Education, 89(5), 744-778.
  • Hannu, S. (1993). Science Center Education: Motivation And Learning İn İnformal Education. Yayımlanmamış doktora tezi. Helsinki University Department of Teacher Education, Helsinki.
  • Öz, R. (2015). Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerle Desteklenmiş Bilim Merkezi Uygulamalarının 7.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Bilim Okuryazarlıklarına ve Sorgulayıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Sandifer, C. (1997). Time-Based Behaviors at an Interactive Science Museum: Exploring the Differences between Weekday/Weekend and Family/Nonfamily Visitors. Science Education. 81(6). 689-701.
  • Türkiye Bilimsel Araştırmalar Kurumu [TÜBİTAK]. (2017) Bilim Merkezleri. www.tubitak.gov.tr/sid/934/pid/461/cid/9420/index. [08.09.2018]
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK]. (2017). Bilim Merkezi Kurulması Destek Programı. www.tubitak.gov.tr [08.09.2018].
  • URL-1: http://astc.org/resource/index.htm [20.09.2017]
  • Ünalan, Z. (2011). Bilim Merkezleri. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi. Ağustos. 30-41.

Konya Bilim Merkezinde Gerçekleştirilen Atölye Çalışmalarının İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 28 - 45, 18.03.2020

Öz

Bilim merkezleri fen öğretiminde, okul dışı öğrenme
ortamları olarak önemli bir yer tutmaktadır. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için
ihtiyaç duyulan ve öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde destekleyen ortamlar
sağlamayı amaç edinmiştir. Bu araştırmada, Konya Bilim Merkezi atölye
çalışmalarına katılan ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin atölye çalışmalarına
yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlerin cinsiyet, sınıf düzeyi ve
okul türü değişkenlerine göre farklılaşma durumlarının incelenmesi
amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim ve
öğretim yılı içerisinde, Konya Bilim Merkezi atölye çalışmalarına katılan Konya
il merkezindeki 23 farklı devlet okulundan 329 erkek, 333 kız öğrenci olmak
üzere toplamda 662 ilkokul ve ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 3’lü likert tipinde 31
maddelik Atölye Çalışmalarını Değerlendirme Ölçeği (AÇDÖ) uygulanmıştır.
Araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Duygu, düşünce ve
davranışlarına yönelik hazırlanan ölçeğin uygulanmasıyla öğrencilerin yaşı
büyüdükçe bilim merkezinin atölye çalışmalarına karşı olumlu düşüncelerinin
geliştiği ve ilerde bilim insanı olma, bilimsel araştırmalar yapma isteğinin de
oluştuğu görülmüştür. Ayrıca erkek öğrencilerin atölye çalışmalarına katılım
sağlamalarının kız öğrencilere göre daha zor olduğu tespit edilmiştir.
Araştırma sonuçları göstermiştir ki, bilim merkezlerini her yaştan katılımcının
mutlaka görmesi ve bu ziyaretlerin verimliliğinin niteliği açısından akademik
çalışmaların artırılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Akoğlu, A. (2006). Uzay Tiyatroları. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi. Ağustos. 62-66.
  • Ateş, A., Ural, G. ve Başbay, A. (2012). “Mevlana Toplum ve Bilim Merkezi” Uygulamalarının Öğrenenlerin Bilime Yönelik Tutumlarına Etkisi ve Öğrenme Sürecine Katkıları. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 1(2). 83-97
  • Bozdoğan, A. E. ve Yalçın, N. (2006). Bilim Merkezlerinin İlköğretim Öğrencilerinin Fene Karşı İlgi Düzeylerinin Değişmesine Ve Akademik Başarılarına Etkisi: Enerji Parkı. Ege Eğitim Dergisi, 7 (2), 95-114.
  • Csikszentmihalyi, M., and Hermanson, K. (1995). Intrinsic motivation in museums: Why does one want to learn? In J.H. Falk and L. Dierking (Eds.), Public Institutions for Personal Learning (pp. 67–77). Washington, DC: AAM.
  • Çığrık, E. ve Özkan, M. (2016). Bilim Merkezi’nde Yürütülen Öğrenme Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına Etkisi ve Motivasyon Düzeyleriyle İlişkisi. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 29 (2). 279-301.
  • Çığrık. E. (2016). Bir Öğrenme Ortamı Olarak Bilim Merkezleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İAD). 1 (1). 79-97.
  • Emiroğlu, S. (2014). Dünya’daki Bilim Merkezlerinde var olan Atölye Çalışmalarının (The Tinkering Studio, Maker Faire, Making Studio vb.) Envanterinin Çıkarılması ve Türkiye’de Bulunan Bilim Merkezlerine Uyarlanması. TÜBİTAK Uzmanlık Tezi. Ankara.
  • Falk J. and Storksdieck M. (2005). Using the Contextual Model of Learning to Understand Visitor Learning From a Science Center Exhibition, Science Education, 89(5), 744-778.
  • Hannu, S. (1993). Science Center Education: Motivation And Learning İn İnformal Education. Yayımlanmamış doktora tezi. Helsinki University Department of Teacher Education, Helsinki.
  • Öz, R. (2015). Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerle Desteklenmiş Bilim Merkezi Uygulamalarının 7.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Bilim Okuryazarlıklarına ve Sorgulayıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Sandifer, C. (1997). Time-Based Behaviors at an Interactive Science Museum: Exploring the Differences between Weekday/Weekend and Family/Nonfamily Visitors. Science Education. 81(6). 689-701.
  • Türkiye Bilimsel Araştırmalar Kurumu [TÜBİTAK]. (2017) Bilim Merkezleri. www.tubitak.gov.tr/sid/934/pid/461/cid/9420/index. [08.09.2018]
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK]. (2017). Bilim Merkezi Kurulması Destek Programı. www.tubitak.gov.tr [08.09.2018].
  • URL-1: http://astc.org/resource/index.htm [20.09.2017]
  • Ünalan, Z. (2011). Bilim Merkezleri. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi. Ağustos. 30-41.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeynep Ok

Oktay Aslan

Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ok, Z., & Aslan, O. (2020). Konya Bilim Merkezinde Gerçekleştirilen Atölye Çalışmalarının İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 28-45.

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551