Bu araştırmanın amacı; ortaokul seviyesinde
eğitim-öğretim gören öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerini ve sosyal
medya kullanım düzeylerini ölçmek ve bunlar arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Veri toplama araçları olarak; Onyebuchi tarafından 2009 yılında geliştirilen ve
Toğay ve arkadaşları tarafından (2013) kullanılan sosyal medyanın öğrenim ve
öğretim süreçlerine etkisini belirleme ve Taylan ve Işık tarafından (2015)
geliştirilen internet bağımlılığı ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak
ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Toplam 265 ortaokul öğrencisinden veri
toplanmıştır ve elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilip değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular neticesinde sosyal medya kullanmanın
kolay olduğunu ve sosyal medyanın eğitim-öğretime katkısı olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin %1,14 ünün internet bağımlısı olduğu ve
%23,04 ününde internet bağımlısı olma riski altında olduğu tespit edilmiştir.
Bununla birlikte internet bağımlılığı ile sosyal medya kullanımı arasında
anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre,
internet bağımlılığı özellikleri gösteren öğrencilerin önceden tedbir alınıp
bağımlı olmaları engellenebilecek uygulamaların geliştirilmesi ve derslerde
kullanılması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |