Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği)

Year 2023, Volume: 7 Issue: 1, 60 - 84, 30.06.2023
https://doi.org/10.38122/ased.1183437

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Aksaray ilinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmini düzeylerine etki eden faktörlerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu çalışma nicel bir araştırma olup, deseni ilişkisel tarama modelidir. Veri toplamak amacıyla, Hackman ve Oldman (1975) tarafından geliştirilmiş olan 14 maddelik “İş Tatmini Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya 200 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin bir kısmı ile yüz yüze görüşülerek veriler toplanmıştır. Bazı öğretmenlerle internet bağlantısı yardımı ile iletişim kurulmuştur. Verilerin analizinde, SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi yapılırken, bağımsız gruplar arası t-Testi ve varyans analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmini düzeylerinin; yaş, cinsiyet, çalışma süresi, okul türü, atanmak için beklenen yıl, memleketlerinde görev yapma durumu ve eğitim durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Unvan değişkenine göre, sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatminlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Farklı branşlarda görev yapan öğretmenlerin de araştırmalara dahil edilmesiyle, öğretmenlerin iş tatminini etkileyen bireysel, örgütsel ve çevresel değişkenlere ilişkin daha kapsamlı çalışmaların yapılması faydalı olabilir.

References

  • Adıgüzel, Z. (2010). İlköğretim okullarında çalışan fen ve teknoloji öğretmenlerinin iş tatmini. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akhan, N. E. (2011). Sosyal bilgiler öğretim programında sanat ve estetik. R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ (Ed). Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-II içinde (ss.112-123). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Akıncı, Z. (2002). Turizm sektöründe işgören iş tatminini etkileyen faktörler: beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir uygulama. Akdeniz İİBF Dergisi, 4, 1-25.
  • Akkamış, O. (2010). İlköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin iş tatmini üzerine bir değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksu, N. (2012). İş tatmininin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Polis Bilimleri Dergisi, 14 (1), 59-79.
  • Armstrong, M. (2006). A handbook of human resource management practice. London: Kogan Page Publishing.
  • Avi‐Itzhak, T. E. (1988). The effects of needs, organizational factors and teachers' characteristics on job satisfaction in kindergarten teachers. Journal of Educational Administration, 26 (3), 353-363.
  • Aziri, B. (2008). Menaxhimi i burimeve njerëzore, Satisfaksioni nga puna dhe motivimi i punëtorëve. Gostivar: Tringa Design.
  • Bies, R. J. (2005). 3 Are procedural justice and interactional justice conceptually distinct? In J. Greenberg & J. A. Colquitt (Eds.), Handbook of organizational justice (pp. 85–112). Lawrence Erlbaum Associates Publishers
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi A.
  • Chaplain, R. P. (1995). Stress and job satisfaction: a study of english primary school teachers, Educational Psychology, 15(4), 473–89.
  • Chapman, D. W. & Lowther, M. A. (1982). Teachers’ satisfaction with teaching. Journal of Educational Research, 75(4), 241-247.
  • Chapman, D. W., Snyder, C. W. & Burchfield, S. A. (1993). Teacher incentives in the Third World. Teaching and Teacher Education, 9(3), 301-316.
  • Conley, S. & Levinson, R. (1993). Teacher work redesign and job satisfaction. Educational Administration Quarterly, 29(4), 453–478.
  • Çavuş, Ş. & Cumaliyeva, D. (2013). İş doyumu ve yaşam doyumu ilişkisi: Özel güvenlikte çalışanlar üzerine bir araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 37, 1–17.
  • Çiçek, G. (2018). Lise öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik ve iş doyumu düzeyleri üzerine bir çözümleme: Siirt örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Dağdeviren, N., Musaoğlu, Z., Ömürlü, Đ.K. & Öztora, S. (2011). Akademisyenlerde iş tatminini etkileyen faktörler. Balkan Medical Journal, 28(1), 68-74.
  • Deniz, M. (2005). Bir tutum çeşidi olarak iş doyumu. M. Tikici (Ed.), Örgütsel davranış boyutlarından seçmeler içinde (ss. 293-337), Ankara: Nobel Yayını.
  • Dramstad, S. A. (2004). Job satisfaction and organizational commitment among teachers in Norway: a comparative study of selected schools from public and private educational systems. Andrews University ProQuest Digital Dissertations, 65(2), 1-301.
  • Gerekan, B. & A. Pehlivan. (2010). Kamu iç denetim elemanlarının iş tatmin düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), 29-54.
  • Goble, F. (1970). The third force: The psychology of Abraham Maslow. Richmond, CA: Maurice Bassett Publishing.
  • Greenwood, G. E. & R. S. Soars. (1973). Teacher morale and behavior. Journal of Educational Psychology, 64, 105-8.
  • Griva, K. & Joekes, K. (2003). UK Teachers under Stress: Can we predict wellness on the basis of characteristics of the teaching job?, Psychology and Health, 18(4): 457–71.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri - Felsefe-yöntem-analiz. Ankara: Seçkin.
  • Hackman J. & Oldman, G.R. (1975). Development of the job diagnosic survey journal of applied psychology, 60 (2), 159-170.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. & Anderson, R.E. (2014). Multivariate data analysis (7th Edn). Harlow: Pearson.
  • Herzberg, F. (1966). Work and the nature of man. New York: World Publishing.
  • Herzberg, F., Mausner, B. & Snydermann, B. (1959). The motivation to work. New York: Wiley.
  • Hoppock, R. (1935). Job Satisfaction. New York: Harper and Brothers.
  • Kaliski, B. S. (2007). Encyclopedia of business and finance. Detroit: Thompson Gale.
  • Kanbur, O. (2020). Fizik öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karkın, N. (2004). Kamu ve Özel Sektör Yöneticilerinin Liderlik Davranışları: Bir literatür analizi denemesi. Türk İdare Dergisi, 445, 43-83.
  • Kaya, İ. (2007). Otel işletmeleri iş görenlerinin iş tatminini etkileyen faktörler: Geliştirilen bir iş tatmin ölçeği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 355-372.
  • Koca, G. & Özçifçi, V. (2015). Job satisfaction: A research on faculty members. Akademik Bakış Dergisi, 48, 400-415.
  • Koruklu, N., Feyzioğlu, B., Özenoğlu Kiremit, H. & Kaldırım, E. (2013). Öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (25), 119-137.
  • MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: MEB.
  • Meral, Ü. (2016). Demografik faktörlerin iş tatmini üzerine etkisi: ortaokul öğretmenleri üzerine bir alan araştırması (Gaziantep ili Nizip ilçesi). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Mercanlıoğlu, A. Ç. (2012), Demografik değişkenler bazında iş tatmini boyutlarında oluşan farklılıklar: Okmeydanı eğitim ve araştırma hastanesi personeline yönelik bir araştırma. Öneri, 10(37), 121-138.
  • Mert, İ. S. & Bekmezci, M. (2016). İki kariyerli aile çalışanlarında iş ve yaşam tatmini. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(1), 46–56.
  • Mullins, L. J. (2005). Management and organizational behavior. London: FT Pitman.
  • Oshagbemi, T. (2000). Gender differences ın the job satisfaction of university teachers. Women in Management Review, 15(7), 331- 343.
  • Ören, Y. & Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
  • Örücü, E., Yumuşak, S. & Bozkır, Y. (2006). Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin iş tatmini ve iş tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik araştırma. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 13(1), 39-51.
  • Özaydın, M. M., & Özdemir, Ö. (2014). Çalışanların bireysel özelliklerinin iş tatmini üzerindeki etkileri: Bir kamu bankası örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 251-281.
  • Özkan Aksar, İ. (2016). Özel ilkokul ve ortaokullarda görevli yönetici ve öğretmenlerin iş güvencesi ve iş memnuniyetine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, M., Alparslan, A. M. & Çarıkçı, İ. H. (2018). Çift kariyerli akademisyenlerin iş yeri ve evdeki iyi oluşları üzerine bir saha araştırması. İş ve İnsan Dergisi, 5, 145–155.
  • Robbins, S. P. & Timonthy A. J. (2009). Organizational behavior. New York: Upper Sadle River.
  • Rue, L. W., & Byars, L. L. (2003). Decision making skills. Management skills and application mc graw hill, 68-95.
  • Ruthankoon, R. & Ogunlana, S. O. (2003). Testing Herzberg’s two-factor theory in the Thai construction industry. Engineering, Construction and Architectural Management, 10(5), 333–341.
  • Serinkan, C. & Bardakçı, A. (2007). Pamukkale Üniversitesinde çalışan öğretim elemanlarının iş tatminlerine ilişkin bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 12, 152-163.
  • Silah, M. (2002). Sanayi işletmelerinde önemli ve çağdaş bir gereksinim: süreç danışmanlığı uygulamaları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26 (1), 143–168.
  • Sömen, T. & Bilgili, A. S. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrencilere sosyal katılım becerisi kazandırma durumları. Turkish Studies, 12(33), 403–426.
  • Statt, D. (2004). The routledge dictionary of business management. Detroit: Routledge Publishing.
  • Steere, B. F. (1988). Becoming an effective classroom manager: A resource for teachers. Albany, NY: SUNY Press.
  • Stevens, R. & W. White. (1987). Impact of teacher’s morale on the classroom. Perceptual and Motor Skills. 65, 787-90.
  • Sylvia, R. D. & T. Hutchinson. (1985). What makes Ms. Johnson teach? A study of teacher motivation. Human Relations. 38, 841- 56.
  • Şeker, B. D. & Zırhlıoğlu, G. (2009). Van emniyet müdürlüğü kadrosunda çalışan polislerin tükenmişlik, iş doyumu ve yasam doyumları arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi. Polis Bilimleri Dergisi, 11(4), 1-26.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics (6th Edn), Essex: Pearson.
  • Toker, B. (2007). Demografik değişkenlerin iş tatmini üzerine etkileri: İzmir’de 5 ve 4 yıldızlı otellere yönelik bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8 (1), 92-107.
  • Tyler, T. R. (1999). Why people cooperate with organizations: An identitybased perspective. In R. I. Sutton & B. M. Staw (Eds.), Research in organizational behavior (Vol. 21, pp. 201–246). Stamford, CT: JAI Press.
  • Yazıcı, K. & Avcı, E. (2011). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik durumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1 (4), 29-37.
  • Yılmaz, F. (2015). Okul dönüşümünün öğretmenlerin iş doyumu ile ilişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Investigation Of Factors Affecting Social Studies Teachers’ Job Satisfaction In Terms Of Different Variables (The Case Of Aksaray Province)

Year 2023, Volume: 7 Issue: 1, 60 - 84, 30.06.2023
https://doi.org/10.38122/ased.1183437

Abstract

The aim of this study is to examine the factors affecting the job satisfaction levels of social studies teachers working in Aksaray according to various variables. This study is a quantitative research and its design is a relational screening model. The 14-item “Job Satisfaction Scale” developed by Hackman and Oldman (1975) was used to collect data. The aim of this study is to examine the factors affecting the job satisfaction levels of social studies teachers working in Aksaray according to various variables. This study is a quantitative research and its design is a relational screening model. The 14-item “Job Satisfaction Scale” developed by Hackman and Oldman (1975) was used to collect data. 200 social studies teachers participated in the research. Data were collected through face-to-face interviews with social studies teachers. Data were collected, by communicating with some teachers over the Internet. SPSS 22 package program was used in the analysis of the data. While analyzing the data obtained in the study, independent intergroup t-Test and analysises of variance were used. As a result of the research; job satisfaction levels of social studies teachers; It was determined that there were statistically significant differences according to the variables of age, gender, working time, school type, expected year to be appointed, working status in their hometown and educational status. According to the title variable, it was determined that there was no statistically significant difference in the job satisfaction of social studies teachers. With the inclusion of teachers working in different branches into the research; It may be beneficial to conduct more comprehensive studies on individual, organizational and environmental variables that affect teachers' job satisfaction.

References

  • Adıgüzel, Z. (2010). İlköğretim okullarında çalışan fen ve teknoloji öğretmenlerinin iş tatmini. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akhan, N. E. (2011). Sosyal bilgiler öğretim programında sanat ve estetik. R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ (Ed). Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-II içinde (ss.112-123). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Akıncı, Z. (2002). Turizm sektöründe işgören iş tatminini etkileyen faktörler: beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir uygulama. Akdeniz İİBF Dergisi, 4, 1-25.
  • Akkamış, O. (2010). İlköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin iş tatmini üzerine bir değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksu, N. (2012). İş tatmininin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Polis Bilimleri Dergisi, 14 (1), 59-79.
  • Armstrong, M. (2006). A handbook of human resource management practice. London: Kogan Page Publishing.
  • Avi‐Itzhak, T. E. (1988). The effects of needs, organizational factors and teachers' characteristics on job satisfaction in kindergarten teachers. Journal of Educational Administration, 26 (3), 353-363.
  • Aziri, B. (2008). Menaxhimi i burimeve njerëzore, Satisfaksioni nga puna dhe motivimi i punëtorëve. Gostivar: Tringa Design.
  • Bies, R. J. (2005). 3 Are procedural justice and interactional justice conceptually distinct? In J. Greenberg & J. A. Colquitt (Eds.), Handbook of organizational justice (pp. 85–112). Lawrence Erlbaum Associates Publishers
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi A.
  • Chaplain, R. P. (1995). Stress and job satisfaction: a study of english primary school teachers, Educational Psychology, 15(4), 473–89.
  • Chapman, D. W. & Lowther, M. A. (1982). Teachers’ satisfaction with teaching. Journal of Educational Research, 75(4), 241-247.
  • Chapman, D. W., Snyder, C. W. & Burchfield, S. A. (1993). Teacher incentives in the Third World. Teaching and Teacher Education, 9(3), 301-316.
  • Conley, S. & Levinson, R. (1993). Teacher work redesign and job satisfaction. Educational Administration Quarterly, 29(4), 453–478.
  • Çavuş, Ş. & Cumaliyeva, D. (2013). İş doyumu ve yaşam doyumu ilişkisi: Özel güvenlikte çalışanlar üzerine bir araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 37, 1–17.
  • Çiçek, G. (2018). Lise öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik ve iş doyumu düzeyleri üzerine bir çözümleme: Siirt örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Dağdeviren, N., Musaoğlu, Z., Ömürlü, Đ.K. & Öztora, S. (2011). Akademisyenlerde iş tatminini etkileyen faktörler. Balkan Medical Journal, 28(1), 68-74.
  • Deniz, M. (2005). Bir tutum çeşidi olarak iş doyumu. M. Tikici (Ed.), Örgütsel davranış boyutlarından seçmeler içinde (ss. 293-337), Ankara: Nobel Yayını.
  • Dramstad, S. A. (2004). Job satisfaction and organizational commitment among teachers in Norway: a comparative study of selected schools from public and private educational systems. Andrews University ProQuest Digital Dissertations, 65(2), 1-301.
  • Gerekan, B. & A. Pehlivan. (2010). Kamu iç denetim elemanlarının iş tatmin düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), 29-54.
  • Goble, F. (1970). The third force: The psychology of Abraham Maslow. Richmond, CA: Maurice Bassett Publishing.
  • Greenwood, G. E. & R. S. Soars. (1973). Teacher morale and behavior. Journal of Educational Psychology, 64, 105-8.
  • Griva, K. & Joekes, K. (2003). UK Teachers under Stress: Can we predict wellness on the basis of characteristics of the teaching job?, Psychology and Health, 18(4): 457–71.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri - Felsefe-yöntem-analiz. Ankara: Seçkin.
  • Hackman J. & Oldman, G.R. (1975). Development of the job diagnosic survey journal of applied psychology, 60 (2), 159-170.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. & Anderson, R.E. (2014). Multivariate data analysis (7th Edn). Harlow: Pearson.
  • Herzberg, F. (1966). Work and the nature of man. New York: World Publishing.
  • Herzberg, F., Mausner, B. & Snydermann, B. (1959). The motivation to work. New York: Wiley.
  • Hoppock, R. (1935). Job Satisfaction. New York: Harper and Brothers.
  • Kaliski, B. S. (2007). Encyclopedia of business and finance. Detroit: Thompson Gale.
  • Kanbur, O. (2020). Fizik öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karkın, N. (2004). Kamu ve Özel Sektör Yöneticilerinin Liderlik Davranışları: Bir literatür analizi denemesi. Türk İdare Dergisi, 445, 43-83.
  • Kaya, İ. (2007). Otel işletmeleri iş görenlerinin iş tatminini etkileyen faktörler: Geliştirilen bir iş tatmin ölçeği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 355-372.
  • Koca, G. & Özçifçi, V. (2015). Job satisfaction: A research on faculty members. Akademik Bakış Dergisi, 48, 400-415.
  • Koruklu, N., Feyzioğlu, B., Özenoğlu Kiremit, H. & Kaldırım, E. (2013). Öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (25), 119-137.
  • MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: MEB.
  • Meral, Ü. (2016). Demografik faktörlerin iş tatmini üzerine etkisi: ortaokul öğretmenleri üzerine bir alan araştırması (Gaziantep ili Nizip ilçesi). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Mercanlıoğlu, A. Ç. (2012), Demografik değişkenler bazında iş tatmini boyutlarında oluşan farklılıklar: Okmeydanı eğitim ve araştırma hastanesi personeline yönelik bir araştırma. Öneri, 10(37), 121-138.
  • Mert, İ. S. & Bekmezci, M. (2016). İki kariyerli aile çalışanlarında iş ve yaşam tatmini. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(1), 46–56.
  • Mullins, L. J. (2005). Management and organizational behavior. London: FT Pitman.
  • Oshagbemi, T. (2000). Gender differences ın the job satisfaction of university teachers. Women in Management Review, 15(7), 331- 343.
  • Ören, Y. & Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
  • Örücü, E., Yumuşak, S. & Bozkır, Y. (2006). Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin iş tatmini ve iş tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik araştırma. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 13(1), 39-51.
  • Özaydın, M. M., & Özdemir, Ö. (2014). Çalışanların bireysel özelliklerinin iş tatmini üzerindeki etkileri: Bir kamu bankası örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1), 251-281.
  • Özkan Aksar, İ. (2016). Özel ilkokul ve ortaokullarda görevli yönetici ve öğretmenlerin iş güvencesi ve iş memnuniyetine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, M., Alparslan, A. M. & Çarıkçı, İ. H. (2018). Çift kariyerli akademisyenlerin iş yeri ve evdeki iyi oluşları üzerine bir saha araştırması. İş ve İnsan Dergisi, 5, 145–155.
  • Robbins, S. P. & Timonthy A. J. (2009). Organizational behavior. New York: Upper Sadle River.
  • Rue, L. W., & Byars, L. L. (2003). Decision making skills. Management skills and application mc graw hill, 68-95.
  • Ruthankoon, R. & Ogunlana, S. O. (2003). Testing Herzberg’s two-factor theory in the Thai construction industry. Engineering, Construction and Architectural Management, 10(5), 333–341.
  • Serinkan, C. & Bardakçı, A. (2007). Pamukkale Üniversitesinde çalışan öğretim elemanlarının iş tatminlerine ilişkin bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 12, 152-163.
  • Silah, M. (2002). Sanayi işletmelerinde önemli ve çağdaş bir gereksinim: süreç danışmanlığı uygulamaları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26 (1), 143–168.
  • Sömen, T. & Bilgili, A. S. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrencilere sosyal katılım becerisi kazandırma durumları. Turkish Studies, 12(33), 403–426.
  • Statt, D. (2004). The routledge dictionary of business management. Detroit: Routledge Publishing.
  • Steere, B. F. (1988). Becoming an effective classroom manager: A resource for teachers. Albany, NY: SUNY Press.
  • Stevens, R. & W. White. (1987). Impact of teacher’s morale on the classroom. Perceptual and Motor Skills. 65, 787-90.
  • Sylvia, R. D. & T. Hutchinson. (1985). What makes Ms. Johnson teach? A study of teacher motivation. Human Relations. 38, 841- 56.
  • Şeker, B. D. & Zırhlıoğlu, G. (2009). Van emniyet müdürlüğü kadrosunda çalışan polislerin tükenmişlik, iş doyumu ve yasam doyumları arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi. Polis Bilimleri Dergisi, 11(4), 1-26.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2012). Using multivariate statistics (6th Edn), Essex: Pearson.
  • Toker, B. (2007). Demografik değişkenlerin iş tatmini üzerine etkileri: İzmir’de 5 ve 4 yıldızlı otellere yönelik bir uygulama. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8 (1), 92-107.
  • Tyler, T. R. (1999). Why people cooperate with organizations: An identitybased perspective. In R. I. Sutton & B. M. Staw (Eds.), Research in organizational behavior (Vol. 21, pp. 201–246). Stamford, CT: JAI Press.
  • Yazıcı, K. & Avcı, E. (2011). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik durumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1 (4), 29-37.
  • Yılmaz, F. (2015). Okul dönüşümünün öğretmenlerin iş doyumu ile ilişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 63 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Muhammed Ediz 0000-0002-9010-8941

Hatice Gedık 0000-0001-9090-7754

Publication Date June 30, 2023
Acceptance Date June 19, 2023
Published in Issue Year 2023Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Ediz, M., & Gedık, H. (2023). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği). Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 60-84. https://doi.org/10.38122/ased.1183437
AMA Ediz M, Gedık H. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği). ASED. June 2023;7(1):60-84. doi:10.38122/ased.1183437
Chicago Ediz, Muhammed, and Hatice Gedık. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği)”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7, no. 1 (June 2023): 60-84. https://doi.org/10.38122/ased.1183437.
EndNote Ediz M, Gedık H (June 1, 2023) Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği). Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 1 60–84.
IEEE M. Ediz and H. Gedık, “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği)”, ASED, vol. 7, no. 1, pp. 60–84, 2023, doi: 10.38122/ased.1183437.
ISNAD Ediz, Muhammed - Gedık, Hatice. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği)”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7/1 (June 2023), 60-84. https://doi.org/10.38122/ased.1183437.
JAMA Ediz M, Gedık H. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği). ASED. 2023;7:60–84.
MLA Ediz, Muhammed and Hatice Gedık. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği)”. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 7, no. 1, 2023, pp. 60-84, doi:10.38122/ased.1183437.
Vancouver Ediz M, Gedık H. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği). ASED. 2023;7(1):60-84.