Book Review
BibTex RIS Cite

METİNDİLBİLİMİN ABC’Sİ: Aşkın-Balcı

Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 382 - 387, 30.04.2019

Abstract

Prof. Dr. Hülya AŞKIN BALCI
tarafından kaleme alınan “Metindilbilimin ABC’si”, Say Yayınları tarafından
2018 yılında yayımlanmıştır. Kitap, 344 sayfadan oluşmaktadır. Çalışma, cümle
üstü dil birimleri ve bu birimlerin çözümlenmesine dair metindilbilimsel
yaklaşımları kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Metindilbilim, insanların
karşılıklı ilişkilerini ve ürettikleri varsayılan metin üzerindeki çalışmalara
ağırlık vermekte, tek tek cümlelerle değil metnin bütünü ile ilişkili
bağlantıları incelemektedir. Nitekim dille ilgili sorunların çözümünde
cümle parçalarını incelemek çoğu zaman gerçekleri ortaya çıkarmaya
yetmemektedir. Bu nedenle, en büyük dilsel birimin cümle değil, metin olduğunu
söyleyen dil bilimciler metni esas alarak dile daha geniş bir perspektiften
bakmanın mümkün olduğunu dile getirmiştir.

References

  • Aşkın-Balcı, Hülya (2018). “Metindilbilimin ABC’si”, Say Yayınları, İstanbul.
  • İskender, Hakan; Yiğit, Fadime (2015). “Küçük Yapı Düzeyindeki Değişimlerin Öğrencilerin Metni Anlamalarına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 12, S. 32, s. 450-476.
Year 2019, Volume: 5 Issue: 10, 382 - 387, 30.04.2019

Abstract

References

  • Aşkın-Balcı, Hülya (2018). “Metindilbilimin ABC’si”, Say Yayınları, İstanbul.
  • İskender, Hakan; Yiğit, Fadime (2015). “Küçük Yapı Düzeyindeki Değişimlerin Öğrencilerin Metni Anlamalarına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 12, S. 32, s. 450-476.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Book Review
Authors

Ensar Kılıç 0000-0003-2294-4443

Publication Date April 30, 2019
Submission Date April 14, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Kılıç, E. (2019). METİNDİLBİLİMİN ABC’Sİ: Aşkın-Balcı. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 5(10), 382-387.

International Journal of Humanities and Education (IJHE) 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.