Bu çalışmanın amacı fen eğitimi alanında yürütülen meta-analiz çalışmalarının sistematik bir derlemesini yapmaktır. Bu amaçla bu çalışma kapsamında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinde yer alan 2018-2022 yılları arasındaki yayımlanan lisansüstü tezler incelenmiştir. Bu çalışmalardan fen eğitimi alanında gerçekleştirilen meta-analiz çalışmaları, çalışma kapsamına dahil edilmiştir. Çalışmaya ilişkin olarak başka, dahil edilme ölçütleri de belirlenmiş ve PRISMA akış diyagramında verilmiştir. Erişilen çalışmalar, yayınlanma yıllarına, lisansüstü tez türlerine ve yayımlandıkları üniversitelere göre analiz edilmiştir. Ayrıca meta-analiz çalışmalarında kullanılan değişkenler detaylı olarak incelenmiştir. Araştırmalarda kullanılan veri tabanlarıyla birlikte veri analiz yöntemleri de analiz edilmiştir. Çalışmaların 2022 yılında en yüksek frekansta olduğu tespit edilmiş, bunlar içerisinde yüksek lisans çalışmalarının sayıca fazla olduğu belirlenmiştir. Araştırmacıların meta-analiz sürecinde bilgisayar yazılım programlarını tercih ettikleri, genellikle de Comprehensive Meta-Analysis programını kullandıkları tespit edilmiştir. Araştırmacıların tamamı Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezini kullanırken Google Akademik platformu ise veri tabanı olarak ikinci sırada yer almıştır. Akademik başarı en sık rastlanan bağımlı değişken olurken bağımsız değişken olarak genellikle yaklaşım, yöntem veya tekniklerin kullanıldığı belirlenmiştir. Moderatör olarak ise en çok tercih edilen değişken, öğrenim düzeyi olmuştur. Tüm bu veriler tartışma ve sonuç bölümünde detaylı olarak değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)