Tüm dünyada hızla gelişen teknoloji ile birlikte, dijitalleşme hayatın tüm aşamalarında etkili olmakta iken, tüm dünya ile birlikte ülkemizi de etkisi altına alan pandemi sürecinde eğitim ile ilgili konularda da teknoloji destekli eğitimler hızla artmaktadır. Özellikle özel eğitim alanında da online aile eğitimleri, online danışmanlık hizmetleri ve online derslerde özel gereksinimli ailelerin ve çocuklarının hayatına hızla girmiştir. Ancak bu durum beraberinde de tartışmaları ortaya koymaktadır. Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin online eğitimlere erişebilirliği, eriştiği online eğitimlerin kendilerine ve çocuklarına etki etme düzeylerinin ne durumda olduğu güncel ve merak uyandıran bir konudur. Bu gerekçeler ile yapılan bu çalışmada, özel gereksinimli çocukları olan babalarının covid-19 sürecinde online eğitimlere ilişkin görüşlerini belirlemek ve özel eğitim alan yazınına katkı sağlamak amacı ile bu araştırma yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik araştırma yöntemine uygun olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanarak, yüz yüze görüşmeler ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını özel gereksinimli çocuğu olan 10 baba oluşturmuştur.
Along with the rapidly developing technology all over the world, digitalization is effective in all stages of life, while technology-supported trainings on education-related issues are increasing rapidly during the pandemic process, which has affected our country as well as the whole world. Especially in the field of special education, online family trainings, online counseling services and online lessons have quickly entered the lives of families with special needs and their children. However, this situation brings with it discussions. The accessibility of families with special needs children to online education and the level of impact of the online education they access on themselves and their children is a current and intriguing issue. For these reasons, this study was conducted to determine the views of fathers of children with special needs regarding online education during the covid-19 process and to contribute to the special education literature. The research was conducted with face-to-face interviews using semi-structured interview forms in accordance with the phenomenological research method, one of the qualitative research designs. The participants of the study consisted of 10 fathers with special needs children.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Acceptance Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |