Kişiler arasında sağlıklı ilişkilerin kurulması ve sürdürülmesi, çeşitli iletişim becerilerinin etkili olarak kullanılmasına bağlıdır. Bu iletişim becerilerinden biri olan kendini açma, kişilerin daha doyurucu ve sağlıklı ilişkiler kurabilmelerini sağlar. Kendini açma, bireyin karşısındaki kişiye kendi ile ilgili sözel bilgi verme veya bireyin kendisini bilinçli olarak başkasına tanıtması olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın amacı, kişilik özelliklerinin ve kimlik boyutlarının üniversiteli öğrencilerinin kendini açma davranışlarını ne yönde yordadığını belirlemektir. Araştırma grubu, 282 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır (% 67.4 kadın, % 32.6’si erkek ). Verilerin analizinde Pearson Kolerasyon katsayısı ve regresyon modeli kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, dışa dönük kişilik özeliğinin kendini açma miktarını anlamlı olarak yordadığı, kişilik özelliklerinden uyumluluk, dışa dönüklük, sorumluluk duygusal denge dürüstlüğü anlamlı olarak yordadığı; deneyimi anlamlı olarak yordamamıştır. Kimlik gelişim boyutlarından genişlemesine araştırma ve saplantılı araştırma dürüstlüğü anlamlı olarak yordadığı; bağlanma yapma, bağlanma özdeşleşme ve derinlemesine araştırma ise yordamamıştır.
Healthy interpersonal communication’s establishing and sustaining depend on using variety communication skills’ effective. Self-disclosure provides people to establish more satisfying and healthy relationships that from this one of the communication skills. The aim of this study that to determine how personality traits and identity dimensions predict university students' self-disclosure behavior. Research group consist of 282 university students (% 67.4 female, % 32.6 male). The Pearson correlation and regression model were used in the analysis of the data. According to findings, extroverted personality predicted significantly the amount of self-disclosure, self-compliance, extroversion, responsibility, emotional balance honesty predicted; It was concluded that it predicted the experience significantly. Furthermore, it has significantly predicted integrity research and obsessive research honesty from identity development dimensions; however, it was concluded that attachment, attachment identification and in-depth research did not predict.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Acceptance Date | June 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |